Από το τέλος του 2014, σύμφωνα με απόρρητα έγγραφα του ΓΕΕΘΑ, τουρκικά μαχητικά εγκλωβίζουν στα ραντάρ τους ελληνικά αεροσκάφη. Κι όμως, η Άγκυρα ισχυρίζεται ότι μόνο ελληνικά ραντάρ εγκλωβίζουν τουρκικά μαχητικά. Στο μεταξύ, ενώ υψώνει κραυγές για δήθεν εγκλωβισμούς τουρκικών αεροσκαφών από ρωσικούς S-300, στην Κρήτη, κάνει μούγγα όταν το ίδιο γίνεται με αμερικανικούς «Patriot»

Κραυγάζει η Άγκυρα εδώ και σχεδόν δύο εβδομάδες, προεξάρχοντος του Ταγίπ Ερντογάν, κατά της Ελλάδας, επειδή δήθεν τα ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα, S-300, που διαθέτει η Ελλάδα στην Κρήτη, «κλείδωσαν» στα ραντάρ τους τουρκικά F-16, τα οποία στις 23 Αυγούστου, αφού -ως συνήθως- είχαν παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ), πετούσαν δυτικά της Καρπάθου – βορειοανατολικά της Κρήτης.

Μάλιστα, ο Τ.Ερντογάν, ρίχνοντας λάδι στην φωτιά των εθνικιστικών παθών στο εσωτερικό της χώρας του για χάρη του υπερεθνικιστή ηγέτη, Ντεβλέτ Μπαχτσελί, και του συγκυβερνώντος κόμματός του, ΜΗΡ, εν μέσω εορτασμών για τη «νίκη κατά των Ελλήνων», το 1922, έφτασε στο σημείο να χαρακτηρίσει το «κλείδωμα» των τουρκικών αεροσκαφών «εχθρική ενέργεια» από ένα κράτος – μέλος του ΝΑΤΟ προς έναν άλλο «σύμμαχο» στον ίδιο Οργανισμό.

 

Τουρκικοί εγκλωβισμοί

Η Ελλάδα δεν αρνείται ότι ακολουθεί τη διεθνή πρακτική και κανόνες που υπαγορεύουν να αναχαιτίζεται ένα «στίγμα» όταν εισβάλλει χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν στον ελληνικό εναέριο χώρο και το FIR Αθηνών, ακόμα και να εγκλωβίζεται, υπό μορφήν προειδοποίησης, από τα ραντάρ του κράτους που έχει ευθύνη για τον εναέριο χώρο του και το FIR.

Πρόκειται για τους στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας της αεροπλοΐας και εθνικής ασφάλειας. Και αυτό πράττει η ελληνική πλευρά όταν καθημερινώς εισβάλλουν τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, παραβιάζοντας τον ΕΕΧ και κάνοντας υπερπτήσεις πάνω από ελληνικό έδαφος.

Η τουρκική πλευρά, όμως, παρ’ ότι παραβάτης τόσο των κανόνων αεροπλοΐας της Πολιτικής Αεροπορίας, όσο και του εθνικού εναέριου χώρου της Ελλάδας, από που κι ως που εγκλωβίζει τα ελληνικά μαχητικά όταν αυτά σπεύδουν να αναχαιτίσουν τα τουρκικά που φτάνουν στο σημείο να πετούν ακόμα και πάνω από ελληνικά νησιά;

Ποιος είναι ο παραβάτης; Ποιος προβαίνει σε «εχθρικές ενέργειες»; Ποιος το παίζει ο νταής της γειτονιάς; Η Ελλάδα, όπως ισχυρίζεται η Άγκυρα, ή η ίδια η Τουρκία; Και από που κι ως που η Τουρκία «απαιτεί» από την Ελλάδα να μην εγκλωβίζει τα μαχητικά της όταν παραβιάζουν τον ΕΕΧ; Εδώ, το 2015 έφτασε στο σημείο να καταρρίψει ρωσικό μαχητικό που πέρασε μόλις για λίγο από τη Συρία στον τουρκικό εναέριο χώρο, και έχει την απαίτηση να δίδει η Ελλάδα laissez passer στα τουρκικά μαχητικά;

Όπως αποκαλύπτει σήμερα το Antinews, σύμφωνα με έγγραφο που έστειλε τον Οκτώβριο του 2017 το ΓΕΕΘΑ προς το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, «η πρακτική του εγκλωβισμού (radar lock on) ακολουθείται και από τα τουρκικά αεροσκάφη έναντι των ελληνικών στο Αιγαίο, τα οποία από τα τέλη του 2014 ενίοτε εμπλέκονται σε αερομαχίες (dog fights) με ελληνικά μαχητικά».

Όλα αυτά, βέβαια, τα γνωρίζει πάρα πολύ καλά το ΝΑΤΟ, διότι έχει «ζωντανή» εικόνα από το Αιγαίο καθημερινώς. Ωστόσο, η ηγεσία του επιτρέπει στον Ταγίπ Ερντογάν να κατηγορεί την Ελλάδα ότι εγκλωβίζει τουρκικά μαχητικά, και μάλιστα με τους S-300. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι, όσο η ηγεσία του ΝΑΤΟ κάνει τα στραβά μάτια στην Τουρκία, αν δεν υποθάλπει κιόλας την αυθαιρεσία της, τόσο η Άγκυρα θα υψώνει τους τόνους και θα γίνεται επιθετικότερη.

 

Ελληνικοί S-300, τουρκικοί S-400

Οι κουτοπονηριές Ερντογάν, όμως, δε σταματούν εδώ. Εσχάτως, η Άγκυρα ισχυρίστηκε ότι αεροσκάφη της εγκλωβίστηκαν από ραντάρ των S-300 που διαθέτει η Ελλάδα στην Κρήτη.

Δεν είναι τυχαία η αναφορά στο ρωσικό σύστημα, S-300. Ως γνωστόν, η Τουρκία έχει αποκτήσει ρωσικούς S-400, και γι’ αυτό το λόγο έχει μπει σε καθεστώς κυρώσεων από τις ΗΠΑ, ενώ αποκλείστηκε και από το πρόγραμμα των μαχητικών πέμπτης γενιάς, F-35.

Όλα τα έως τώρα στοιχεία δείχνουν ότι εγκλωβισμός από S-300 δεν έγινε. Πιθανότατα έγινε από άλλα ελληνικά μέσα (επίγεια ραντάρ ή ραντάρ αεροσκαφών). Η Αθήνα διαψεύδει τους τουρκικούς ισχυρισμούς, αν και καθυστερημένα, μέσω διαρροών, και όχι με επίσημη ανακοίνωση.

Η τουρκική  αναφορά ειδικά στο ρωσικό σύστημα έγινε, αν και η Άγκυρα γνωρίζει περίφημα ότι οι S-300 αγοράστηκαν από την Κύπρο, αλλά εξαιτίας των αμερικανικών, τουρκικών ισραηλινών αντιδράσεων, δεν εγκαταστάθηκαν στη μεγαλόνησο, με συνέπεια να μεταφερθούν στην Κρήτη, όπου ουσιαστικά είναι «πακεταρισμένοι» και χρησιμοποιούνται συνήθως για ασκήσεις με συμμετοχή των Αμερικανών και των Ισραηλινών. Σίγουρα, δε, όποτε χρησιμοποιούνται είναι σε πλήρη γνώση των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ. Πικρή η αλήθεια για τη χώρα μας, αλλά έτσι είναι. Ως εκ τούτου, εξάλλου, και η αμερικανική δήλωση κάλυψης της Ελλάδας ότι οι περιπτώσεις των ελληνικών S-300 και των τουρκικών S-400 είναι διαφορετικές.

 

Μούγγα για τους αμερικανικούς Patriot

Για να μας πει τώρα, όμως, ο Τ.Ερντογάν: Γιατί δε φωνασκούσε όταν τουρκικά μαχητικά «λοκάρονται» από αμερικανικά αντιαεροπορικά συστήματα Patriot που επίσης διαθέτει η Ελλάδα και εφηύρε τώρα το παραμύθι των S-300;

Διότι το ίδιο το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας εμφανίζεται να διαμαρτύρεται με έγγραφό του προς την Ελλάδα για εγκλωβισμούς από Patriot. Ένα από τα έγγραφα που διαθέτει το Antinews αφορά το 2018. Υπάρχουν, όμως, αρκετά παρόμοια. Ειδικότερα, αναφερόμενο στις 19 Σεπτεμβρίου 2018, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών ισχυριζόταν ότι ελληνικοί Patriot εγκλώβισαν οκτώ φορές μέσα σε σχεδόν μισή ώρα δύο τουρκικά αεροσκάφη. Βέβαια, κατά τους τουρκικούς ισχυρισμούς αυτά πετούσαν σε διεθνή εναέριο χώρο. Πρόκειται για τον συνήθη τουρκικό ισχυρισμό. Πετούσαν στον Αϊ Στράτη, στα Ψαρά, στη Χίο, στην Ικαρία, στη Λέρο, στην Κω, στην Τήλο και στη Ρόδο. Εκεί, δηλαδή, που καθημερινά κάνουν σουρωτήρι τον ελληνικό εναέριο χώρο και παραβιάζουν κατάφωρα τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας εντός του FIR Αθηνών.

Το ερώτημα είναι απλούστατο: Γιατί η Τουρκία τόσα χρόνια καταπίνει τη γλώσσα της για τους -κατά τους ισχυρισμούς της- εγκλωβισμούς από τους Patriot και τώρα αίφνης ο Τ.Ερντογάν ανακινεί στο ΝΑΤΟ θέμα -δήθεν- εγκλωβισμών από ρωσικούς S-300; Κάνει μούγγα, δηλαδή, όταν πρόκειται για «αμερικάνικο προϊόν, και αντίθετα κάνει το κοκοράκι όταν πρόκειται για «ρωσικό προϊόν».

Να σημειωθεί ότι επί σειρά ετών οι εγκλωβισμοί τουρκικών ή ελληνικών αεροσκαφών ήταν αντικείμενο ανταλλαγής εγγράφων μεταξύ των υπουργείων Εξωτερικών της Ελλάδας και της Τουρκίας και αραιά και που υπήρχαν κάποιες μικρές ειδήσεις στον τουρκικό Τύπο. Τώρα, αίφνης, ο Τ.Ερντογάν ανακάλυψε τους εγκλωβισμούς αεροσκαφών του και το καταγγέλλει για πρώτη φορά δημόσια.

 

Παζάρια με ΗΠΑ και ΝΑΤΟ

Είναι προφανές ότι, εγείροντας θέμα εγκλωβισμών που αυξάνουν τον κίνδυνο «ατυχήματος» στα ελληνο-τουρκικά, και παρουσιάζοντας την Ελλάδα ως τον «επικίνδυνο» της περιοχής, η Άγκυρα έχει ως στόχο να δείξει ότι αυτή είναι το «καλό» παιδί και η Ελλάδα το «κακό».

Κάτι που έχει ανάγκη η Τουρκία, προκειμένου να αποπροσανατολίσει την συζήτηση εντός του ΝΑΤΟ από το ότι η ίδια διατηρεί στενούς διαύλους επικοινωνίας με τη Μόσχα, ενώ δεν εφαρμόζει τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας.

Από την άλλη, η Άγκυρα γνωρίζει πολύ καλά ότι σε αυτή τη συγκυρία της πρωτοφανούς διεθνούς αναταραχής, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, το ΝΑΤΟ την έχει απόλυτη ανάγκη. Εκτός των άλλων, διαθέτει τον δεύτερο μεγαλύτερο στρατό εντός της «Συμμαχίας». Ως εκ τούτου και οι αναφορές Ερντογάν ότι «χωρίς την Τουρκία, δεν υπάρχει ΝΑΤΟ», κ.ο.κ

Είναι προφανές ότι μια αναταραχή στο εσωτερικό του ΝΑΤΟ αυτή την περίοδο θα σήμαινε ιστορικής σημασίας κλυδωνισμούς στον Οργανισμό. Αυτό ακριβώς εκμεταλλεύεται η Τουρκία. Και προκειμένου να την αφήσουν ήσυχη και να μην τη στοχοποιούν διαρκώς για τα αλισβερίσια της με τη Μόσχα, προσθέτει στη ζυγαριά των σχέσεών της με το ΝΑΤΟ νέα στοιχεία έντασης στο ελληνο-τουρκικό «μέτωπο» (π.χ. τώρα τους εγκλωβισμούς).

Διαπραγματεύσεις κάνει ο Ακάρ με τους Αμερικάνους για F-16, «εγκλωβισμούς» από ελληνικούς S-300 φαντασιώνεται

 

Ελληνο-τουρκικό «ατύχημα» εν μέσω πολέμου

Εκτός του στοιχείου της «εχθρικής ενέργειας» από έναν «σύμμαχο» στο ΝΑΤΟ προς άλλο κράτος – μέλος του, όπως χαρακτηρίζει το «κλείδωμα» των τουρκικών αεροσκαφών από ελληνικά ραντάρ, η Άγκυρα προσθέτει στο προπαγανδιστικό αφήγημά της ότι οι Έλληνες κατ’ αυτό τον τρόπο μπορεί να προκαλέσουν «ατύχημα». Κοντολογίς, καλλιεργείται η εικόνα μιας αναταραχής -εν μέσω πολέμου στην Ουκρανία- στη νοτιοανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ με ελληνική υπευθυνότητα.

Αν είναι έτσι, βέβαια, οι «σύμμαχοι» και οι «φίλοι», τι να τους κάνεις τους εχθρούς! Για να μειωθούν οι πιθανότητες «ατυχήματος» στα ελληνο-τουρκικά ένας είναι ο τρόπος. Να σταματήσει η Τουρκία τις παραβιάσεις του ΕΕΧ και τις υπερπτήσεις πάνω από τα ελληνικά νησιά.

Όσο δε θα γίνεται αυτό, τόσο θα σημειώνονται αναχαιτίσεις, αερομαχίες και εγκλωβισμοί, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος ενός «ατυχήματος». Όπως έχουν συμβεί, άλλωστε. Και το να στρουθοκαμηλίζει η ηγεσία του ΝΑΤΟ απέναντι σε αυτή την κατάσταση, για να μη χαλάσει τις καρδιές της με την Άγκυρα, μόνο τα χειρότερα μπορεί να φέρει στη συνοχή του ΝΑΤΟ.

 

Μπάτε σκύλοι αλέστε

Συν τοις άλλοις, ο Ερντογάν, εκμεταλλευόμενος την ατμόσφαιρα πολιτικής αποσταθεροποίησης που υπάρχει στην Ελλάδα, εξαιτίας των ολέθριων πρακτικών του μεγάρου Μαξίμου στο σκάνδαλο των υποκλοπών, αυξάνει τις απαιτήσεις του και τις πιέσεις έναντι της χώρας μας.

Προφανώς, η Τουρκία προσδοκά ότι, από την κατάσταση κυβερνητικής παράλυσης και την παρατεταμένη προεκλογική περίοδο στην Ελλάδα, θα αποκομίσει και νέα κέρδη σε βάρος της χώρας μας.

Έτσι, ούτε λίγο ούτε πολύ, απαιτεί από την Ελλάδα, απειλώντας ότι θα προσφύγει στο ΝΑΤΟ εναντίον της και ότι θα λάβει «αντίμετρα» για τους εγκλωβισμούς αεροσκαφών της, να απεμπολήσει το στοιχειώδες δικαίωμά της: Να αναχαιτίζει και να «λοκάρει» τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη που καθημερινά πετούν ακόμα και πάνω από ελληνικό έδαφος.

Απειλεί με «αντίμετρα» η Τουρκία την Ελλάδα για το «κλείδωμα» τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών

Πόσο μάλλον, να απεμπολήσει το δικαίωμα της εφαρμογής των διεθνών κανόνων, ο οποίοι υπαγορεύουν ότι, άπαξ και ξένο αεροσκάφος -ειδικά μαχητικό- εισβάλλει σε εναέριο χώρο ή στο FIR άλλου κράτους χωρίς να έχει υποβάλλει σχέδιο πτήσης, αναχαιτίζεται και, ως προειδοποίηση, μπορεί να εγκλωβιστεί στα ραντάρ του κράτους που έχει την ευθύνη της εναέριας κυκλοφορίας και της ασφάλειας του εθνικού εναερίου χώρου του.

Κοντολογίς, ο Ερντογάν θέλει να ισχύσει ο κανόνας «μπάτε σκύλοι αλέστε κι αλεστικά μη δίνετε».

 

Οπλισμένα τουρκικά αεροσκάφη

Να σημειωθεί ότι ενώ η Τουρκία, στο παρελθόν, αναφερόμενη στους εγκλωβισμούς, πάντα κεκλεισμένων των θυρών, σε διπλωματικό επίπεδο, και σπανιότατα δημόσια, έκανε λόγο για «παρενοχλήσεις, λόγω εγκλωβισμών αεροσκαφών από radar» και σπάνια για «εχθρικές ενέργειες». Τώρα, αντίθετα, μονίμως αναμασά τον τελευταίο όρο.

Από τη μεριά του, το ΓΕΕΘΑ, όπως αναφέρεται στο έγγραφό του προς το ΥΠΕΞ τον Οκτώβριο του 2017, «απορρίπτει τις τουρκικές διαμαρτυρίες. Οι εγκλωβισμοί -σημειώνει- λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο των αναχαιτίσεων αεροσκαφών που παραβαίνουν τους Κανόνες Εναέριας Κυκλοφορίας ή παραβιάζουν τον Ελληνικό Εναέριο Χώρο.

Πρόκειται για πρακτική που ακολουθείται σε τέτοιες περιπτώσεις από μαχητικά όλων των κρατών και δε συνιστά «εχθρική πράξη». Ο εγκλωβισμός με χρήση radar αεροσκάφους ως πρακτική γενικώς κρίνεται ενίοτε επιβεβλημένος.

Σε κάθε περίπτωση υφίστανται αυστηροί κανόνες ασφαλείας και διαδικασίες στο αεροσκάφος που τον εκτελεί προς αποφυγή ατυχημάτων.

Σε ό,τι αφορά τα περιστατικά για τα οποία διαμαρτύρεται η τουρκική πλευρά σημειώνεται ότι των εγκλωβισμών προηγούνται παραβιάσεις του ΕΕΧ ή και παραβάσεις ΚΕΚ από τουρκικά μαχητικά, ορισμένα εκ των οποίων είναι μάλιστα οπλισμένα».

antinews.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις