Μία τραγωδία διαστάσεων εθνικού πένθους βιώνει η χώρα, θρηνώντας τουλάχιστον 36 νεκρούς μετά τη σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Inter City της Hellenic Train με εμπορικό τρένο της ίδιας εταιρείας στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης (28/2).

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα σημειώθηκε λίγο μετά τις 23:00, με τα αίτια της τραγωδίας να παραμένουν ασαφή και να δείχνουν ανθρώπινο λάθος.

Από τη σφοδρή σύγκρουση της εμπορικής αμαξοστοιχίας με την επιβατική οι νεκροί ανέρχονται μέχρι αυτήν τη στιγμή σε 36, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του εκπροσώπου της Πυροσβεστικής ενώ 66 άνθρωποι νοσηλεύονται στα νοσοκομεία, εκ των οποίων οι 6 σε ΜΕΘ.

Την ίδια ώρα οι καταγγελίες για τις δυσλειτουργίες των ελληνικών σιδηροδρόμων έρχονται σαν χιονιστιβάδα.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ κ. Κώστα Γενηδούνια πως τα περισσότερα γίνονται χειροκίνητα στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

«Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως», είπε.

Μιλώντας το πρωί στην ΕΡΤ, ο κ. Γενηδούνιας τόνισε πως αυτό που έχει συμβεί είναι αδιανόητο.

«Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ότι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι».

Από την πλευρά του, ο Γιάννης Ντίτσας, πρόεδρος πανελλήνιας ομοσπονδίας σιδηροδρομικών, κλήθηκε να απαντήσει στον ΣΚΑΪ για το ποιος φταίει για την ανείπωτη τραγωδία. «Πιστεύω ότι είναι ανθρώπινο λάθος, μένει να αποδειχθεί» είπε, μεταξύ άλλων, και επισήμανε ότι ο αρμόδιος φορέας για την κυκλοφορία είναι ο ΟΣΕ. Ρωτήθηκε χαρακτηριστικά: «Είναι οι γραμμές του ΟΣΕ και τα βαγόνια της hellenic train;».

«Η διαχείριση της κυκλοφορίας (σ.σ. είναι) στον ΟΣΕ και η επιβατική μεταφορά στην Hellenic Train».

Ο ίδιος εξήγησε δε ότι «στο συγκεκριμένο σημείο γίνεται χειροκίνητα σε τοπικό επίπεδο μέσω πίνακα» δηλαδή η διαδικασία αλλαγής της γραμμής.

Κι ενώ συμπληρώνονται σχεδόν 12 ώρες από τη συγκλονιστική τραγωδία, ο ΟΣΕ δεν έχει δώσει καμία απάντηση για τα αίτια του δυστυχήματος.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train

Η εταιρεία Hellenic Train εξέδωσε λίγο πριν τις 8:00 το πρωί της Τετάρτης (1/3) νέα ανακοίνωση, αναφέροντας απλά ότι «εργάζεται από την πρώτη στιγμή επί τόπου σε πλήρη συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές» και πως «θέτει στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί».

«H Hellenic Train εκφράζει τη βαθιά της θλίψη για το τραγικό δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη στο ύψος του Ευαγγελισμού.

Το προσωπικό της Hellenic Train, που εργάζεται από την πρώτη στιγμή επί τόπου σε πλήρη συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, προσφέρει τη μέγιστη δυνατή υποστήριξη στις οικογένειες των θυμάτων, των τραυματιών και όλων των επιβατών.

Η Hellenic Train θέτει στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί από τους εργαζόμενους της εταιρείας για την κάλυψη των άμεσων αναγκών.

Η εταιρεία, με αίσθημα ευθύνης, ενημερώνει ότι πρωταρχικό και αποκλειστικό της μέλημα αυτή τη στιγμή είναι η φροντίδα και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση της επιχείρησης εκκένωσης», αναφέρει η ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται πως τα ξημερώματα είχε εκδώσει μία πρώτη ανακοίνωση, στην οποία σημείωνε πως «στο σημείο έσπευσαν πυροσβέστες και προσωπικό της Hellenic Train, που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις διάσωσης και παροχή βοήθειας στους ταξιδιώτες».

Ωστόσο δεν έκανε καμία αναφορά στους νεκρούς, ούτε βρήκε να γράψει δύο αράδες παρηγοριάς για τους συγγενείς των νεκρών.

«Στον Ευαγγελισμό σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών: μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και της αμαξοστοιχίας IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.

Την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες.

Στο σημείο έσπευσαν πυροσβέστες και προσωπικό της Hellenic Train, που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις διάσωσης και παροχή βοήθειας στους ταξιδιώτες».

Προβλήματα και στη ματωμένη αμαξοστοιχία

Λίγες ημέρες πιο πριν, στις 23 Φεβρουαρίου, η αμαξοστοιχία Inter City 62 που συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία, είχε ακινητοποιηθεί -με εντολή της πυροσβεστικής- στην Οινόη λόγω πυρκαγιάς πλησίον της γραμμής με αποτέλεσμα να αναχωρήσει με 82 λεπτά καθυστέρηση.

 

 

Την ίδια ημέρα, η αμαξοστοιχία IC55 είχε ακινητοποιηθεί κοντά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγγειών, λόγω τεχνικού προβλήματος και αναχώρησε με 96 λεπτά καθυστέρηση.

 

 

Μέσα στον Φεβρουάριο τεχνικά προβλήματα αντιμετώπισαν και άλλες αμαξοστοιχίες όπως η αμαξοστοιχία Inter City 52 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη ), η Inter City 58, η Inter City 53 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα), ενώ αρκετές ήταν και οι καθυστερήσεις δρομολογίων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις