Η πανδημία ήρθε την εποχή που η κρουαζιέρα αύξανε τους ρυθμούς ανάπτυξης – Ανυπολόγιστη η οικονομική καταστροφή των εταιρειών κρουαζιερόπλοιων σε παγκόσμια κλίμακα
Θέμα επιβίωσης έχει τεθεί πλέον για την παγκόσμια κρουαζιέρα. Αναμφισβήτητα είναι ο κλάδος που έχει πληγεί καίρια λόγω της πανδημίας αλλά η κατάσταση επιδεινώνεται ραγδαία.
Όμιλοι κολοσσοί έχουν προσφύγει σε δανεισμό με υπέρογκα επιτόκια. Τα κρουαζιερόπλοια είναι δεμένα και υπάρχουν πλέον μόνο έξοδα και καθόλου έσοδα.
Σύμφωνα με υπολογισμούς διεθνών οίκων αξιολόγησης τα σταθερά κόστη των τεσσάρων μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας εξαιτίας της ακινητοποίησης του στόλου τους κυμαίνονται από 150 εκατ. δολάρια τον μήνα έως ένα δισεκατομμύριο δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vessels Value η δραστηριότητα της κρουαζιέρας μέχρι τα μέσα Απριλίου είχε ήδη μειωθεί κατά 50%. Την ίδια ώρα ο στόλος κρουαζιερόπλοιων την τελευταία 10ετία αυξήθηκε κατά 65%.
Η πανδημία ήρθε την εποχή που η κρουαζιέρα αύξανε τους ρυθμούς ανάπτυξης.
“Η οικονομική καταστροφή των εταιρειών κρουαζιερόπλοιων σε παγκόσμια κλίμακα είναι ανυπολόγιστη. Οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, η CARNIVAL και η ROYAL CARIBBEAN, αναγκάστηκαν εκ των πραγμάτων να συνάψουν δανειακές υποχρεώσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων με υπέρογκα επιτόκια για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις τεράστιες οικονομικές υποχρεώσεις τους λόγω της αναγκαστικής αργίας των κρουαζιερόπλοιων αλλά και της εκ των πραγμάτων ακύρωσης των μελλοντικών προγραμματισμένων κρουαζιέρων για το έτος 2020” επισημαίνει στο ΝΜ ο Μιχάλης Λάμπρος πρώην αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και Γενικός Διευθυντής της Majestic International Cruises:
“Αυτή τη στιγμή έχουν παροπλισθεί σε παγκόσμια κλίμακα πάνω από 250 κρουαζιερόπλοια, ενώ άλλα περίπου 100 είναι σε κατάσταση αργίας ανά τον κόσμο, έως ότου καταφέρουν να βρουν ασφαλές αγκυροβόλιο ή ασφαλές λιμάνι.
Στα περισσότερα από αυτά βρίσκονται εγκλωβισμένοι αρκετές δεκάδες χιλιάδες πληρώματα τα οποία αδυνατούν να επαναπατριστούν λόγω έλλειψης αεροπορικών μεταφορικών μέσων”.
Σύμφωνα με τον Μιχάλη Λάμπρο “οι απώλειες για την ελληνική οικονομία από μια τρίμηνη παύση κρουαζιέρων στα Ελληνικά λιμάνια υπολογίζονται στα 200.000.000 ευρώ ενώ η μείωση των θέσεων εργασίας θα είναι της τάξεως των 1.500 με ανάλογες μισθολογικές απώλειες”.
Μηνάς Τσαμόπουλος
πηγή:newmoney.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις