Βήμα-βήμα η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι πολίτες για να πάρουν τις αποζημιώσεις τους – Οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια

Σε λειτουργία τέθηκε η ηλεκτρονική πλατφόρμα arogi.gov.gr για την αποζημίωση και στήριξη των νοικοκυριών, επιχειρήσεων και ιδιοκτητών ακινήτων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές

Μέσω της πλατφόρμας, τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και οι ιδιοκτήτες ακινήτων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν σε περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας από την 27η Ιουλίου 2021 και έως την 13η Αυγούστου 2021, μπορούν να υποβάλουν αίτηση, προκειμένου να τους χορηγηθεί έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση, ως πρώτη αρωγή από το Υπουργείο Οικονομικών.

Ειδικότερα, οι πληγέντες από τις πυρκαγιές συμπολίτες μας μπορούν, μέσω της υποβολής μίας ενιαίας αίτησης, η οποία συνιστά ταυτοχρόνως και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75), ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της, να ζητήσουν:

• προκαταβολή στεγαστικής συνδρομής,
• την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ
• οικονομική ενίσχυση για την οικοσκευή
• οικονομική ενίσχυση για τις ζημιές σε εξοπλισμό κ.λπ., που υπέστησαν επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα.

Το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται σε έως:

– 6.000 ευρώ για αποζημίωση οικοσκευής ανά κατοικία,
– 8.000 ευρώ για την αντιμετώπιση ζημιών σε επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, συμπεριλαμβανομένων και των αγροτικών, κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων, με εγκαταστάσεις και
– 14.000 ευρώ για στεγαστική συνδρομή, σε ιδιοκτήτες που επλήγησαν από τις πυρκαγιές.

Κατά την υποβολή της αίτησης, εμφανίζονται τα ακίνητα των ιδιοκτητών που, σύμφωνα με τη δήλωση Ε9 τους, βρίσκονται στις πληγείσες περιοχές και οι ιδιοκτήτες δηλώνουν, ανά ακίνητο, την έκταση των ζημιών και τη χρήση του (ιδιόχρηση, μίσθωση κ.λπ.).

Ταυτόχρονα, ανάλογα με την έκταση των ζημιών που δηλώνεται ότι υπέστησαν, τα ακίνητα αυτά περιλαμβάνονται στην απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ.

Με βάση τα στοιχεία που δηλώνονται σε κάθε βήμα της αίτησης, υπολογίζονται αυτόματα οι σχετικές ενισχύσεις και στο τέλος εμφανίζεται το συνολικό ποσό για κάθε δικαιούχο.

Σε ό,τι αφορά την αποζημίωση οικοσκευής για τους ενοικιαστές, η καταβολή της ενίσχυσης γίνεται σε δύο βήματα:

1ον. Ο ιδιοκτήτης δηλώνει ότι το ακίνητο είναι μισθωμένο, παραπέμποντας στη σχετική δήλωση μίσθωσης. Με βάση αυτό, προκύπτει ο πρώτος από τους μισθωτές (σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι του ενός), ο οποίος θα λάβει το συνολικό ποσό αποζημίωσης για την αποκατάσταση της οικοσκευής.

2ον. Την επόμενη ημέρα, ο μισθωτής ενημερώνεται μέσω σχετικού μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ότι υπάρχει για αυτόν αίτηση – δήλωση αποζημίωσηςοικοσκευής στην πλατφόρμα arogi.gov.gr, εισέρχεται στην πλατφόρμα, αποδέχεται την αίτηση και καθίσταται οριστικά δικαιούχος.

Υπενθυμίζεται ότι:

• η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων είναι η 30ή Σεπτεμβρίου 2021.
• από τη στιγμή που θα υποβληθεί οριστικά, η αίτηση μπορεί να τροποποιηθεί μόνο εντός της ίδιας ημέρας.
• Για την καταβολή των οικονομικών ενισχύσεων οι δικαιούχοι χρειάζεται να έχουν δηλώσει τον τραπεζικό λογαριασμό τους (IBAN) στο myTAXISnet της ΑΑΔΕ.

Να σημειωθεί ότι η αίτηση εκδίδεται σε αρχείο pdf με qrcode, ώστε να επιβεβαιώνεται άμεσα η εγκυρότητά της.

protothema.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις