Η Tesla βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ομαδική αγωγή που κατηγορεί την κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων ότι παραπλάνησε το κοινό διαφημίζοντας ψευδώς τα χαρακτηριστικά Autopilot και Full Self-Driving (FSD).

Η αγωγή, που κατατέθηκε την Τετάρτη στο Περιφερειακό Δικαστήριο της Βόρειας Περιφέρειας της Καλιφόρνιας των ΗΠΑ, υποστηρίζει ότι η Tesla και ο διευθύνων σύμβουλός της, Elon Musk, εξαπάτησαν τους οδηγούς από το 2016, όταν δεσμεύτηκε να εξοπλίσει όλα τα αυτοκίνητα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Ο ενάγων Briggs Matsko, ο οποίος πλήρωσε $5.000 για το πλήρες Autopilot στο Tesla Model X του 2018, λέει ότι η Tesla διαφήμισε την τεχνολογία της ως πλήρως λειτουργική ή ότι έρχεται σύντομα, παρά το γεγονός ότι γνώριζε ότι δεν λειτουργούσε ή ήταν ανύπαρκτη, και έκανε τα οχήματα μη ασφαλή, αναφέρει το Reuters.

Ο στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με τον Matsko, ήταν να “δημιουργήσει ενθουσιασμό” για τα οχήματά της, να προσελκύσει επενδύσεις, να αυξήσει τις πωλήσεις, να αποφύγει τη χρεοκοπία, να ανεβάσει τις τιμές των μετοχών και να γίνει “κυρίαρχος παίκτης” στα ηλεκτρικά οχήματα. “Η Tesla δεν έχει ακόμη παραγάγει τίποτα που να πλησιάζει έστω και στο ελάχιστο ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο”, λέει.

Το Τμήμα Αυτοκινήτων της Καλιφόρνιας (DMV) τον Ιούλιο εξέφρασε αντιρρήσεις για την περιγραφή της Tesla σχετικά με τις λειτουργίες Autopilot και FSD, καταθέτοντας δύο καταγγελίες στο Γραφείο Διοικητικών Ακροάσεων, σύμφωνα με τις οποίες η Tesla “έκανε ή διέδωσε δηλώσεις που είναι αναληθείς ή παραπλανητικές και δεν βασίζονται σε γεγονότα” σχετικά με τις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.

Ένα μήνα νωρίτερα, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) επέκτεινε την έρευνά της για τα ατυχήματα που σχετίζονται με το Autopilot. Το περασμένο καλοκαίρι, η NHTSA ξεκίνησε έρευνα για το Autopilot με αφορμή 11 ατυχήματα. Κωδικοποιήθηκε ως προκαταρκτική αξιολόγηση ή επίπεδο ένα. Τώρα είναι επίπεδο δύο, που σημαίνει ότι η NHTSA θα καθορίσει “αν θα πρέπει να ξεκινήσει ανάκληση για λόγους ασφαλείας ή αν η έρευνα θα πρέπει να κλείσει”.

Η αγωγή ζητά απροσδιόριστη αποζημίωση για άτομα που αγόρασαν ή μίσθωσαν οχήματα Tesla με λειτουργίες Autopilot, Enhanced Autopilot και FSD από το 2016. Εάν η αγωγή είναι επιτυχής, θα μπορούσε να οδηγήσει στην αναστολή της άδειας της Tesla στην Καλιφόρνια και σε μια γερή αποζημίωση των οδηγών.

Η Tesla δεν απάντησε αμέσως στο αίτημα του PCMag για σχολιασμό.

Την Κυριακή, ο Musk έγραψε στο Twitter ότι το FSD Beta 10.69.2 κυκλοφορεί. “Λάβετε υπόψη ότι η κορυφαία προτεραιότητα είναι η ασφάλεια, οπότε περιμένετε να είναι υπερβολικά προσεκτικό, ειδικά γύρω από τους πεζούς”, πρόσθεσε.

gr.pcmag.com-τηεστιωαλ.γρ

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις