Νέα ανακοίνωση εξέδωσε η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, με αφορμή την σύγκρουση δύο αστικών λεωφορείων, στη Λεωφόρο Κ. Καραμανλή στο ύψος της οδού 25ης Μαρτίου, στη Θεσσαλονίκη, το πρωί της Τετάρτης.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ με χθεσινή ανακοίνωσή τους τόνιζαν πως «το ατύχημα συνέβη επειδή δεν έπιασαν τα φρένα του λεωφορείου του ΟΑΣΘ που συγκρούστηκε με άλλο προπορευόμενο αστικό του ΚΤΕΛ!Το συγκεκριμένο αρθρωτό (δηλ. διπλό) λεωφορείο του ΟΑΣΘ με αριθμό 2210 της εταιρίας ενοικίασης είχε ιστορικό βλαβών αλλά κυκλοφορούσε κανονικά».

Ο ΟΑΣΘ σε ανακοίνωσή του διευκρινίζει “αμέσως μετά το ατύχημα, με έγκριση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, το λεωφορείο του ΟΑΣΘ μετακινήθηκε οδικώς (και όχι με γερανό, καθώς η τεχνική εικόνα έδειχνε ότι μπορεί να κυκλοφορήσει) σε ΚΤΕΟ, κάτι που αποτελεί πάγια τακτική του Οργανισμού σε περιπτώσεις ατυχημάτων. Στο ΚΤΕΟ διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα πέδησης“ και προσθέτει:

Kάθε φορά που υπήρξε δελτίο βλάβης του λεωφορείου, το οποίο απέκτησε ο ΟΑΣΘ μέσω leasing, έγινε επιδιόρθωση από τους τεχνικούς του αναδόχου, που είναι υπεύθυνος για τη συντήρησή του“.

Διαβάστε επίσης: ΟΑΣΘ για σύγκρουση αστικών: Στο ΚΤΕΟ διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα πέδησης του λεωφορείου

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΑΣ ΟΑΣΘ:

«Το χθεσινό περιστατικό με τη σύγκρουση λεωφορείων του ΟΑΣΘ και τον τραυματισμό 5 επιβατών δεν είναι απλά «δυσάρεστο» όπως αναφέρει ο ΟΑΣΘ στο Δελτίο Τύπου του αλλά ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να συμβαίνει και μάλιστα όταν αυτό έχει επισημανθεί από τους εργαζόμενους επί μήνες!

Επιχειρείται και με αυτό το περιστατικό υποβάθμιση των σοβαρών ζητημάτων ασφάλειας που θίγουμε οι εργαζόμενοι εδώ και καιρό συνολικά στη συγκοινωνία με συσκότιση των αιτιών τους.

Για το συγκεκριμένο προμελετημένο «ατύχημα» και αφού αποδείξαμε την ιστορικότητα των βλαβών του οχήματος (που δε διορθώθηκε αμετάκλητα όπως αποδείχτηκε και δυστυχώς δεν είναι το μοναδικό περιστατικό) χωρίς να μπορεί να το αρνηθεί πλέον ο ΟΑΣΘ, ισχυρίζεται ότι τα φρένα του λεωφορείου δούλευαν κανονικά καθώς «στο ΚΤΕΟ διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα πέδησης» ενώ θα ακολουθήσει «περαιτέρω τεχνική διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος».

Στο χθεσινό δελτίο τύπου μας (23-10-2024) αναφέραμε ότι η σύγκρουση έγινε επειδή δεν έπιασαν τα φρένα και αυτό δεν το βγάλαμε από το κεφάλι μας.

Τα δελτία βλαβών και αυτά που αναφέρουν οι οδηγοί είναι ξεκάθαρα και δε χωρούν ερμηνείες. Το πρόβλημα της απώλειας πέδησης συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις και δεν είναι μόνιμο, δηλαδή το λεωφορείο δεν εκτελούσε τα δρομολόγια χωρίς καθόλου φρένα.

Στο χθεσινό ατύχημα το υπ’ αριθμόν 2210 λεωφορείο εκτελούσε το δεύτερο δρομολόγιο του από την αρχή της βάρδιας που σημαίνει ότι μέχρι εκείνη την ώρα κατά την υπηρεσία «όλα έβαιναν καλώς».    

Αν όμως προσέξουμε για παράδειγμα στο δελτίο βλάβης στις 7-10-2024 ο οδηγός γράφει ότι «Το αυτοκίνητο κάνει υπερφόρτωση ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ και πετάει έξω το ABS/ASR» που σημαίνει ότι το όχημα παθαίνει στιγμιαία κάποιο «blackout» για κάποια δευτερόλεπτα και μένει χωρίς φρένα όπως συμπληρώνει παρακάτω στο ίδιο δελτίο ο οδηγός γράφοντας «παραλίγο να χτυπήσω».(φωτό 1)

Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από το δελτίο βλάβης στις 15-9-2024 όπου ο οδηγός αναφέρει ότι η βλάβη που παρουσίασε το λεωφορείο επανήλθε μετά από «reset» αλλά μετά παρουσιάστηκε ξανά που σημαίνει ότι με το «reset» (επαναφορά) το λεωφορείο λειτουργεί κανονικά μέχρι να επανεμφανιστεί η βλάβη (φωτό 2).

Το ζήτημα δεν είναι τι ενέργειες έκανε ο ΟΑΣΘ ΜΕΤΑ το ατύχημα αλλά ΤΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΠΡΙΝ το ατύχημα διότι με τέτοιες δηλώσεις από την πλευρά του ΟΑΣΘ προκύπτει ότι ο Οργανισμός δεν φέρει καμία ευθύνηκι ότι φταίει ο οδηγός για το ατύχημα !Ε όχι, αυτό δεν θα το δεχτούμε!

Δεν πάει άλλο με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην αστική συγκοινωνία της πόλης αλλά και γενικότερα. Θα περίμενε κανείς μετά το έγκλημα των Τεμπών που μας συγκλόνισε όλους κάτι να είχε αλλάξει σε αυτή τη χώρα αλλά η καθημερινότητα αποδεικνύει το αντίθετο.

Οι αρμόδιοι κωφεύουν επιδεκτικά στις καταγγελίες των εργαζομένων και των σωματείων τους για τις ελλείψεις προσωπικού στα συνεργεία αλλά και στην κίνηση, για τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα, για τα παλιά και ασυντήρητα οχήματα που έχουν φέρει από το εξωτερικό εταιρίες ενοικίασης αλλά και συγκοινωνιακοί φορείς για να βγάλουν γρήγορο και εύκολο κέρδος.

Να θυμίσουμε ότι η έλευση μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων σε περιοχές των ΟΑΣΘ-ΟΑΣΑ έγινε μετά από τροπολογία που ψήφισε η ΝΔ υποτίθεται για να λύσει το πρόβλημα της έλλειψης οχημάτων, στην πραγματικότητα όμως για να ανοίξει το δρόμο στις εταίρες leasingκαι στα ΚΤΕΛ που ανέλαβαν συγκοινωνιακό έργο γιατί μέχρι τότε προβλέπονταν υποχρεωτικά η αντικατάσταση παλαιοτέρων και η ένταξη επιπλέον αστικών λεωφορείων στην κυκλοφορία να γίνεται μόνο με καινούργια λεωφορεία.

Θυμίζουμε επίσης ότι την πατέντα με τις εργολαβίες των ΚΤΕΛ στις γραμμές του ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ τις έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ με νόμο το 2018.

Το κράτος και οι κυβερνήσεις των «επενδυτών» έχουν συνέχεια  όταν διασφαλίζουν τα κέρδη των λίγων.Το κέρδος το δικό τους όμως το μετράει ο λαός μας σε νεκρούς και τραυματίες!

Στην πολιτική του «πάμε κι όπου βγει», που αφήνει νεκρούς και σακατεμένους, δεν θα μείνουμε αδιάφοροι.

Ο λαός που χρησιμοποιεί τη συγκοινωνία για τις καθημερινές ανάγκες του δεν φταίει σε τίποτα και δεν μπορεί να καταλήγει στα νοσοκομεία επειδή σε κάποιους η συντήρησητων οχημάτων κοστίζει και μειώνει το κέρδος τους.

Επίσης και οι εργαζόμενοι οδηγοί ενώ προειδοποιούν και αναφέρουν τις βλάβες δεν φταίνε να φορτώνονται τις ευθύνες και να οδηγούν επικίνδυνα σαπάκια εκθέτοντας τον εαυτό τους και τους επιβάτες τους καταλήγοντας -στην καλύτερη περίπτωση- κατηγορούμενοι σε δικαστήρια.

Διεκδικούμε άμεσα:

•             Να επισκευαστούν όσα λεωφορεία επισκευάζονται και να αποσυρθούν όλα τα ακατάλληλα και επικίνδυνα λεωφορεία.

•             Να αντικατασταθούν όλα τα μεταχειρισμένα λεωφορεία με νέα και σύγχρονα οχήματα.

•             Να προσληφθούν μόνιμοι οδηγοί και τεχνίτες στον ΟΑΣΘσε αριθμό που θα καλύπτει τις ανάγκες της πόλης χωρίς εργολάβους.

•             Μονιμοποίηση των συμβασιούχων-οχτάμηνων οδηγών.

Παίρνουμε την πρωτοβουλία και καλούμε φορείς, σωματεία, συλλόγους και όλους τους πολίτες της πόλης, αύριο στις 11:00π.μ. έξω από τα γραφεία της διοίκησης του ΟΑΣΘ στην Παπαναστασίου 90 και Μ. Μπότσαρη για να διαμαρτυρηθούμε για την κατάσταση στη συγκοινωνία και να διεκδικήσουμε εκείνα τα μέτρα που θα προστατεύσουν την ζωή μας».

thestival.gr

Φωτογραφία: Intime

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις