Από τον Αύγουστο του 2026 οι παλιές ταυτότητες περνούν στην ιστορία! Ωστόσο, δεν είναι τόσο εύκολο κάποιος να προχωρήσει στη δημιουργία μίας νέας, καθώς φαίνεται πως είναι σε έλλειψη…

Εδώ και αρκετούς μήνες, χιλιάδες πολίτες έχουν μπει στη διαδικασία για τις νέες ταυτότητες. Όμως, η κυβέρνηση του Μητσοτάκη αν και παλεύει να δείξει πόσο εκσυγχρονιστικά μέσα χρησιμοποιεί, δείχνει να δυσκολεύεται στην πράξη… Η γραφειοκρατία και τα αδιέξοδα καλά κρατούν με τις ελλείψεις στις νέες ταυτότητες να αποτελούν πλέον σοβαρό πρόβλημα.

Εξαφανίστηκε  ο Προσωπικός Αριθμός του Πολίτη!

Μάλιστα, οι νέες ταυτότητες. κανονικά θα πρέπει να έχουν και τον Προσωπικό Αριθμό του Πολίτη, αλλά αυτή τη στιγμή οι πολίτες δεν διαθέτουν το συγκεκριμένο στοιχείο. Έτσι, εδώ αρκετοί είχαν επιλέξει να περιμένουν τη νέα ταυτότητα μέχρι να γίνει διαθέσιμος ο συγκεκριμένος προσωπικός αριθμός, αλλά δυστυχώς μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι νεότερο για το πότε θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται.

Βήμα-βήμα η διαδικασία  

  • Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί
  • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει
  • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

Τι θα γίνει με τον Προσωπικό Αριθμό του πολίτη

Αβέβαιο είναι το μέλλον του Προσωπικού Αριθμού του Πολίτη, καθώς «θολό» παραμένει το τοπίο αναφορικά με το πότε θα εφαρμοστεί και το πότε θα δοθεί στους πολίτες. Ο προσωπικός αριθμός θα αποτελεί τον μοναδικό αριθμό που θα χρειάζεται να γνωρίζει ο πολίτης για τις συναλλαγές του με το Δημόσιο. Δηλαδή δεν θα χρειάζεται να θυμόμαστε το ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ. Κάθε μέλος μίας οικογένειας θα έχει το δικό του αριθμό ο οποίος αποτελείται από τα 9 εννέα ψηφία του ΑΦΜ συν άλλα τρία ψηφία εκ των οποίων τα δύο θα μπορεί να επιλέγει ο πολίτης. Αυτά τα τρία νέα ψηφία το πιθανότερο είναι ότι θα προηγούνται του ΑΦΜ. Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί ο πολίτης να επιλέγει τον αριθμό του, καθιστώντας τον περισσότερο «προσωπικό». Ο προσωπικός αριθμός θα χρησιμοποιείται στις φυσικές και ηλεκτρονικές συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο. Όταν ο πολίτης επισκεφτεί οποιαδήποτε Δημόσια Υπηρεσία π.χ. Εφορία, ΕΦΚΑ, περιφέρειες ή δήμους μπορεί να δίνει μόνο τον αριθμό αυτόν χωρίς κατά περίπτωση να απαιτείται να θυμάται τον ΑΦΜ, τον ΑΜΚΑ, τον αριθμό ταυτότητας κτλ.

 

newsbreak.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις