Παραλίγο τραγωδία με σύγκρουση αεροσκαφών της Olympic Air πάνω από την Κέα αποκαλύπτει η εφημερίδα Documento.

 

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας απέστειλε απάντηση* στην εφημερίδα και επιβεβαιώνει όσα αποκαλύπτει στο ρεπορτάζ του το Documento.

Η ΥΠΑ υποστηρίζει ότι πρόκειται για περιστατικό που συμβαίνει συχνά (!) και «σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών, καθώς όλες οι διαδικασίες τηρούνται απαρέγκλιτα».

Επίσης, η Υπηρεσία αναφέρει ότι «τέτοιου είδους περιστατικά αναφέρονται και καταγράφονται στη βάση δεδομένων περιστατικών εμπρόθεσμα», ενώ επισημαίνει συμβάντα σαν κι αυτό που έλαβε χώρα στις αρχές Αυγούστου «διερευνώνται άμεσα και εμπιστευτικά» προκειμένου να μην επαναληφθούν.

Σύμφωνα με τα ερωτήματα που θέτει η εφημερίδα:

Καταρχάς, προκύπτει το ερώτημα πώς η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας επικαλείται την «τήρηση κανόνων εμπιστευτικότητας» για να μην απαντήσει τη στιγμή που η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας επιβεβαιώνει το περιστατικό χωρίς προφάσεις και βολικές επικλήσεις. Επ΄ αυτού, πρέπει να απαντήσει και η Olympic Air, η οποία δεν απάντησε καν στα δημοσιογραφικά ερωτήματα.

Τόσο η ΥΠΑ όσο και η ΑΠΑ θα πρέπει να διευκρινίσουν πώς γίνεται τέτοιου είδους περιστατικά να αποτελούν σύνηθες φαινόμενο τη στιγμή που -σύμφωνα με την Υπηρεσία- πραγματοποιείται άμεση διερεύνηση «προκειμένου να μην επαναληφθούν στο μέλλον».

Η Αρχή, η οποία έχει ελεγκτικό ρόλο, οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα τις αναφορές των πιλότων των δύο αεροπλάνων της Olympic Air, τις επίσημες καταγραφές, όπως επίσης τα στοιχεία για το πόσο συχνά συμβαίνουν τέτοιου είδους περιστατικά ανά έτος.

Όπως μεταφέρουν στο Documento ειδικοί με γνώση του περιστατικού, η ενεργοποίηση του TCAS (σύστημα αποφυγής εναέριας σύγκρουσης) έγινε στο παρά πέντε, με τους επιβάτες να μην αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο διότι η αυξομείωση του ύψους αφορά κάποιες εκατοντάδες πόδια. Άρα, η αεροπορική και οι συναρμόδιοι φορείς οφείλουν να τεκμηριώσουν πώς και γιατί η ασφάλεια των επιβατών δεν διακινδύνευσε.

Η απάντηση της ΥΠΑ

«Σε απάντηση των ερωτημάτων που τίθενται από την εφημερίδα Documento σχετικά με το περιστατικό της 7ης Αυγούστου 2023, σας γνωρίζουμε τα κάτωθι:

α) Σε όλους τους εναέριους χώρους παγκοσμίως (και κυρίως στους πολυσύχναστους) μπορεί να λάβουν χώρα τέτοιου είδους περιστατικά. Το περιστατικό που αναφέρεται υπάγεται σε κατηγορία περιστατικών που όχι σπάνια συμβαίνουν, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών καθώς όλες οι διαδικασίες τηρούνται απαρέγκλιτα.

β) Βάση των αυστηρών διαδικασιών ασφαλείας (πρωτόκολλα) που ισχύουν στην Πολιτική Αεροπορία της χώρας μας, τα οποία είναι εναρμονισμένα με όλα τα Διεθνή Πρότυπα (ΕΑSA-ICAO) και τις δικλείδες αεροπορικής ασφάλειας, τέτοιου είδους περιστατικά αναφέρονται και καταγράφονται στη βάση δεδομένων περιστατικών εμπρόθεσμα. Άμεσα διερευνώνται, εμπιστευτικά, για τα πραγματικά αίτια (Root Cause Analysis) προκειμένου παρόμοια περιστατικά να μην επαναληφθούν στο μέλλον.

Τα πρωτόκολλα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας λειτουργούν απρόσκοπτα διασφαλίζοντας την ασφάλεια πτήσεων».

 

Μετά την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και η Aegean/Olympic Air επιβεβαιώνει την αποκάλυψη του Documento για την παραλίγο τραγωδία πάνω από την Κέα, προσπαθώντας να υποβαθμίσει το σοβαρό περιστατικό με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς περι «παραπλάνησης» και «δραματοποίησης» τη στιγμή που η αεροπορική εταιρεία δια της εκπροσώπου Τύπου, Μαρίνας Σπυριδάκη, αρνήθηκε πριν τη δημοσίευση του ρεπορτάζ να απαντήσει στα δημοσιογραφικά ερωτήματα, λες και η Aegean/Olympic Air είναι υπεράνω του δημόσιου ελέγχου.

Όπως αποκαλύπτει αυτήν την Κυριακή το Documento, δύο αεροπλάνα της Olympic Air παραλίγο να συγκρουστούν πλαγιομετωπικά πάνω από την Τζια στις 7 Αυγούστου. Η σύγκρουση απετράπη την τελευταία στιγμή εξαιτίας της ενεργοποίησης του TCAS (σύστημα αποφυγής εναέριας σύγκρουσης).

Αποφεύγοντας τη λογοδοσία, η ΑΠΑ με βολικές επικλήσεις ευρωπαϊκών κανονισμών απέφυγε να απαντήσει, χωρίς όμως να διαψεύδει την ύπαρξη του περιστατικού. Από την άλλη, η ΥΠΑ επιβεβαίωσε το περιστατικό και μίλησε για συνηθισμένο συμβάν που δεν έθεσε σε κίνδυνο τη ζωή των δεκάδων επιβατών.

Τώρα, η αεροπορική εταιρία, η οποία ανήκει στον όμιλο που έλαβε γενναία κρατική επιχορήγηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιβεβαιώνει ότι το συμβάν έγινε, ότι ενημέρωσε την ΑΠΑ στο πλαίσιο της τήρησης των διαδικασιών, ότι οι πιλότοι είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι και πως τα τεχνολογικά συστήματα λειτούργησαν άρτια.

Ωστόσο, δεν αντιστέκεται στον πειρασμό των ανυπόστατων κατηγοριών κατά της εφημεριδας που έφερε στο φως όσα η εταιρία αρνούνταν να παραδεχτεί μετά από την αποστολή μέσω e-mail των δημοσιογραφικών ερωτημάτων.

Διότι η Aegean/Olympic Air, η οποία συμπεριλαμβάνεται στις ελληνικές αεροπορικές εταιρίες για τις οποίες οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές -όπως και πάλι αποκάλυψε το Documento- ζητούν κατά προτεραιότητα έλεγχο από τα κράτη – μέλη, οφείλει να δώσει σειρά απαντήσεων και όχι να κρύβεται πίσω από χαρακτηρισμούς μετά την κατακραυγή και τίτλους φιλοκυβερνητικών sites που αναπαράγουν τη βολική προπαγάνδα.

Η εταιρία οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα τις αναφορές των πιλότων των δύο αεροπλάνων της, τις επίσημες καταγραφές, αλλά και το πόσες φορές συμβαίνουν τέτοιου είδους περιστατικά με ενεργοποίησης του TCAS (σύστημα αποφυγής εναέριας σύγκρουσης). Πρόκειται για συνηθισμένο γεγονός;

Πρέπει δε να αποσαφηνίσει γιατί αποπειράθηκε να αποφύγει τον δημοσιογραφικό έλεγχο, αρνούμενη να μας στείλει έστω ένα απαντητικό e-mail για όσα συνέβησαν στις αρχές Αυγούστου.

Επιπλέον, πρέπει να περιγράψει με κάθε λεπτομέρεια πως έλαβε χώρα το περιστατικό. Την ταχύτητα των αεροπλάνων που παραλίγο να συγκρουστούν πλαγιομετωπικά πάνω από την Τζια, αλλά και τον χρόνο ενεργοποίησης του TCAS . Και κυρίως, ποιος ευθύνεται για την παραλίγο σύγκρουση.

Η ανακοίνωση:

Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου 2023

Σχετικά με πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Documento, που αναφέρεται με ιδιαίτερα δραματοποιημένο και παραπλανητικό τρόπο σε συμβάν που αφορά πτήσεις της Olympic Air στις 07/08, ενημερώνουμε για τα εξής:

Όπως προβλέπεται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, η εταιρεία μας ακολουθώντας ρητά τις σχετικές διαδικασίες ενημέρωσης των ρυθμιστικών αρχών, υπέβαλε τις σχετικές αναφορές με Ref No. OR- 0000000000224430 και ΟR-0000000000224437 στις αρχές (ΑΠΑ), ήδη από τις 08/08, λειτουργώντας με απόλυτη διαφάνεια, άμεσα, έγκαιρα και άρτια εντός πλαισίου για την ενημέρωση των αρχών, όπως είναι και η υποχρέωσή της, χωρίς να αποκρύψει κάτι, αντίθετα με τα όσα αναφέρονται και υπονοούνται στο εν λόγω πρωτοσέλιδο.

Ταυτόχρονα όμως, είναι εξαιρετικά σημαντικό να επισημάνουμε ότι τόσο η εκπαίδευση και οι διαδικασίες των πιλοτών μας όσο και τα τεχνολογικά συστήματα των σύγχρονων αεροσκαφών (σύστημα TCAS) είναι τέτοια, που λειτουργούν έγκαιρα, με ασφάλεια και αποτρεπτικά σε οποιαδήποτε περίπτωση αεροσκάφος βρεθεί σε σύγκλιση πορείας ή ύψους με άλλο αεροσκάφος, επικοινωνώντας μάλιστα αυτόματα ταυτόχρονα και με το σύστημα οποιουδήποτε άλλου εμπλεκόμενου αεροσκάφους που μπορεί να επηρεάζεται, ώστε να υπάρξει συντονισμένα η κατάλληλη αντίδραση από τους χειριστές των αεροσκαφών. Αυτό συνέβη έγκαιρα και στην περίπτωση αυτή, χωρίς να δημιουργηθεί οποιοσδήποτε κίνδυνος.

Ως εκ τούτου, ο τρόπος που περιγράφεται τόσο το συμβάν όσο και η «δήθεν απόκρυψη» στο εν λόγω πρωτοσέλιδο, είναι απόλυτα παραπλανητικά και επιζήμια για το αίσθημα ασφάλειας του επιβατικού κοινού, αφού με ανεύθυνο τρόπο δημιουργούν μια εντελώς λανθασμένη εικόνα της πραγματικότητας για το συγκεκριμένο συμβάν.

 

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις