Το Πεδίον του Αρεως εδώ και καιρό έχει μετατραπεί σε έναν απέραντο διαφημιστικό χώρο κυρίως της Protergia του μεγαλοεπιχειρηματία, Μυτιληναίου, η οποία βγάζει υπερκέρδη από τους τσουχτερούς λογαριασμούς ρεύματος. Μόνο στο … κούτελο του Ιωσήφ, στη φάτνη, δεν έχουν κολλήσει την επιγραφή της Protergia! Θα περίμενε κανείς ότι για την «φιέστα Χαρδαλιά» -σφήνα στην εκδήλωση του Δήμου Αθηναίων στο Σύνταγμα- όλα τα έξοδα θα τα έκαναν οι χορηγοί. Κι’ όμως, πρόσφατα, στη Διαύγεια δημοσιεύθηκε η απόφαση της Περιφέρειας για εορταστικό πρόγραμμα κόστους 680.000 ευρώ. Λεφτά που θα πληρώσουν, δηλαδή, οι πολίτες.
Το Πεδίο του Άρεως από τις αρχές Δεκέμβρη έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο διαφημιστικό πεδίο της ενεργειακής εταιρείας του ομίλου Μυτιληναίου. Το μεγάλο Πάρκο στο κέντρο της Αθήνας καθ΄όλη τη διάρκεια του εορταστικού 20ήμερου, από τις 7 Δεκεμβρίου έως και τις 7 Ιανουαρίου λειτουργεί ως Πεδίο της …Protergia με υπογραφή Νίκου Χαρδαλιά. Αιτία η για πρώτη φορά απόφαση της Περιφέρειας Αττικής να στήσει στο χώρο όπου παραδοσιακά στήνεται μόνο μια “χριστουγεννιάτικη αγορά” ενόψει των Χριστουγέννων, καθημερινά σόου μουσικών κι άλλων εκδηλώσεων.
Η ευθεία αντιπαράθεση με το Δήμο Αθηναίων και τον Χάρη Δούκα ο οποίος επίσης προγραμμάτισε από τις αρχές Δεκεμβρίου και πραγματοποιεί μουσικές εκδηλώσεις σε πλατείες και ανοιχτούς χώρους στα 7 διαμερίσματα του Δήμου, είναι κάτι από παραπάνω εμφανής. Ο εκλεκτός Περιφερειάρχης του μεγάρου Μαξίμου μπήκε σφήνα στο Δήμο Αθήνας για να στήσει πολιτική τρικλοποδιά στον Δήμαρχο πληρώνοντας αδρά για αυτό. Αφενός μετέτρεψε το Πεδίο του Άρεως σε σκηνικό για να διαφημιστεί η Protergia του Μυτιληναίου, αφετέρου πληρώνει από δημόσιο χρήμα 680.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α για τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Το πρόσχημα είναι ότι η Περιφέρεια που ανήκει στη Ν.Δ θέλει “να δώσει ένα αισιόδοξο μήνυμα στους πολίτες” στο κέντρο της Αθήνας.
Κατασκευή χωριού ….Protergia
Με άλλα λόγια σε επίσημο έγγραφο, την έκτακτη απόφαση της Περιφέρειας που βγήκε στη Διαύγεια, δηλώνεται με έμμεσο τρόπο πως οι Αθηναίοι δεν πρόκειται να γιορτάσουν χαρούμενα τις γιορτές στο κέντρο της Αθήνας και για αυτό αναλαμβάνει ο Χαρδαλιάς που καμία αρμοδιότητα δεν έχει για την Αθήνα! Το πεδίο του Άρεως ωστόσο βρίσκεται στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας, κι αυτό ήταν φαίνεται η καλύτερη ευκαιρία για την κυβέρνηση να προκαλέσει τον Δήμαρχο Αθηναίων, στήνοντας ουσιαστικά “αντι-εκδηλώσεις” μέσα στο κέντρο της πόλης, μια ανάσα από την Ομόνοια και τις κεντρικές πλατείες της Αθήνας.
Την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου οι επισκέπτες στο Πάρκο του Άρεως άρχισαν να βλέπουν πως “χτιζόταν” στο τείχος των δέντρων επί της λεωφόρου Αλεξάνδρας, ένας τοίχος από διαφημιστικές τεράστιες ταμπέλες που έκρυβαν τη θέα του πράσινου. Σύντομα οι πινακίδες φωτίστηκαν, ξεπρόβαλε το σήμα της Protergia, στην είσοδο του Πεδίου στήθηκε μια τεράστια “πόρτα” με το σήμα της ενεργειακής εταιρείας. Ο χώρος οριοθετήθηκε και εντός του Πάρκου στήθηκαν τα σπιτάκια των εμπόρων της αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί πως χορηγός με δικές του πινακίδες βρίσκεται στο Πάρκο και η Cosmote με λιγότερες ωστόσο διαφημιστικές πινακίδες. Η λογική σκέψη για όλους ήταν πως ο μέγας χορηγός θα πληρώσει για τις εκδηλώσεις που αποφάσισε να προσφέρει στους κατοίκους η περιφέρεια. Αμ, δε.
Πρόσφατα βγήκε στη Διαύγεια η απόφαση της Περιφέρειας που ελήφθη με έκτακτη συνεδρίαση στις 26 Νοεμβρίου, με χαρακτήρα κατεπείγοντος, για εορταστικό πρόγραμμα εκδηλώσεων με συνολικό κόστος 680.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α. Λεφτά που θα πληρώσει η Περιφέρεια, δηλαδή όλοι οι πολίτες.
“Η Περιφέρεια Αττικής σκοπεύει εγκαταστήσει μία μεγάλη σκηνή, όπου θα διεξαχθούν πολλές καλλιτεχνικές δράσεις και εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους την χρονική περίοδο μεταξύ 6 Δεκεμβρίου έως και 7 Ιανουαρίου του νέου έτους. Κάθε μέρα θα πραγματοποιούνται δύο ή τρεις εκδηλώσεις με χριστουγεννιάτικο και χαρούμενο πνεύμα για όλους του επισκέπτες του πάρκου και θα είναι εντελώς δωρεάν”.
Αυτό σημειώνεται στην απόφαση όπου αναγράφονται μία -μία οι εκδηλώσεις, ενώ σημειώνεται ότι το πρόγραμμα ενδέχεται να εμπλουτιστεί. Με ξεχωριστές αποφάσεις που επίσης αναρτήθηκαν στη Διαύγεια μπορεί κάποιος να διαπιστώσει το κόστος για το στήσιμο του εορταστικού κλίματος δια χειρός Χαρδαλιά.
311.000 το καλλιτεχνικό πρόγραμμα, 29.400 για ηχητικό εξοπλισμό, 36.580 για στολισμό, 35.800 για φωτιστικό εξοπλισμό, 35.800 για εγκατάσταση ρεύματος, 29.900 για drone show, 29.900 για “Φωταγώγηση του Light show”, 37.100 για διαφημιστική προώθηση, 29.800 για διαφημιστικές εκτυπώσεις, 29.750 για υπηρεσίες καθαριότητας, 21.400 για τις χημικές τουαλέτες, 37.000 για τη φύλαξη, 6.200 για ασφάλιση.
Το ερώτημα που προκύπτει άμεσα είναι: Και τι ακριβώς θα πληρώσει ο χορηγός/οί για το μήνα γιορτής της Περιφέρειας; Τελικά “το “χωριό της Protergia” έχει πληρωθεί από τους φόρους των πολιτών, και όχι από τους χορηγούς”, σχολίασε η ομάδα πολιτών που δραστηριοποιείται για την προστασία του Πάρκου “Εμείς στο Πεδίον του Άρεως”. Με απλά λόγια Το Πεδίο του Άρεως μετατράπηκε σε αυλή της Protergia με χορηγία της Περιφέρειας Αττικής. Περιδιαβαίνοντας στους διαδρόμους της “αγοράς” τα βράδια διαπιστώνουμε ότι αυτό που πλήρωσαν οι χορηγοί είναι τα λαμπιόνια στα δέντρα στα οποία δεσπόζουν τα εμπορικά τους σήματα!
Το ακόμη πιο εξοργιστικό είναι ότι τα έξοδα θα συνεχίσουν να αυξάνονται γιατί η Λίστα των εκδηλώσεων θα ανανεώνεται συνεχώς κι άρα θα προκύπτουν και νέα έξοδα. Η Περιφέρεια στο μεταξύ δηλώνει ότι θα έχει έσοδα 1600 – 1900 ευρώ ανά οικίσκο (εμπορίου ή φαγητού). Συν κάποια μικρά έσοδα από το παγοδρόμιο και τα παιχνίδια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κάτοικοι είχαν αντιδράσει έντονα για το κλείσιμο των ελεύθερων χώρων στο Πεδίο του Άρεως την περίοδο των εορτών επισημαίνοντας πως δεν μπορεί να γίνεται “κατάληψη τεράστιων τμημάτων του πάρκου για μεγάλο χρονικό διάστημα, και μάλιστα από ιδιωτικά συμφέροντα. Το περασμένο Πάσχα η νέα περιφερειακή αρχή υπό τον Νίκο Χαρδαλιά έβαλε πάγο στη διοργάνωση της “πασχαλιάτικης αγοράς”. Τι συνέβη από το Πάσχα έως τα Χριστούγεννα και άλλαξε η στάση της Περιφέρειας; Είναι μόνο ο στόχος να δημιουργηθεί πρόβλημα στον Χάρη Δούκα και το δήμο Αθηναίων που έχασε η κυβέρνηση στις πρόσφατες εκλογές ή υπάρχει κάποιου άλλου είδους συμφωνία με τους “μέγα ευεργέτες” -χορηγούς της κυβερνητικής πολιτικής της ΝΔ που θησαυρίζουν στην πλάτη του ελληνικού λαού;
Η Περιφέρεια Αττικής χρησιμοποιεί το Πεδίο του Άρεως ένας από τους λιγοστούς μεγάλους ελεύθερους χώρους της Αθήνας ως “τσιφλίκι” της για να παίζει παιχνίδια εξουσίας με πολιτικούς αντιπάλους, να μετατρέπεται σε χορηγό ενεργειακών ή τηλεπικοινωνιακών ομίλων, ξοδεύοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Στο μεταξύ καθ΄όλη τη διάρκεια των εργασιών που στηνόταν το χωριό της …Protergia και τα εμπορικά σπιτάκια οι 4 είσοδοι του Πάρκου ήταν κλειστές, προκαλώντας αντιδράσεις τους κατοίκους. Ως γίνεται συνήθως η αντιμετώπιση ήταν πως δεν “χρειάζεται μιζέρια” για μια γιορτή που θα προσφέρει χαρά σε όλους. Ο Δεκέμβριος τελειώνει, το ίδιο και οι εκδηλώσεις αλλά οι είσοδοι του Πάρκου, ακόμη και τα Χριστούγεννα έμειναν κλειστοί για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Η δικαιολογία της Περιφέρειας ήταν ότι αυτό γίνεται για “λόγους ασφαλείας” επειδή δεν μπορούν “να πληρώνουν φύλακα για κάθε είσοδο”! Στο κοστολόγιο της Περιφέρειας αναγράφεται κονδύλι ύψους 37.000 ευρώ για “φύλαξη”. Η δαπάνη αυτή όπως φαίνεται αφορά στη φύλαξη των …διαφημιστικών πανό της Protergia επί Λ. Αλεξανδρας και Μαυρομματαίων, όπου υπάρχει 24ωρη φύλαξη από δύο μάλιστα άνδρες της εταιρείας σεκιούριτι!
Οι κάτοικοι των Συλλογικοτήτων που όλο αυτό το διάστημα αντέδρασαν έντονα στη μετατροπή του ελεύθερου χώρου σε αυλή της Protergia πραγματοποίησαν συγκέντρωση στα μέσα Δεκεμβρίου διαμαρτυρόμενοι για το γεγονός ότι η διοίκηση Χαρδαλιά αθέτησε την υπόσχεσή της για τη μη χρήση του ελεύθερου χώρου για εμπορικούς σκοπούς, μετατρέποντας το πάλι σε ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο για να διαφημιστεί μια εταιρεία ενέργειας. “Το πάρκο δεν είναι Σύνταγμα, Αιόλου και Ερμού για να μετατρέπεται σε εμπορικό κέντρο. Εμπορικά κέντρα και μαγαζιά υπάρχουν υπερ-αρκετά σε αυτή την πόλη, τα πάρκα και το πράσινο σπανίζουν”, δήλωσαν οι κάτοικοι, σημειώνοντας ότι ο ” αγώνας ενάντια στην εμπορευματοποίηση και την ιδιωτική εκμετάλλευση του πάρκου θα συνεχιστεί”.
neostrategy.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις