6 Εκατομμύρια για Εισιτήρια! Η Νέα «Χρυσή» Σύμβαση του ΟΔΑΠ με την εταιρεία MECCANICA GROUP Α.Ε. (το voicenews.gr θα συνεχίσει την έρευνα!)

Με μια σύμβαση-μαμούθ που υπεγράφη στις 30 Μαΐου 2025, ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) δεσμεύει πάνω από 6 εκατομμύρια ευρώ για να «τρέξει» το σύστημα ηλεκτρονικών εισιτηρίων σε μερικούς από τους πιο επισκέψιμους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας. Ανάδοχος η εταιρεία MECCANICA GROUP Α.Ε., η οποία αναλαμβάνει για δύο χρόνια την «παροχή υπηρεσιών λειτουργίας» του e-ticketing σε Κνωσό, Δελφούς, Ολυμπία, Λίνδο.
Όλα αυτά τα υπογράφει η υπεύθυνη Υπουργός κυρία Μενδώνη! Η ελληνική ΒΟΥΛΗ τι λέει;

Έργο ή μπίζνα;

Το αντικείμενο της σύμβασης περιγράφεται με βαρύγδουπες φράσεις: «υποδοχή επισκεπτών», «έλεγχος πρόσβασης», «λειτουργία υποσυστημάτων». Με απλά λόγια; Έκδοση και ακύρωση εισιτηρίων, μαζί με λίγο προσωπικό να υποδέχεται τους τουρίστες. Για αυτό το «κοστούμι», το Δημόσιο θα πληρώνει 4.947.126 ευρώ συν ΦΠΑ, δηλαδή 6.134.436 ευρώ συνολικά .

ΠΡΩΤΗ ΣΕΛ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΕΛ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

– ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΣΥΜΒΑΣΗ

Μιλάμε για χρυσά εισιτήρια. Κυριολεκτικά.

24 μήνες – 12 δόσεις τον χρόνο

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 24 μήνες, με δυνατότητα παράτασης και με πληρωμή σε 12 μηνιαίες δόσεις κάθε χρόνο. Καμία αναπροσαρμογή τιμής δεν προβλέπεται κι αυτό γιατί ήδη η τιμή είναι υπερβολική. Ο ανάδοχος, μάλιστα, παραιτείται από κάθε μελλοντική αξίωση, διότι αναγνωρίζει ότι το τίμημα είναι «επαρκές, νόμιμο και εύλογο». Ποιος δε θα το έλεγε αυτό, όταν έχει εξασφαλίσει έναν χρυσό κορβανά από το Δημόσιο;

Ρήτρες και υποχρεώσεις – για τα μάτια του κόσμου;

Στη σύμβαση υπάρχουν σελίδες επί σελίδων με «υποχρεώσεις», «ρήτρες» και «ποινικές κυρώσεις». Όμως όλοι ξέρουμε ότι στην πράξη σπάνια επιβάλλονται. Αν κάτι πάει στραβά, αν το προσωπικό δεν επαρκεί, αν οι υπηρεσίες δεν παρέχονται όπως πρέπει, ο φορολογούμενος θα έχει πληρώσει και ο ανάδοχος θα έχει φροντίσει να διασφαλιστεί με εγγυητικές και παραθυράκια.

ΕΔΩ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΟΥ ΞΕΓΥΜΝΩΝΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:

Ο πίνακας που ακολουθεί αποτυπώνει έναν και έναν χρόνο! Και μόνο από αυτόν, καταλαβαίνει κανείς πόσο επιβαρύνεται ο φορολογούμενος.

 

Και τώρα το καλύτερο που έρχεται!!

Δύο εκατομμύρια 2.000.000 ευρώ για να κόβουν εισιτήρια στην Ακρόπολη!

Η διακήρυξη του ΟΔΑΠ που σηκώνει πολλά ερωτηματικά

Η Ακρόπολη, το κορυφαίο μνημείο της χώρας, γίνεται για ακόμη μία φορά πεδίο «χρυσών» συμβάσεων. Ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (ΟΔΑΠ) προκήρυξε διαγωνισμό για τη «λειτουργία του συστήματος έκδοσης και ακύρωσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υποδοχής και εξυπηρέτησης επισκεπτών» στον αρχαιολογικό χώρο .

Το ποσό που προβλέπεται; 1.682.708 ευρώ χωρίς ΦΠΑ – δηλαδή πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ με ΦΠΑ – για διάρκεια 14,5 μηνών. Προβλέπεται μάλιστα και δικαίωμα παράτασης έως έξι μήνες.

Τι περιλαμβάνει η σύμβαση

Πίσω από τον βαρύγδουπο τίτλο, το αντικείμενο είναι απλό:

  • Έκδοση και ακύρωση ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
  • Σκανάρισμα QR codes στην είσοδο.
  • Υποδοχή και βασική εξυπηρέτηση επισκεπτών.
  • Παροχή πληροφοριών και κατεύθυνση στο χώρο.

Με άλλα λόγια, πρόκειται για τις κλασικές υπηρεσίες υποδοχής και ελέγχου εισόδου που συναντά κανείς σε κάθε μουσείο ή θέατρο.

Πόσο κοστίζει ο κάθε υπάλληλος;

Η διακήρυξη δεν αναφέρει ακριβώς πόσα άτομα θα απασχοληθούν. Όμως, αν μοιράσει κανείς το ποσό των 1,68 εκατομμυρίων (χωρίς ΦΠΑ) στη διάρκεια των 14,5 μηνών, προκύπτει ότι το Δημόσιο θα καταβάλλει περίπου 116.000 ευρώ τον μήνα.

Αν υποθέσουμε ότι εργάζονται 35 άτομα, το κόστος ανά άτομο αγγίζει περίπου τα 3.300 ευρώ τον μήνα. Αν είναι λιγότερα τα άτομα, τότε το ποσό ανεβαίνει ακόμη περισσότερο. Για δουλειές που στον ιδιωτικό τομέα πληρώνονται με 850–1.000 ευρώ, το κράτος πληρώνει τριπλάσια και τετραπλάσια ποσά.

Το «μαγικό» του Δημοσίου: τα απλά γίνονται πανάκριβα

Και κάπου εδώ γεννιέται το εύλογο ερώτημα:

Πόσο μπορεί να κοστίζει ένα σύστημα έκδοσης εισιτηρίων;

Σήμερα υπάρχουν δεκάδες εφαρμογές και έτοιμες πλατφόρμες που λειτουργούν σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, με κόστος ελάχιστο. Στην Ακρόπολη όμως, όλα γίνονται έργο εκατομμυρίων.

Το Δημόσιο έχει βρει τη «μαγική συνταγή»: απλές υπηρεσίες μετατρέπονται σε υπερκοστολογημένα έργα, που βαραίνουν τελικά τον Έλληνα φορολογούμενο.

 

Καινοτομία ή εισπρακτική φάμπρικα;

Η κυβέρνηση το παρουσιάζει ως «αναβάθμιση της εμπειρίας των επισκεπτών». Στην πραγματικότητα, το μόνο που αναβαθμίζεται είναι οι τσέπες συγκεκριμένων εργολάβων. Η τεχνολογία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν είναι καινούρια· λειτουργεί ήδη εδώ και χρόνια σε μουσεία και πολιτιστικά ιδρύματα ανά τον κόσμο. Εδώ, όμως, βαφτίζεται «νέο έργο» για να δικαιολογηθεί η κατακύρωση εκατομμυρίων.

Το πολιτιστικό μας κεφάλαιο στο ταμείο

Η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας γίνεται για άλλη μια φορά όχημα πλουτισμού λίγων. Αντί τα χρήματα να επενδυθούν σε αναστηλώσεις, συντήρηση μνημείων, ή σε καλύτερες παροχές για τους ίδιους τους εργαζόμενους των χώρων, προτιμάται να διοχετευθούν σε μια «εξωτερική ανάθεση».

Για να κόβονται εισιτήρια.

ΚΑΗΜΕΝΗ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΔΑ

Άλλη μια σύμβαση που δείχνει πώς λειτουργεί το κράτος: ακριβά έργα, γενικόλογες υποσχέσεις, αμφίβολη απόδοση. Ενώ οι πολίτες στενάζουν από φόρους, το Δημόσιο μοιράζει δεκάδες εκατομμύρια σε εταιρείες που βαφτίζουν το αυτονόητο ως «καινοτομία». Η πολιτιστική μας κληρονομιά αξίζει πολλά! Αλλά σίγουρα δεν αξίζει να μετατρέπεται σε «πλυντήριο υπερκοστολογημένων συμβάσεων».

voicenews.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις