Η διερεύνηση της Σύμβασης 717 και των συστημάτων ασφαλείας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, αν και έχει τραβήξει έντονα τα φώτα της δημοσιότητας εξαιτίας του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας της ανεξάρτητης εισαγγελίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διασφαλίσει τη διαφάνεια στη διαχείριση των κοινοτικών πόρων.
Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, η οποία είναι αρμόδια για τη διερεύνηση, τη δίωξη και την εκδίκαση εγκλημάτων που πλήττουν τα οικονομικά συμφέροντα της ΕΕ, έχει θέσει στο στόχαστρο υποθέσεις πιθανής κατάχρησης ευρωπαϊκών κονδυλίων σε πολλαπλές χώρες.
Η ελληνική υπόθεση δεν είναι η μοναδική, αλλά αναδεικνύεται λόγω της σοβαρότητας του δυστυχήματος που αποκάλυψε κενά στη διαχείριση και τον έλεγχο των έργων υποδομής.
Ενδεικτικά, στη Βουλγαρία, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ανακοίνωσε την απαγγελία κατηγοριών για απάτη κατά τεσσάρων ατόμων που εμπλέκονται σε έργο σχεδιασμού και κατασκευής συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Το έργο, το οποίο αφορά το τμήμα μεταξύ Πλόβντιφ και Μπουργκάς, έχει συνολικό προϋπολογισμό άνω των 94,5 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια.
Σύμφωνα με τις αρχές, οι κατηγορούμενοι – δύο διευθυντές ιταλικής εταιρείας, ένας διαχειριστής βουλγαρικής εταιρείας και ένας πρώην διευθυντής της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρομικών Υποδομών – φέρονται να υπέβαλαν ψευδή στοιχεία για να εξασφαλίσουν την ανάθεση του έργου.
Οι νόμιμοι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας που κέρδισε τον διαγωνισμό ισχυρίστηκαν ότι διέθεταν την απαραίτητη τεχνογνωσία σε συστήματα GSM-R και FRMCS, απαίτηση κλειδί για την ανάθεση του έργου.
Εντούτοις, η έρευνα αποκάλυψε ότι καμία από τις τέσσερις εταιρείες της κοινοπραξίας δεν είχε την απαιτούμενη εμπειρία.
Παράλληλα, η κοινοπραξία υποσχέθηκε να υλοποιήσει το έργο χωρίς τη συνδρομή υπεργολάβου, υποβάλλοντας σχετική δήλωση. Ωστόσο, υπέγραψε σύμβαση με αυστριακό υπεργολάβο, ο οποίος είχε προηγουμένως αποκλειστεί από τη διαδικασία ανάθεσης λόγω έλλειψης τεχνικών προδιαγραφών.
Εντύπωση προκαλεί η εμπλοκή του πρώην γενικού διευθυντή της Εθνικής Εταιρείας Σιδηροδρομικών Υποδομών, ο οποίος φέρεται να ενέκρινε τις πληρωμές και να υπέγραψε τη σύμβαση, παρά τη γνώση ότι τα στοιχεία ήταν αναληθή.Σε τρεις από τους κατηγορούμενους επιβλήθηκε εγγύηση 50.000 ευρώ, ενώ στον τέταρτο εγγύηση 5.000 ευρώ.
Παράλληλα, στον διαχειριστή της βουλγαρικής εταιρείας επιβλήθηκε απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.
dnews.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις