Σαν κεραυνός εν αιθρία έσκασε η παραίτηση της Μερόπης – Marie Κατσιουγιάννη -Stridborg, η οποία διατελούσε πρόεδρος της ζημιογόνας ΕΒΕΤΑΜ. Πρόκειται για εταιρία που εντάσσεται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης και, όπως ανέδειξε το documentonews.gr, παρουσίασε ζημία ύψους 1,3 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ ο Άδωνις Γεωργιάδης επαινούσε την προηγούμενη διοίκηση για… νοικοκύρεμα.

Η πολιτεύτρια της ΝΔ ανέλαβε τα ηνία της ΕΒΕΤΑΜ τον προηγούμενο Αύγουστο, παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Νίκο Σοφιανό. Ο πρώην πρόεδρος της εταιρίας που δραστηριοποιείται στο πεδίο των εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων, υλικών, εγκαταστάσεων και συστημάτων διαχείρισης, είναι επιστήθιος φίλος του Νίκου Γεωργιάδη και έδινε το «παρών» στις δικάσιμες για την πολύκροτη υπόθεσης σεξουαλικής εκμετάλλευσης ανηλίκων στη Μολδαβία. Παράλληλα, αντιπρόεδρος είναι ο στενός συνεργάτης του Αδ. Γεωργιάδη, Σκιπίων Αποστολάκης, ο οποίος φέρεται να διατηρεί γραφείο εντός του υπουργείου Ανάπτυξης.

Κατά τις αποκλειστικές πληροφορίες, η κ. Κατσιουγιάννη – Stridborg οδηγήθηκε σε αυτήν την απόφαση μετά από διχογνωμία που προέκυψε για σημαντικά διαχειριστικά ζητήματα με μέλη του ΔΣ που εντάσσονται στη σφαίρα επιρροής του υπουργού Ανάπτυξης. Υπενθυμίζεται ότι το documentonews.gr ανέδειξε την «τρύπα» 1,3 εκατ. ευρώ της ΕΒΕΤΑΜ για το 2020 τη στιγμή που το 2019 η ζημία στα τελικά καθαρά αποτελέσματα μετά φόρων ήταν μόλις 60.500 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απερχόμενη πρόεδρος δεν είχε υπογράψει την ετήσια έκθεση του ΔΣ για την οικονομική κατάσταση της εταιρίας το 2020, η οποία δημοσιεύτηκε με καθυστέρηση τον Ιανουάριο του 2022 στο Γενικό Εμπορικού Μητρώο.

 

«Αποχώρησα για προσωπικούς λόγους»

Επικοινωνήσαμε με την κ. Κατσιουγιάννη – Stridborg, η οποία επιβεβαίωσε την υποβολή παραίτησης, υποστηρίζοντας πως οδηγήθηκε σε αυτήν την απόφαση για «προσωπικούς λόγους». Όταν την ρωτήσαμε αν προέκυψε διάσταση απόψεων με άλλα μέλη του ΔΣ, τα οποία βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία με τον Αδ. Γεωργιάδη, εκείνη επέμεινε στον ισχυρισμό περί προσωπικών λόγων. «Η πραγματικότητα είναι αυτή που σας λέω και θα τη μάθετε σύντομα» είπε και πρόσθεσε πως της παρουσιάστηκε μία καλύτερη προοπτική.

 

Οι απαντήσεις για τη ζημία των 1,3 εκατ. ευρώ

Στις 16 Μαρτίου, το documentonews.gr έφερε στην επιφάνεια το… νοικοκυρεμένο έλλειμμα στην ΕΒΕΤΑΜ, αποστέλλοντας στην κ. Κατσιουγιάννη – Stridborg τα εξής ερωτήματα:

1) Ποια η αιτία της ζημίας μετά φόρων ύψους 1,3 εκατ. ευρώ έναντι 60.500 ευρώ το 2019;

2) Ποιος ο λόγος αύξησης των δαπανών χρήσης κατά 510.197,50 ευρώ; Από το προαναφερθέν ποσό, τα 338.323,65 ευρώ αφορούν δαπάνες σχετικές με την πανδημία. Τι είδους δαπάνες ήταν αυτές και ποιον σκοπό εξυπηρέτησαν;

3) Γιατί η δημοσιοποίηση του εν λόγω ισολογισμού συντελέστηκε τον Δεκέμβριο του 2021 και αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ τον Ιανουάριο του 2022;

4) Γιατί δεν υπογράφετε τον ισολογισμό;

5) Πόσα είναι τα ΙΧ μέσω leasing που διατίθενται στα στελέχη της εταιρίας και πόσο κοστίζουν; Υπάρχει πρόβλεψη για κάλυψη εξόδων που αφορούν τα καύσιμα; Κι αν ναι, ποιο είναι το όριο;

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΠΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΟΣ
Κύριε Προβολισιάνε,

Ως προς τα ερωτήματα που μου υποβάλλατε χθες ηλεκτρονικώς και δημοσίως από το
site documentonews.gr και αφορούν στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της ΕΒΕΤΑΜ για το έτος 2020 επάγομαι τα εξής:
1. Η αιτία της ζημίας του 1,3 εκ. ευρώ έναντι 60.500€ του οικονομικού έτους 2019
οφείλεται, όπως εύστοχα αναφέρετε στο δημοσίευμά σας, στην πανδημία και τα

lockdown
που επιβλήθηκαν ως συνέπεια αυτής.
2. Η αύξηση των δαπανών χρήσης αναλύεται ως εξής:

Α. 171.873 διατέθηκαν για την συμμόρφωση της εταιρείας με το νόμο 3429/2005
περί ΔΕΚΟ, το νόμο 4412/2016 περί δημοσίων προμηθειών και την σύσταση
τμημάτων είσπραξης τρεχουσών οφειλών, τμήματος προμηθειών και τη δικαστική
διεκδίκηση σχολαζουσών και υπό παραγραφή ανεξόφλητων οφειλών προς την
εταιρεία.

Β. 338.323,65€ διατέθηκαν σε δαπάνες που αφορούν στην πανδημία και
αφορούσαν στην αγορά παγίου εξοπλισμού για χρήση από τους ευρισκόμενους σε
τηλεεργασία υπαλλήλους, δημιουργία λογισμικού για την διενέργεια τηλεματικών
επιθεωρήσεων και απομακρυσμένης λειτουργίας των υπηρεσιών της εταιρείας,
έξοδα για την διασφάλιση της υγείας των υπαλλήλων, συνεργατών και πελατών της
σύμφωνα και με την Π.Ν.Π. του ΦΕΚ Α75 30/03/2020.

3. Η δημοσίευση του ισολογισμού πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 και
αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ τον Ιανουάριο του 2022, λόγω της καθυστερημένης κατά
ενάμισυ μήνα σύγκλισης της Γενικής Συνέλευσης εξαιτίας των περιοριστικών
μέτρων για τον
COVID.
4. Σύμφωνα με το νόμο (4548/2018), το Δ.Σ. της εταιρείας σε πλήρη απαρτία και
παμψηφεί εξουσιοδότησε για την υπογραφή των οικονομικών καταστάσεων τον
εντεταλμένο σύμβουλο, ένα μέλος του Δ.Σ. και τον Διευθυντή των Οικονομικών
Υπηρεσιών.

Ο ισολογισμός εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της εταιρείας με εισήγησή μου και
υπογράφηκε νομίμως.

5. Η εταιρεία διαθέτει ιδιόκτητα και μισθωμένα οχήματα για την εκτέλεση των
εργασιών της. Τα μισθωμένα οχήματα που χρησιμοποιούνται κυρίως από τους
επιθεωρητές της για την διενέργεια επιθεωρήσεων σε όλη την Ελλάδα στις
εγκαταστάσεις των πελατών της και δευτερευόντως για την εξυπηρέτηση των
διοικητικών υπηρεσιών της στις ανά την επικράτεια εγκαταστάσεις της. Ως προς το
κόστος αυτών σας ενημερώνω ότι το 2019 για 18 μισθωμένα οχήματα καταβάλλαμε
44.800€ και το 2020 για 20 μισθωμένα οχήματα καταβάλλαμε 37.230€. Τα καύσιμα
που δικαιολογούνται στους χρήστες είναι ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις
που διανύουν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.

documentonews.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις