Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ κατέθεσε ερώτηση στην Ελληνική Βουλή αναφορικά με “αίτημα του Δήμου Ζαγοράς-Μουρεσίου για ίδρυση ΕΠΑ.Λ” – Η απάντηση του υπουργείου

ΕΡΩΤΗΣΗ

Θεσσαλονίκη, 27/02/2024

Του:Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου του Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου

Τομέα Αθηνών

ΠΡΟΣ:Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ:«Ο Δήμος Ζαγοράς – Μουρεσίου αιτείται ίδρυση ΕΠΑ.Λ.»

Κύριε Υπουργέ,

Προκειμένου να καλυφθεί το κενό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην περιοχή του Δήμου Ζαγοράς – Μουρεσίου, η Δημοτική Αρχή του ομώνυμου Δήμου αξιώνει να λειτουργήσει Επαγγελματικό Λύκειο, δια τεκμηριωμένης και εμπεριστατωμένης πρότασης. Το δε αίτημα στοιχειοθετείται στη βάση της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας σε τοπικό και κλαδικό επίπεδο. Όπως τονίζεται από τη Δημοτική Αρχή, «…η πρότασή μας για την ίδρυση ΕΠΑ.Λ. στον Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου, μιας εκπαιδευτικής δομής που θα καλύψει ένα σημαντικό κενό με όρους ποιότητας και βιωσιμότητας, αποτελεί στην ουσία ένα δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα της νέας γενιάς για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση και την απασχόληση».

 

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεστε όπως ενεργήσετε δεόντως, δεδομένης της πάγιας επιδίωξης που θα πρέπει να θεωρείται του υφ’ υμών Υπουργείου η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ώστε να ιδρυθεί ΕΠΑ.Λ στον αναφερόμενο Δήμο, προκειμένου αυτό συν τω χρόνω ευδοκίμως να παρέχει προσφορά, με ισχυρές συνδέσεις, στην τοπική αγορά εργασίας, στην κοινωνική συνοχή και στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

 

 

Η απάντηση του υπουργείου παιδείας, θρησκευμάτων και αθλητισμού

ΠΡΟΣ: Τη Βουλή των Ελλήνων Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου

Τμήμα Ερωτήσεων

ΚΟΙΝ.: Βουλευτή κ.

– Κυριάκο Βελόπουλο

(Δια της Βουλής των Ελλήνων)

 

ΘΕΜΑ : «Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμ. πρωτ.: 3487/27-2-2024»

Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:

Τα θέματα των σχολικών μεταβολών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) ρυθμίζονται με εγκύκλιο που εκδίδεται στην αρχή κάθε σχολικού έτους από τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑ.Ι.Θ.Α. Με την εν λόγω εγκύκλιο καθορίζονται τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων (ιδρύσεις, συγχωνεύσεις, καταργήσεις, προσθήκες τομέων/ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ.) και περιγράφεται η διαδικασία, το χρονοδιάγραμμα και οι ενέργειες των εμπλεκόμενων φορέων. Οι δε σχολικές μεταβολές που εγκρίνονται βάσει των κριτηρίων και διαδικασίας που ορίζεται στην εγκύκλιο ισχύουν από το επόμενο σχολικό έτος.

Για τα θέματα σχολικών μεταβολών στα ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2023-2024 εκδόθηκε η υπ’ αριθ. Φ11/ 134883/Δ4/23-11-2023 εγκύκλιος της αρμόδιας υπηρεσίας του ΥΠΑΙΘΑ με θέμα

«Μεταβολές σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για το σχ. έτος 2024-2025». Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην εν λόγω εγκύκλιο για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των μαθητών/τριών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές/τριες, οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων καθώς και οι ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας. Η πρωτοβουλία για την υποβολή προτάσεων/εισηγήσεων σχολικών μεταβολών ανήκει στις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης (ΠΔΕ), οι οποίες ασκώντας άμεση εποπτεία επί των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς τους διαθέτουν πληρέστερη γνώση των τοπικών αιτημάτων και αναγκών. Οι σχετικές προτάσεις/εισηγήσεις των ΔΔΕ/ΠΔΕ καταχωρίζονται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα MySchool του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 4 έως 8 του ν.4763/2020 (Α΄ 254) οι υποβληθείσες προτάσεις σχολικών μεταβολών των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπαίδευσης συνοδευόμενες από τις σχετικές εισηγήσεις των Περιφερειακών Δ/νσεων Εκπαίδευσης και τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων διαβιβάζονται από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΙΘΑ στα Συμβούλια Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), τα οποία έχουν συσταθεί και λειτουργούν σε κάθε Περιφέρεια της χώρας. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 6 του ν. 4763/2020 τα Σ.Σ.Π.Α.Ε. έχουν ως αποστολή την υποβολή εισηγήσεων-γνωμοδοτήσεων προς το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευση και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ιδίως για τους τομείς και τις ειδικότητες που πρέπει να λειτουργήσουν στα δημόσια Ι.Ε.Κ., Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας, ΕΠΑ.Λ., δημόσιες Ε.Σ.Κ και ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., καθώς και τα ειδικά μαθήματα, τα προγράμματα και τις δραστηριότητες, πέραν του εγκεκριμένου κορμού μαθημάτων, εφόσον τεκμηριωμένα αποσκοπούν στην ενίσχυση του αναπτυξιακού χαρακτήρα της συγκεκριμένης περιφέρειας. Το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.), το οποίο έχει συσταθεί και λειτουργεί στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά βίου μάθησης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. δυνάμει της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 4763, έχει ως αποστολή την υποβολή προτάσεων και εισηγήσεων προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τον σχεδιασμό της εθνικής πολιτικής σε θέματα επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και διά βίου μάθησης, στο πλαίσιο ιδίως της προώθησης της γνώσης, της βιώσιμης ανάπτυξης, της αξιοποίησης των ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού και της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την απασχόληση. Στο πλαίσιο αυτό το Κ.Σ.Ε.Ε.Κ. αξιολογεί τις προτάσεις των σχολικών μεταβολών και υποβάλλει σχετική εισήγηση στον/στην Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, όπως προβλέπεται στην παρ. 3δ του άρθρου 5 του προαναφερθέντος νόμου. Σε κάθε περίπτωση, η τελική απόφαση για την ίδρυση νέων ΕΠΑ.Λ. καθώς και για τους Τομείς και τις Ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στα ΕΠΑ.Λ. της χώρας λαμβάνεται από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στο πλαίσιο της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής με γνώμονα την κάλυψη των γενικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Η ίδρυση του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.) με έδρα το Δήμο Ζαγοράς-Μουρεσίου προτείνεται από την αρμόδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Μαγνησίας λόγω της σχετικά μεγάλης χιλιομετρικής απόστασης της περιοχής της Ζαγοράς από την πόλη του Βόλου και της συνακόλουθης δυσκολίας πρόσβασης των μαθητών σε ΕΠΑ.Λ. Βάσει της εισήγησης της ΔΔΕ Μαγνησίας το νέο ΕΠΑ.Λ. Ζαγοράς θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της τοπικής οικονομίας σε απόφοιτους συγκεκριμένων Ειδικοτήτων των Τομέων «Διοίκησης και Οικονομίας», «Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος», «Υγείας- Πρόνοιας-Ευεξίας» και «Μηχανολογίας» και θα αντλεί μαθητές από όλα τα χωριά της ευρύτερης περιοχής με εκτιμώμενο μαθητικό δυναμικό (σε πλήρη ανάπτυξη) 60 έως 70 μαθητές. Για τη στέγαση της νέας σχολικής μονάδας προτείνεται η αξιοποίηση υφιστάμενων κτιρίων του Δήμου Ζαγοράς-Μουρεσίου ενώ τα εργαστήρια του ΕΠΑ.Λ. θα εξυπηρετούνται από το 4ο Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.) Μαγνησίας. Με έγγραφο της ΔΔΕ Μαγνησίας προς το Δήμο Ζαγοράς, το οποίο κοινοποιήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΙΘΑ, ζητήθηκε η γνωμοδότηση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου επί του θέματος στην οποία να προσδιορίζεται ο ακριβής χώρος στέγασης της σχολικής μονάδας. Ζητήθηκε επίσης, η εισήγηση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, προκειμένου, στη συνέχεια, ο πλήρης φάκελος των εγγράφων να διαβιβαστεί από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΑΙΘΑ στο οικείο Συμβούλιο Σύνδεσης με την παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.). Κατόπιν, το οικείο Σ.Σ.Π.Α.Ε. θα υποβάλει εισήγηση-γνωμοδότηση προς το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ), το οποίο ακολούθως θα υποβάλει σχετική εισήγηση στην πολιτική ηγεσία, η οποία θα λάβει και την τελική απόφαση.

 

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις