Η ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια και ειδική παιδαγωγός, Βάσω Ρωμαίου διευκρινίζει πόσο χρήσιμα είναι τα μέτρα της κυβέρνησης για τη βία ανηλίκων. «Ρίχνουν όλες τις ευθύνες στα παιδιά».
Κατά την Ελληνική Αστυνομία, η βία, η εγκληματικότητα με ανήλικα θύματα ληστείας, σε σχολεία, δρόμους και πλατείες, έχει αυξηθεί σε έναν μόλις χρόνο, κατά 317%. Ο αριθμός των ανηλίκων θυμάτων ξυλοδαρμού σε όλη τη χώρα έχει αυξηθεί στο ίδιο διάστημα κατά 168%.
Στην προσπάθεια μας να κατανοήσουμε το φαινόμενο, ώστε να γίνει ξεκάθαρη η ρίζα του προβλήματος και άρα οι τρόποι αντιμετώπισης, ζητήσαμε από τη ψυχολόγο, ψυχοθεραπεύτρια και ειδική παιδαγωγό Βάσω Ρωμαίου να σχολιάσει τα μέτρα αντιμετώπισης της σχολικής βίας που εξήγγειλε η Κυβέρνηση.
Όπως λέει, δεν αφορούν ούτε στο ελάχιστο την πρόληψη και εστιάζουν στην καταστολή, όπως «παίρνουν» τις ευθύνες από εκείνους στους οποίους ανήκουν και τις «ρίχνουν» στα παιδιά. Όχι στους γονείς ή το εκπαιδευτικό σύστημα ή την κοινωνία.
«Όταν έρχεται ένα παιδί στο γραφείο μας με ένα σύμπτωμα, δεν πάμε στο παιδί. Πάμε πίσω από το παιδί. Βλέπουμε τη δυναμική της οικογένειας. Βοηθάμε αρχικά τους γονείς και κατ’ επέκταση το παιδί να μάθει να ρυθμίζει το συναίσθημα του με διαφορετικό τρόπο.
«Αν θέλουμε να έχουμε ένα όμορφο, ζουμερό πορτοκάλι, δεν πάμε στο πορτοκάλι, αλλά στο δέντρο. Θα του βάλουμε λίπασμα, θα το ποτίσουμε και θα το φροντίσουμε, για να έχουμε ένα ζουμερό πορτοκάλι».
Ό,τι συμβαίνει καθρεπτίζει απόλυτα την κοινωνία -τι συμβαίνει σε μεγαλύτερο επίπεδο, από τις πολυεθνικές εταιρείες έως μέσα στα σπίτια. Είναι ο απόλυτος καθρεφτισμός του κόσμου των ενηλίκων. Αν δεν μπορούμε να εμπνεύσουμε τα παιδιά μας και να πιστέψουμε σε αυτά, τότε τι ανθρώπους, τι πολίτες ετοιμάζουμε;
Δεν αποτελεί πηγή έμπνευσης ο ενήλικας.
Εν τω μεταξύ, ως προς τα μέτρα δεν βγαίνουν και τα νούμερα, καθώς χρειάζεται και η κοινωνία και το σχολείο και η πολιτεία να αναλάβουν τις ευθύνες τους, εστιάζοντας στο σχολείο αλλά και το συλλογικό πλαίσιο.
Τα νέα μέτρα δεν μπαίνουν στο φαινόμενο προνοιακά. Μπαίνουν κατασταλτικά. Φαντάζομαι αυτό συμβαίνει γιατί δεν εξυπηρετούν τα νούμερα. Προτού όμως, ζητήσουμε την τιμωρία πρέπει να καταλάβουμε τι σημαίνει σχολικός εκφοβισμός, τι σημαίνει τιμωρία, τι σημαίνει ποινή και τι αλλάζει στα δεδομένα.
Τι θα αλλάξει αν τιμωρήσουμε το παιδί που κάνει εκφοβισμό; Και την ίδια ώρα, τι γίνεται με το θύμα; Ποιος μου λέει ότι δεν θα αυτοκτονήσει, άσχετα από το αν τιμωρήθηκε ο εκφοβιστής του; Γιατί να μην έχει κάποιον να μιλήσει;».
news247.gr
iStock / 24 Media creative team
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις