Με φωτογραφικό διαγωνισμό έγινε η ανάθεση στην εταιρεία «POLITIS OOH»
Σαν «βόμβα» έσκασε η είδηση ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε τον διαγωνισμό του δήμου Θεσσαλονίκης για διαφημιστικά ταμπλό στις στάσεις του ΟΑΣΘ, καθώς κρίθηκε «στημένος».
Συγκεκριμένα, το ΣτΕ ακύρωσε την απόφαση 647/21.7.2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης με την οποία είχε εγκριθεί η διακήρυξη του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του makthes.gr, διαπιστώθηκε ότι ο διαγωνισμός είχε φωτογραφική διάταξη, με την οποία ουσιαστικά απαιτούσε να υπάρχει η προϋπόθεση ότι ο ανάδοχος που θα αναλάμβανε συνολικά 336 διαφημιστικά ταμπλό, να έχει τουλάχιστον δύο συμβάσεις «με ανάλογου συνολικού μεγέθους αντικείμενο προς την παρούσα δημοπρασία», που έχει καταρτίσει με άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς ή φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης. Ωστόσο ανάλογη σύμβαση είχαν μόνο εταιρείες στην Αττική, αφού η Θεσσαλονίκη δεν διαθέτει τόσα πολλά στέγαστρα σε στάσεις λεωφορείων.
Πρακτικά δηλαδή, το έργο μπορούσε να αναλάβει μόνο η εταιρεία με την επωνυμία «POLITIS OOH», η προσφορά της οποίας είχε γίνει δεκτή. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία «ΤΡΟΚΑΝΤΕΡΟ Α.Ε.» που προσήλθε και εκείνη στον διαγωνισμό, αποκλείστηκε εξαιτίας του «φωτογραφικού» όρου.
Η Οικονομική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης ενέκρινε τους όρους διακήρυξης για την εκμίσθωση 336 διαφημιστικών ταμπλό στις στάσεις του ΟΑΣΘ για υπαίθρια διαφήμιση, και ανακήρυξε ανάδοχο την εταιρεία «POLITIS OOH».
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι ο απερχόμενος δήμαρχος της συμπρωτεύουσας, κ. Ζέρβας, είχε δηλώσει ότι πολέμησε τα συμφέροντα της Αθήνας, ωστόσο όπως αποδείχτηκε η αθηναϊκή εταιρεία «πήρε» τη δουλειά με τις ευλογίες του με τον δήμαρχο τελικά να συνεργάζεται απόλυτα με τα συμφέροντα του «Πειραιά».
Το ΣτΕ όμως έκρινε ότι ο επίμαχος αυτός όρος «έχει τεθεί καταχρηστικώς, διότι με αυτόν, χωρίς να συντρέχει λόγος δημοσίου συμφέροντος και προς ζημία των συμφερόντων του Δήμου, εισάγεται αναιτιολόγητος και δυσανάλογος περιορισμός του κύκλου των συμμετεχόντων, περιορίζοντας αυτούς σε όσους δραστηριοποιούνται στην διενέργεια διαφημίσεων σε στέγαστρα στάσεων αστικών συγκοινωνιών και όχι εν γένει στην υπαίθρια διαφήμιση και σε όσους έχουν αναδειχθεί ανάδοχοι σε συναφείς διαγωνισμούς των Δήμων Αθήνας και Θεσσαλονίκης».
Στο σκεπτικό της απόφασης το ΣτΕ επικαλείται σχετική νομολογία σύμφωνα με την οποία οι όροι της διακήρυξης δεν πρέπει να παραβιάζουν τους κανόνες του ανταγωνισμού «εκ μόνου του λόγου ότι συνεπάγεται αδυναμία συμμετοχής στον διαγωνισμό ή καθιστά ουσιωδώς δυσχερή την συμμετοχή σε αυτόν των διαγωνιζομένων, που δεν πληρούν τις προδιαγραφές αυτές, δεδομένου ότι από την φύση τους οι προδιαγραφές περιορίζουν τον κύκλο των δυνάμενων να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό προσώπων…”.
Σημειώνεται ότι η «ΤΡΟΚΑΝΤΕΡΟ Α.Ε.» προσέφυγε στο ΣτΕ όπου τελικά δικαιώθηκε.
Μετά από όλα τα παραπάνω, η εμφάνιση του Κυριάκου Μητσοτάκη στον ραδιοφωνικό σταθμό του Πολίτη (ΣΦΑΙΡΑ), στον όμιλο του οποίου ένας από τους Ρ/Σ έχει μετατραπεί σε… Pride fm, προκαλεί ερωτηματικά…
newsbreak.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις