Μ´ ένα «αεροπλανικό» προπαραμονή Χριστουγέννων – που θυμίζει πολύ την περίοδο Άκη – καθώς η κρατική μηχανή κατεβάζει στροφές και το σύστημα πέφτει σε νιρβάνα, ανετράπη η διαδικασία που είχε εγκρίνει το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο για την ανάθεση της συντήρησης των ελικοπτέρων Super Puma μέσω της NSPA (υπηρεσία του ΝΑΤΟ που εξασφαλίζει διαφάνεια και βέλτιστες τιμές για τα μέσα του ΝΑΤΟ).
Η ανατροπή αυτή έγινε με «άνωθεν εντολή» -σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες- ώστε στην συνέχεια να ανατεθεί η συντήρηση σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ που αλλάζει τα λάδια και τις φλάντζες στα αεροταξί που χρησιμοποιούν οι επιχειρηματίες και οι σελέμπριτι της Μυκόνου.
Ωστόσο στην περίπτωση της συντήρησης των Super Puma δεν χωράει «άνωθεν εντολή»:
1) Επειδή τα Super Puma δεν είναι αεροταξί (ελαφρά ιπτάμενα μέσα) αλλά βαριά επιχειρησιακά ελικόπτερα που σώζουν ζωές στο Αιγαίο και κυριαρχούν στην αμφισβητούμενη από την Τουρκία ακεραιότητα της περιοχής έρευνας διάσωσης.
2) Επειδή η θυσία της Σοφίας Μπεφόν θυμίζει διαρκώς την μέγιστη ευθύνη συντήρησης των ιπτάμενων μέσων έρευνας και διάσωσης.
Απαιτείται άμεσα να διευκρινίσει – με υπογραφές και σφραγίδες – ποιοι από την ηγεσία του ΓΕΕΘΑ και του υπουργείου Άμυνας παίρνουν την ευθύνη να επιστρέψουν το Φάκελο και να ανατρέψουν την εισήγηση των υπηρεσιακών συμβουλίων του ΓΕΑ!
Απαιτείται να καταγραφούν με απόλυτη σαφήνεια τα ονοματεπώνυμα εκείνων που ανέλαβαν την ευθύνη ώστε η ανάθεση της συντήρησης των Super Puma να μην γίνει όπως όρισαν τα υπηρεσιακά συμβούλια. Ώστε για τα προσεχή έτη και όσο βρίσκονται σε λειτουργία τα συγκεκριμένα ελικόπτερα , εκείνοι – και μόνο εκείνοι – να κουβαλάνε την ιστορική ευθύνη σε περίπτωση αεροπορικού ατυχήματος που δεν θα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.
Οι επιτελείς του ΓΕΑ έκαναν μια ορθολογιστική πρόταση για την συντήρηση των ελικοπτέρων Super Puma. Η εισήγηση τους ήταν η συντήρηση τους να γίνει μέσω της NSPA (υπηρεσία του ΝΑΤΟ που εξασφαλίζει διαφάνεια και βέλτιστες τιμές για τα μέσα του ΝΑΤΟ).
Προφανώς η διάφανη αυτή διαδικασία δεν άρεσε σε κάποιους και επέστρεψαν τον σχετικό φάκελο στο ΓΕΑ για να επανεξετάσει την εισήγηση του με προφορική οδηγία να οδηγηθεί το ελικόπτερο σε συγκεκριμένο μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο επιπέδου ιδιωτικού ΚΤΕΟ.
Σε μια εποχή που προκρίνονται τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία για τα ΙΧ οχήματα, η Αεροπορία με το πιστόλι στο κρόταφο ετοιμάζεται να στείλει ένα βαρύ ιπτάμενο μέσο σε περιφερειακό ιδιωτικό συνεργείο το οποίο δεν είναι εξουσιοδοτημένο απο την κατασκευάστρια εταιρεία !
Είναι δε αξιοπερίεργο ότι η συντήρηση του Super Puma εκτρέπεται προς το ιδιωτικό ΚΤΕΟ και απορρίπτεται εκτός από την νατοϊκή υπηρεσία NSPA και η κρατική ΕΑΒ για την διάσωση της οποίας υποτίθεται ότι κόπτεται η κυβέρνηση χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα.
Στο ίδιο έργο θεατές μαζί με την Πολεμική Αεροπορία είναι η Πυροσβεστική και η Αστυνομία καθόσον τα τελευταία δύο χρόνια προσπαθούν και τα δύο Σώματα να προκηρύξουν διαγωνισμό μέσω του ΝΑΤΟϊκού οργανισμού (NSPA) και κάποια «αόρατη» δύναμη και πάλι τον μπλοκάρει.
Το 2020 το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προσπάθησε, αλλά δεν τα κατάφερε. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε κανονικά και όταν οι ενδιαφερόμενες εταιρείες ζήτησαν τα στοιχεία των ελικοπτέρων για να αξιολογήσουν την κατάστασή τους, το ΝΑΤΟ, ακύρωσε το διαγωνισμό χωρίς να δώσει κανένα στοιχείο διότι δεν μπορούσε να τα πάρει από τον προηγούμενο ανάδοχο.
Οπότε το υπουργείο «Προ – Πο» αναγκάστηκε να ανανεώσει την σύμβαση που είχε συνάψει τα προηγούμενα χρόνια με ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Πέραν αυτού το υπουργείο Προ-Πο και το ΝΑΤΟ έχουν ανακοινώσει νέο διαγωνισμό, αλλά είναι φανερό ότι και πάλι κάποιοι τον μπλοκάρουν ώστε να εξαναγκαστεί και η νέα ηγεσία να υπογράψει επέκταση. Η σύμβαση λήγει οσονούπω γεγονός που δημιουργεί μείζον θέμα για την ασφάλεια του προσωπικού αλλά την ομαλή διεξαγωγή του διαγωνισμού.
Επίσης αξιοπρόσεκτο είναι ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης παραμένουν σιωπηλά ως προς την πρωτόγνωρη & ωμή παρέμβαση για ανατροπή της απόφασης των αρμοδίων υπηρεσιακών οργάνων του ΓΕΑ που στόχο είχε η ανάθεση της συντήρησης των ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης να δοθεί σε μη εξουσιοδοτημένο ιδιωτικό συνεργείο.
Ας το καταλάβουν και οι τριακόσιοι της Βουλής: Ως προς την ασφάλεια πτήσεων δεν ισχύει ο κανόνας πως «Η σιωπή είναι χρυσός». Αντιθέτως η «κραυγή αγωνιάς» τις περισσότερες φορές είναι βάλσαμο.
ieidiseis.gr
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ//EUROKINISSI
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις