«Όποιος μαθητής της μειονότητας θέλει να αποχωρήσει νωρίτερα για την προσευχή της Παρασκευής, μπορεί να το πράξει με συγκατάθεση και υπεύθυνη δήλωση των γονέων», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης
Απάντηση στις διαμαρτυρίες της Τουρκίας για υποτιθέμενους «περιορισμούς στην εκπλήρωση των θρησκευτικών υποχρεώσεων μαθητών και εκπαιδευτικών» της μειονότητας, δίνει μ’ ανακοίνωσή της η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, επισημαίνοντας πως το ωρολόγιο πρόγραμμα των μειονοτικών δημοτικών σχολείων καθορίζεται με σχετική υπουργική απόφαση του 2006.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ, Κωνσταντίνος Μπαντίκος, τονίζει πως όποιος μαθητής θέλει ν’ αποχωρήσει νωρίτερα για την προσευχή της Παρασκευής, μπορεί να το πράξει με συγκατάθεση και υπεύθυνη δήλωση των γονέων του που όμως είναι υποχρεωμένοι να τον παραλάβουν έξω από το σχολείο, αναφέροντας πρόσφατο σοβαρό τραυματισμό μαθητή.
Πριν από μερικές μέρες, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, καθώς μειονοτικοί παράγοντες και φορείς διατύπωσαν το αίτημα να λήγει νωρίτερα του προβλεπόμενου το ωράριο των μειονοτικών σχολείων στη Θράκη, προκειμένου να διευκολύνονται οι Μουσουλμάνοι εκπαιδευτικοί και μαθητές στην τέλεση των θρησκευτικών τους καθηκόντων. «Η όποια διαμαρτυρία ή ανακοίνωση επί του θέματος εξυπηρετεί αλλότριους σκοπούς και δεν εδράζεται στο νομικό πλαίσιο και τη λογική» σχολιάζει ο κ.Μπαντίκος.
Η ανακοίνωση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, έχει ως εξής:
«Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μειονοτικών δημοτικών σχολείων καθορίζεται με την αριθμ.πρωτ. 103672/Ζ2/Α.Σ.781/4-12-2006 (ΦΕΚ 1859/τ.Β΄./22-12-2006) Υπουργική Απόφαση και αφορά το σύνολο των μειονοτικών σχολείων της Θράκης. Το πρόγραμμα αυτό δεν προβλέπει καμία παρέκκλιση στην ώρα αποχώρησης των μαθητών. Εφαρμόζεται δε στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης από τη θέσπισή του χωρίς να έχει διατυπωθεί κανένα παράπονο, ούτε από γονείς ούτε από εκπαιδευτικούς.
Στις Περιφερειακές Ενότητες Ροδόπης και Έβρου με ευθύνη των εκπαιδευτικών, ατύπως εφαρμοζόταν για την ημέρα της Παρασκευής πρόωρη αποχώρηση, μολονότι το εγκεκριμένο και από τους ίδιους συνταχθέν ωρολόγιο πρόγραμμα δεν προέβλεπε καμία παρέκκλιση.
Το γεγονός αυτό πέρα από τους κινδύνους που εγκυμονούσε για την ασφάλεια των μαθητών, είχε ως συνέπεια ο διδακτικός χρόνος να περιορίζεται σημαντικά και ταυτόχρονα οδηγούσε σε μη ισότιμη αντιμετώπιση των μειονοτικών σχολείων των Νομών Ροδόπης και Έβρου με τα αντίστοιχα του Νομού Ξάνθης.
Μετά από πρόσφατο σοβαρότατο τραυματισμό μαθητή, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με εγκύκλιό της υπενθύμισε το αυτονόητο, δηλαδή, την πιστή και απαρέγκλιτη τήρηση του ωρολογίου προγράμματος όλες τις ημέρες της εβδομάδας.
Παράλληλα, δόθηκε οδηγία να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος, με διευθέτηση των κενών (με ανάλογη τροποποίηση του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος) ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να εκπληρώσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα. Η ίδια δυνατότητα δόθηκε και στους γονείς που επιθυμούν να συμμετέχουν τα παιδιά τους στην προσευχή της Παρασκευής να τα παραλάβουν από το σχολείο με την υπογραφή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης. Η ανωτέρω πρακτική εξάλλου εφαρμόζεται από πολλών ετών στα σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, όπως ήδη αναφέραμε παραπάνω, χωρίς τη διατύπωση κάποιου παράπονου.
Σήμερα, ημέρα Παρασκευή, οι γονείς που το επιθυμούσαν παρέλαβαν απρόσκοπτα τα παιδιά τους από το σχολείο, εφαρμόζοντας τη σχετική διαδικασία χωρίς να αναφερθεί κανένα απολύτως πρόβλημα.
Επομένως, η όποια διαμαρτυρία ή ανακοίνωση επί του θέματος εξυπηρετεί αλλότριους σκοπούς και δεν εδράζεται στο νομικό πλαίσιο και τη λογική. Η Περιφερειακή Διεύθυνση σταθερά προσηλωμένη στο εκπαιδευτικό συμφέρον των μαθητών της περιοχής, θα συνεχίσει αταλάντευτα την προσπάθειά της για ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές».
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις