Έντονο ενδιαφέρον έχει προκαλέσει στη Μαγνησία και την ευρύτερη περιοχή του Νοτίου Πηλίου το αίτημα για τακτική αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με τον Κρατικό Αερολιμένα Νέας Αγχιάλου. Οι τοπικές κοινωνίες, μέσω της Δημοτικής Αρχής, έχουν καταθέσει επισήμως πρόταση για την καθιέρωση δρομολογίου που θα συνδέει τον Βόλο με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Το ζήτημα έφερε στη Βουλή με κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο Πρόεδρος της «Ελληνικής Λύσης» και Βουλευτής Β3’ Νοτίου Τομέα Αθηνών, Κυριάκος Βελόπουλος. Στην ερώτησή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Βελόπουλος υπογράμμισε ότι μία τακτική αεροπορική σύνδεση, έστω και με ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως, θα μπορούσε να είναι οικονομικά βιώσιμη και παράλληλα να προσδώσει αναπτυξιακή δυναμική στη Θεσσαλία.
Όπως επισήμανε, η σύνδεση θα εξυπηρετούσε τόσο τους κατοίκους όσο και τους ταξιδιώτες που επιθυμούν να μετακινηθούν προς την Αθήνα, τα νησιά ή το εξωτερικό, μέσω μετεπιβίβασης. «Η αεροπορική σύνδεση Βόλου–Αθήνας θα ενίσχυε την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, συμβάλλοντας στην καλύτερη διασύνδεση της θεσσαλικής ενδοχώρας με την πρωτεύουσα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βελόπουλος.
Η απάντηση του Υπουργείου
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), απάντησε στην κοινοβουλευτική ερώτηση (αριθμ. 6221/13-06-2025). Στην απάντηση τονίζεται ότι, βάσει του Κανονισμού ΕΚ 1008/2008, η Πολιτική Αεροπορία δεν έχει τη δυνατότητα να παρέμβει στον σχεδιασμό ή στον προγραμματισμό των αεροπορικών δρομολογίων.
Όπως διευκρινίζεται, οι αεροπορικές εταιρείες λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και είναι αυτές που αποφασίζουν για τους προορισμούς, τη συχνότητα των δρομολογίων και το ύψος των ναύλων. Εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση των λεγόμενων «άγονων γραμμών», στις οποίες μπορεί να επιβληθεί καθεστώς Υποχρεώσεων Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΠΑΔΥ).
Σύμφωνα με την απάντηση της ΑΠΑ, μια γραμμή μπορεί να ενταχθεί σε αυτό το καθεστώς εφόσον αποδειχθεί ότι πρόκειται για δρομολόγιο «ζωτικής σημασίας» για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής. Για να συμβεί αυτό απαιτείται μελέτη σκοπιμότητας, η οποία υποβάλλεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς έγκριση.
Τι σημαίνει αυτό για τη Μαγνησία
Η απάντηση αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο ένταξης της γραμμής Βόλου–Αθήνας στο καθεστώς «άγονης γραμμής», εφόσον καταδειχθεί ότι η αεροπορική σύνδεση είναι απαραίτητη για τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας. Σε μια τέτοια περίπτωση, το κράτος θα μπορούσε να επιδοτήσει τη γραμμή ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά της.
Ωστόσο, μέχρι τότε, η πρωτοβουλία φαίνεται να εξαρτάται από τη διάθεση και το επιχειρηματικό ενδιαφέρον των ίδιων των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες θα κληθούν να αξιολογήσουν αν η συγκεκριμένη σύνδεση μπορεί να αποφέρει κέρδη.
Συμπέρασμα
Το αίτημα για αεροπορική σύνδεση Βόλου–Αθήνας αναδεικνύει τη διαρκή ανάγκη για καλύτερη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της Θεσσαλίας. Παρά την πρόθεση των τοπικών αρχών και την πολιτική παρέμβαση στη Βουλή, η τελική απόφαση περνά μέσα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον χαρακτηρισμό της γραμμής ως «άγονης». Μέχρι τότε, το μέλλον μιας τέτοιας σύνδεσης θα εξαρτηθεί από την αγορά και τη διάθεση των αεροπορικών εταιρειών να επενδύσουν στην περιοχή.
thenewspaper.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις



















































