Το στοιχείο του αιφνιδιασμού παραμένει στην Τουρκία, αφού με τους S-400 τα ελληνικά F-35 καθίστανται αναποτελεσματικά
Η επίσημη επιστολή του Αμερικανού ΥΠΕΞ Α. Μπλίνκεν προς το Κογκρέσο αναμένεται να αναφέρει την αποδέσμευση πώλησης F-16 Viper στην Τουρκία και την αναβάθμιση των υπαρχόντων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις για τις πτήσεις στο Αιγαίο, και παράλληλα την αποδέσμευση πώλησης F-35 στην Ελλάδα, με το αιτιολογικό ότι πρέπει να διατηρηθεί η ισορροπία δυνάμεων.
- Από την Κύρα Αδάμ
Ωστόσο, καμιά ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο και στην Αν. Μεσόγειο δεν μπορεί να αποκατασταθεί ή διατηρηθεί όσο στις τουρκικές ακτές θα μπορούν να αναπτύσσονται τα ρωσικά συστήματα των πυραύλων S-400, τα οποία -καθ’ ομολογίαν και των Αμερικανών- αποτελούν ένα μη αντιμετωπίσιμο για την ώρα οπλικό σύστημα. Αλλωστε, η διαπίστωση αυτή οδήγησε τον Τραμπ να μην αποδεσμεύσει τα F-35 στην Τουρκία, που έχει τους S-400, διότι η Τουρκία αυτομάτως θα καθίστατο η υπερδύναμη στην Ευρώπη.
Η πολιτική Μπάιντεν για την αποδέσμευση ή όχι των F-16 στην Τουρκία αποτελεί ένα κλασικό δείγμα γιαλαντζί εσωτερικής πολιτικής, αυτή τη φορά στις ΗΠΑ και όχι στην Ελλάδα.
Το αποτέλεσμα του διασκεδαστικού και προβλέψιμου μπρα ντε φερ Ουάσινγκτον – Αγκυρας για την ένταξη της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ κατέληξε και πάλι στο Αιγαίο, με τα τουρκικά καινούργια F-16 Viper και παλιά F-16 να κοιτούν τα ελληνικά καινούργια F-16 Viper και να αναμένουν τα ελληνικά F-35, αναζητώντας την «ισορροπία δυνάμεων».
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, επί ματαίω, αλλά με την πλήρη κάλυψη μιας αδιάφορης αντιπολίτευσης, επιχειρεί και πάλι για κομματικούς λόγους να πείσει ότι η Ελλάδα υπερτερεί στον αέρα έναντι της Τουρκίας και λόγω της απόκτησης των F-35. Oμως, με την απόκτηση F-16 από την Τουρκιά και την αναβάθμιση υπαρχόντων και με την απόκτηση F-35 από την Ελλάδα δεν υφίσταται ισορροπία δυνάμεων, καθώς το πλεονέκτημα και το στοιχείο του αιφνιδιασμού παραμένουν στην Τουρκία. Και τούτο διότι με τους S-400 της Τουρκίας τα ελληνικά F-35 καθίστανται αναποτελεσματικά, δεδομένου ότι το ραντάρ των S-400 είναι το μόνο οπλικό σύστημα στον κόσμο που μπορεί να εντοπίζει και αναγνωρίζει τα stealth (αόρατα) F-35.
Από την άλλη πλευρά, για την Ελλάδα τα F-35 καθίστανται προβληματικά, και τούτο διότι τα ελληνικά ραντάρ του συστήματος αεράμυνας δεν μπορούν να τα κατευθύνουν στον στόχο, διότι… δεν θα τα βλέπουν. Εξάλλου, δεν υπάρχει σύστημα ραντάρ στη Δύση που να μπορεί να εντοπίζει και να αναγνωρίζει stealth αεροσκάφη, όπως τα F-35.
Ητοι, τα ελληνικά ραντάρ για να κατευθύνουν τα F-35 προς τουρκικά F-16 πρέπει να έχουν σε συντεταγμένες τη θέση των ελληνικών και των τουρκικών αεροσκαφών, ώστε το ραντάρ να βγάλει πορείες, απόσταση και ύψη των ελληνικών F-35 και των τουρκικών F-16, για να δώσει συγκεκριμένες οδηγίες για απόσταση, ύψη, ταχύτητες και πορείες στα F-35, ώστε να βγάλουν σημείο συνάντησης – αναχαίτισης. Ομως, επειδή τα ελληνικά ραντάρ θα βλέπουν μόνον τα τουρκικά F-16 και όχι τα ελληνικά F-35 που είναι αόρατα, δεν θα μπορούν να βγάλουν σημείο αναχαίτισης.
Για παράδειγμα, σε περίπτωση που τα ελληνικά F-35 βρεθούν στο ανατολικό Αιγαίο σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες για αναχαίτιση τουρκικών, τα ελληνικά ραντάρ δεν θα μπορούν για επιστροφή να δώσουν στα F-35 πορεία και απόσταση προς το «περιστέρι» -mother base-, διότι δεν θα τα βλέπουν, γεγονός που, πέρα από τις επιχειρήσεις, επηρεάζει αρνητικά και την ασφάλεια των πτήσεων, καθότι αν δεν έχουν γνωστή την απόσταση τα F-35, από τη θέση τους μέχρι τη βάση τους, μπορεί να ξεμείνουν από καύσιμα.
Η κατεύθυνση των ελληνικών F-35 προς εναέριους στόχους στο Αιγαίο μπορεί να γίνει και μέσω ασυρμάτου. Πλην, όμως, η αποτελεσματικότητα πέφτει στο 20%, είναι χρονοβόρα για τις μεγάλες ταχύτητες των σημερινών αεροσκαφών και επικίνδυνη για την ασφάλεια πτήσεων, διότι μπορεί να προκληθεί σύγκρουση αεροσκαφών στον αέρα, δεδομένου ότι τα ελληνικά ραντάρ θα βλέπουν μόνο τα τουρκικά συμβατικά F-16 και όχι τα ελληνικά F-35, ενώ σε περίπτωση επιχειρήσεων – πολέμου δεν θα μπορεί να εφαρμοστεί η σιγή ασυρμάτου.
Τυχόν αιτιολογία ότι η κατεύθυνσή των ελληνικών F-35 μπορεί να γίνεται με τη χρήση του φίλιου κωδικού IFF δεν ευσταθεί, καθότι ισχύει μόνον σε καιρό ειρήνης, δεδομένου ότι σε καιρό πολέμου τα αεροσκάφη έχουν το IFF κλειστό, ενώ σε περίπτωση που πετούν με ανοιχτό θα φαίνονται σαν αστακός στο πιάτο των S-400 έτοιμος για φάγωμα.
Θα ήταν προτιμότερο η Ελλάδα να είχε απαιτήσει την απομάκρυνση των ρωσικών πυραύλων
Αποδεικνύεται, τελικά, ότι τα εξαιρετικά αυτά αόρατα αεροσκάφη δεν είναι αποτελεσματικά για αναχαίτιση στο Αιγαίο, παρά μόνον για αποστολές αντεπίθεσης, δηλαδή αποστολές hunter – killer (δολοφόνος κυνηγός) για προσβολή στόχων στην τουρκική επικράτεια. Οσον αφορά τη χρήση των F-35 σε ρόλο αναχαίτισης, αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για αυτόνομες επιχειρήσεις, περιπολίες και καραούλι, όχι όμως για χώρες όπως η Τουρκία, που διαθέτει S-400.
Ωστόσο, και σε αποστολές αντεπίθεσης πάλι τα ελληνικά F-35 δεν θα είναι αποτελεσματικά, δεδομένου ότι η Τουρκία θα έχει αναπτύξει στα μικρασιατικά παράλια τους S-400 και οτιδήποτε περνά ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού θα καταρρίπτεται. Οπως διαμορφώνεται η κατάσταση, με την αυξανόμενη ανισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο, θα ήταν προτιμότερο η Ελλάδα να έχει απαιτήσει την απομάκρυνση των S-400 από την Τουρκία, αντί της υποστήριξης του όρου του γερουσιαστή Μενέντεζ να μην πετούν τα τουρκικά F-16 στην ελληνική επικράτεια του Αιγαίου.
Τέλος, με τη γραμμή παραγωγής των τουρκικών JET αόρατων UAVs, τα οποία μπορούν να επιχειρούν από τουρκικό αεροπλανοφόρο, η ισορροπία δυνάμεων είναι ανύπαρκτη, διότι τα ελληνικά ραντάρ δεν θα βλέπουν ούτε τα ελληνικά F-35 ούτε τα τουρκικά UAVs.
newsbreak.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις