Μετά από 6 μήνες ολοκληρώθηκε το πρώτο μη επανδρωμένο ερευνητικό σκάφος της Aigaio RCB με το οποίο το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα λάβει μέρος σε ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα. Στο Newsauto έχουμε το ρεπορτάζ…

Οι ανάγκες καθημερινά μεγαλώνουν και η τεχνολογία οδηγεί σε λύσεις για πράγματα που μέχρι πριν από λίγα χρόνια δεν θα μπορούσαμε να είχαμε φανταστεί. Στη θάλασσα η Ελλάδα καινοτομεί και δημιουργεί προτάσεις δίνοντας παράλληλα λύσεις σε θέματα που αφορούν πολλούς τομείς, όπως η άμυνα, η διάσωση, η μεταφορά κ.ά.

Αυτή τη φορά έκανε την εμφάνισή του ένα compact μη επανδρωμένο ερευνητικό σκάφος το οποίο κατασκευάστηκε στη Χαλκίδα για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και συγκεκριμένα για το παράρτημα του τμήματος Μηχανικών Προϊόντων και Συστημάτων που βρίσκεται στη Σύρο.

Το AEROSEA 1 λίγο πριν πέσει στη θάλασσα για την πρωτη δοκιμή

Ποιος το κατασκεύασε;

Ο λόγος για το AEROSEA 1 το οποίο κατασκεύασε η εταιρεία Aigaio RCB, που δραστηριοποιείται στην κατασκευή μικρών σκαφών που απευθύνονται σε χομπίστες και επαγγελματίες.

Advertisement

Ο επικεφαλής της εταιρείας με έδρα τη Χαλκίδα, Βασίλης Βασιλαρόπουλος, ειδικεύεται για περισσότερα από 13 χρόνια στον τομέα αυτό και το νέο δημιούργημα είναι έτοιμο να παραδοθεί και να λάβει μέρος στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό έργο CREXDATA (Critical Action Planning over Extreme-Scale Data).

Ο Βασίλης Βασιλαρόπουλος

Ταξιδεύει σε απόσταση 50 μιλίων

Το συγκεκριμένο ερευνητικό σκάφος ανήκει στην κατηγορία των USV (unmanned surface vehicle), είναι μη επανδρωμένο και έχει δυνατότητες απομακρυσμένου ελέγχου, μπορεί να χρησιμοποιήσει τεχνολογία 5G, είναι ηλεκτρικό και μπορεί να κινηθεί για σχεδόν 10 ώρες στο νερό. Το μήκος του αγγίζει τα 2.5 μέτρα, το πλάτος το 1.8 μέτρα ενώ το ύψος φτάνει τα 1.60 μέτρα. Έχει βάρος 110 κιλά, κινείται στο νερό με ταχύτητες 7-8 μίλια και με καιρικές συνθήκες έως 4 μποφόρ, ενώ μπορεί να καλύπτει αποστάσεις ακόμα και 50 ναυτικών μιλίων.

Ο χειρισμός γίνεται αυτόματα και πριν το AEROSEA 1 ξεκινήσει την αποστολή του στο νερό. Ο χειριστής βγάζει το σχέδιο πλεύσης και το σκάφος ακολουθεί την πορεία. Να σημειώσουμε πως το εν λόγω USV έχει τη δυνατότητα και κάνοντας χρήση συγκεκριμένου λογισμικού, να αποφεύγει εμπόδια (π.χ. σκάφη) κλπ.

Το μήκος του AEROSEA 1 φτάνει τα 2.5 μέτρα

Πού μπορεί να χρησιμοποιηθεί;

Ένα τέτοιο σκάφος μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην χαρτογράφηση βυθού, σε έρευνα και διάσωση, να ελέγχει πλωτές ανεμογεννήτριες ακόμα και ιχθυοκαλλιέργειες, ακόμα και να μεταφέρει φάρμακα.

Η επίσημη παρουσίαση του AEROSEA 1 έχει προγραμματιστεί για τις 7 Ιουλίου στη Σύρο.

Μετά από 6 μήνες ολοκληρώθηκε η κατασκευή του συγκριμένου μη επανδρωμένου ερευνητικού σκάφους

newsauto.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις