Με θέμα τα «αντίμετρα» κατά της Ελλάδας, συνεδριάζει αύριο η τουρκική κυβέρνηση υπό τον Ερντογάν. Η Άγκυρα χαρακτήρισε ως «εχθρική ενέργεια» τον εγκλωβισμό από ελληνικά συστήματα ραντάρ των τουρκικών μαχητικών που εισβάλλουν στον ελληνικό εναέριο χώρο
Απειλεί με «απάντηση» στην Ελλάδα η Άγκυρα για τον εγκλωβισμό των μαχητικών αεροσκαφών της που εισβάλλουν στον ελληνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ).
Όπως μεταδίδει το ρωσικό ειδησεογραφικό πρακτορείο, TASS, σύμφωνα με τον τουρκικό κρατικό τηλεοπτικό σταθμό, TRT, η τουρκική κυβέρνηση, σε αυριανή συνεδρίασή της (Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου), υπό την προεδρία του Ταγίπ Ερντογάν, θα εξετάσει πιθανά μέτρα για την αντιμετώπιση της Ελλάδας σε σχέση με την αύξηση της έντασης τις τελευταίες ημέρες.
Ο τηλεοπτικός σταθμός, επικαλούμενος στρατιωτικές πηγές, σημείωσε ότι από την αρχή του έτους έχουν καταγραφεί 1.123 περιπτώσεις παρενόχλησης και απόπειρες αναχαίτισης τουρκικών στρατιωτικών αεροσκαφών από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Σε 14 περιπτώσεις, τουρκικά μαχητικά «κλειδώθηκαν στο ραντάρ» από συστήματα αεράμυνας, κάτι που στην Άγκυρα εκλαμβάνεται ως εχθρική ενέργεια.
Το περασμένο Σάββατο ο Τούρκος πρόεδρος προειδοποίησε την Ελλάδα για πιθανές αρνητικές συνέπειες για αυτήν. Ως γνωστόν, η τουρκική πλευρά ισχυρίστηκε ότι στις 23 Αυγούστου, όταν, σύμφωνα με την Άγκυρα, τουρκικά F-16 εκτελούσαν αποστολή του ΝΑΤΟ, «κλειδώθηκαν από ραντάρ» των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων, S-300, που διαθέτει η Ελλάδα στην Κρήτη. Η τουρκική πλευρά δήλωσε ότι σκοπεύει να θέσει το ζήτημα στο ΝΑΤΟ.
Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι ελληνικοί S-300 “κλείδωσαν” τουρκικά F-16
Μια ημέρα πριν, στις 22 Αυγούστου, το ελληνικό υπουργείο Άμυνας ανέφερε ότι τουρκικά F-16 «παρεμβλήθηκαν στο δρομολόγιο» αμερικανικών βομβαρδιστικών αεροσκαφών, Β-52, κοντά σε Κάρπαθο-Κρήτη και ότι αναχαιτίστηκαν από ελληνικά μαχητικά, επειδή δεν είχαν καταθέσει σχέδιο πτήσης.
Η πτήση των Β-52 και η σχεδιασμένη συνοδεία τους πάνω από την Τουρκία προς την Ανατολική Ευρώπη, πράγματι γινόταν στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ. Όμως, για να τα συνοδεύσουν εντός του ΕΕΧ και του FIR Αθηνών, τα τουρκικά μαχητικά θα έπρεπε να έχουν υποβάλει σχέδια πτήσης. Κάτι που δεν έγινε.
Την επόμενη ημέρα, 23 Αυγούστου, που η Άγκυρα εμφανίζει ως την επίμαχη, εμφανίστηκαν τουρκικά μαχητικά δυτικά της Καρπάθου, χωρίς να έχουν εκεί καμία δουλειά στο πλαίσιο κάποιας αποστολής του ΝΑΤΟ.
Αναφερόμενη στις 23 Αυγούστου, η Άγκυρα ισχυρίστηκε ότι τα αεροσκάφη της «λοκαρίστηκαν» από ελληνικά ραντάρ των S-300. Αν και η κυβέρνηση και ειδικότερα το υπουργείο Άμυνας, αρχικά, επέτρεπαν αφελώς στην Άγκυρα να αναπαράγει τους ισχυρισμούς της διεθνώς, αργότερα, αν και με καθυστέρηση, έσπευσε (με διαρροές) να διαψεύσει τους «εγκλωβισμούς» τουρκικών αεροσκαφών.
Το Antinews πρώτο ανέφερε ότι εγκλωβισμοί από S-300 δεν έγιναν στις 23 Αυγούστου στην ευρύτερη περιοχή της Κρήτης και ότι, πιθανώς, είτε επρόκειτο για «λοκάρισμα» από το ραντάρ της Ζήρου, είτε από άλλα ελληνικά συστήματα. Πόσο μάλλον, ότι όλα αυτά ήταν ένα τουρκικό θέατρο στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης Άγκυρας – Ουάσιγκτον για τους ρωσικούς S-400 που έχει αποκτήσει η Τουρκία και ήταν αφορμή για κυρώσεις εκ μέρους των ΗΠΑ, καθώς και το τουρκικό αίτημα για απόκτηση νέων F-16 και εκσυγχρονισμό παλαιότερων.
Το Antinews επιβεβαιώθηκε από την πλειάδα κυβερνητικών διαρροών τις τελευταίες ημέρες, που άλλες κάνουν λόγο για «εγκλωβισμό» των τουρκικών μαχητικών από συστήματα ελληνικών αεροσκαφών και άλλες για άλλα συστήματα ραντάρ.
Το μείζον ζήτημα στην προκειμένη, όμως, δεν είναι αυτό καθεαυτό το συμβάν της 23ης Αυγούστου, αλλά γιατί η Άγκυρα έκανε τους συγκεκριμένους «εγκλωβισμούς» σημαία της.
Να σημειωθεί, όπως επισήμαινε το Antinews τις προηγούμενες ημέρες, ότι «κλειδώματα» αεροσκαφών σημειώνονται εδώ και πολλά χρόνια. Ωστόσο, η Άγκυρα ουδέποτε το έκανε βούκινο. Κι αυτό παρ’ ότι κάθε φορά που Έλληνας διπλωμάτης πήγαινε για να υποβάλλει νότα διαμαρτυρίας στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών για παραβιάσεις, η τουρκική πλευρά του αντέτεινε διαμαρτυρίες για εγκλωβισμούς αεροσκαφών της από Έλληνες πιλότους.
Όμως, ποτέ έως τώρα δεν τις δημοσιοποιούσε. Εσχάτως άλλαξε τακτική, στην προσπάθειά της να δείξει ότι είναι το «καλό παιδί» και ότι η Ελλάδα είναι που ευθύνεται για την αναταραχή (εν μέσω πολέμου στην Ουκρανία) στη νοτιοανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ.
Άκρως σημαντικό είναι ότι η πρακτική του «εγκλωβισμού» που δεν αποτελεί παρά προειδοποίηση στην άλλη πλευρά, δεν ακολουθείται μόνο από την ελληνική. Επανειλημμένως τουρκικά συστήματα ραντάρ έχουν εγκλωβίσει και ελληνικά μαχητικά, όταν αυτά πετούν στο Αιγαίο.
Τώρα, το ότι τα τουρκικά «εγκλωβίζονται» συχνότερα, αυτό μάλλον είναι πρόβλημα των Τούρκων πιλότων, οι οποίοι πάντως ευθύνονται για τουλάχιστον μια δολοφονία. Του Ηλία Ηλιάκη.
Τα τουρκικά μαχητικά «εγκλωβίζονται» από τους Έλληνες πιλότους κατά τη διάρκεια των αερομαχιών στο Αιγαίο, και αφού συνήθως τα πρώτα έχουν παραβιάσει τον ΕΕΧ. Αντίστοιχα «κλειδώματα» γίνονται και από άλλα ελληνικά συστήματα ραντάρ, αν και κάτι τέτοιο συχνά αποφεύγεται για να μη δίδεται στην άλλη πλευρά το στίγμα τους.
Ως εκ τούτου, είναι τουλάχιστον εκ του πονηρού και υποκριτικό εκ μέρους της Άγκυρας να προσπαθεί να προκαλέσει θόρυβο σε βάρος της Ελλάδας για δήθεν «εχθρικές ενέργειές» της. Εκτός του ότι και η Τουρκία χρησιμοποιεί πολλές φορές την πρακτική του «εγκλωβισμού», τα μαχητικά της εισβάλλουν στον ΕΕΧ και αναχαιτίζονται είτε διά εγκλωβισμού, είτε άνευ.
antinews.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις