Την ώρα που το ΠΑΣΟΚ χαρακτηρίζει προβληματική τη λειτουργία του ΔΕΔΔΗΕ, κάνοντας λόγο για αδιαφάνεια, αναξιοκρατία και υπέρογκο διοικητικό κόστος, ενώ τα δικαστήρια καταδικάζουν τον Διαχειριστή για αυθαίρετα πρόστιμα σε περιπτώσεις ρευματοκλοπής, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) επιλέγει να επιβραβεύσει τον οργανισμό, ακόμα και όταν οι καθυστερήσεις φτάνουν σε εξωφρενικά επίπεδα.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο ΔΕΔΔΗΕ θεωρείται από πολλούς πολίτες ο χειρότερος κρατικός οργανισμός της χώρας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα μιας καταγγέλλουσας, η οποία έμεινε για περισσότερο από δύο μήνες χωρίς ηλεκτρική σύνδεση, λόγω βλάβης που αγνοούνταν επιδεικτικά από τις υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ.
Η ΡΑΑΕΥ, παρότι αναγνωρίζει τις καθυστερήσεις, θεωρεί ότι όλα έγιναν… «νόμιμα»
Παρά το γεγονός ότι από τα ίδια τα έγγραφα της ΡΑΑΕΥ προκύπτει πως η βλάβη επιδιορθώθηκε μετά από 64 ημέρες, η Αρχή δεν προχώρησε σε καμία κύρωση. Αντίθετα, θεώρησε ότι δεν υπάρχει αντικείμενο καταγγελίας, καθώς η παράλειψη του ΔΕΔΔΗΕ είχε πάψει να υφίσταται την ημέρα της αποκατάστασης της βλάβης, δηλαδή στις 13 Ιουλίου 2024.
Η έναρξη του μαρτυρίου
Η περιπέτεια της πολίτη ξεκίνησε στις 10 Μαΐου 2024, όταν αναφέρθηκε φωτιά στον μετρητή της. Ο ΔΕΔΔΗΕ ισχυρίστηκε ότι η αρχική αναγγελία δεν έγινε από την ίδια, αλλά από τρίτο πρόσωπο. Η φωτιά φέρεται να προκλήθηκε από αυθαίρετη επανασύνδεση ρεύματος από μη εξουσιοδοτημένο άτομο, ενώ η Υπεύθυνη Δήλωση Ηλεκτρολόγου είχε λήξει.
Στις 13 Μαΐου 2024, η καταγγέλλουσα υπέβαλε νέα δήλωση βλάβης, επισυνάπτοντας ηλεκτρονικά την Υπεύθυνη Δήλωση Αδειούχου Ηλεκτρολόγου Εγκαταστάτη, καθώς και τα στοιχεία του Προμηθευτή που την εκπροσωπούσε.
Ο ΔΕΔΔΗΕ αποδίδει την καθυστέρηση σε… φόρτο εργασίας
Σύμφωνα με την επίσημη απάντηση του ΔΕΔΔΗΕ προς τη ΡΑΑΕΥ, η αποκατάσταση της βλάβης καθυστέρησε λόγω «εξαιρετικά μεγάλου όγκου εκτεταμένων βλαβών» και της ανάγκης για «προγραμματισμένη διακοπή». Τελικά, οι εργασίες ολοκληρώθηκαν στις 13 Ιουλίου 2024, δηλαδή 64 ημέρες μετά την αρχική αναγγελία.
Χωρίς επικοινωνία επί δύο μήνες
Η καταγγέλλουσα αναφέρει ότι επί σχεδόν δύο μήνες δεν υπήρξε καμία επικοινωνία από τον ΔΕΔΔΗΕ. Έκανε αλλεπάλληλες προσπάθειες για να μάθει την τύχη του αιτήματός της, ώσπου, στις 23 Ιουνίου 2024, εμφανίστηκε υπάλληλος του ΔΕΔΔΗΕ, διαβεβαιώνοντάς την ότι θα μεταβεί συνεργείο για την αποκατάσταση της βλάβης. Μάλιστα, της ζητήθηκε να καλύψει μέρος του κόστους.
Η ίδια ζήτησε από τη ΡΑΑΕΥ να παρέμβει για την αποκατάσταση της νομιμότητας.
Η δικαιολογία του ΔΕΔΔΗΕ: «Εκ παραδρομής»
Ο ΔΕΔΔΗΕ ισχυρίστηκε ότι λόγω εσωτερικής αστοχίας δεν προωθήθηκε έγκαιρα το αίτημα της καταγγέλλουσας στο αρμόδιο τμήμα. Ως αποτέλεσμα, η πρώτη αυτοψία έγινε μόλις στις 21 Ιουνίου 2024, δηλαδή 42 ημέρες μετά την αρχική αναφορά της βλάβης.
Η εταιρεία επιχείρησε να ρίξει την ευθύνη στην ίδια την πολίτη, λέγοντας ότι δεν υπήρχαν στοιχεία προσωπικής επικοινωνίας στην καταγγελία. Επιπλέον, η προσπάθεια κοινοποίησης της απόφασης Ε200/2024 της ΡΑΑΕΥ απέτυχε, διότι δεν βρέθηκε κανείς στο ακίνητο για να την παραλάβει.
Ο ΔΕΔΔΗΕ διαβεβαιώνει πως οι εργασίες αποκατάστασης έχουν ολοκληρωθεί, άρα θεωρεί το ζήτημα λήξαν.
Συμπέρασμα: Όταν ο ελεγχόμενος αξιολογείται από τον ελεγκτή του
Το τελικό συμπέρασμα είναι αποκαρδιωτικό. Ο πολίτης δεν βρίσκει το δίκιο του όταν ακόμη και η ΡΑΑΕΥ – ο επίσημος ελεγκτής – κάνει τα στραβά μάτια και αποδέχεται ως επαρκή τα 64 μερόνυχτα αναμονής χωρίς ρεύμα, επικαλούμενη ότι «η παράλειψη έχει παύσει».
Η υπόθεση αυτή δεν αποτελεί απλώς ένα ατυχές περιστατικό, αλλά αντικατοπτρίζει τη συστημική ανευθυνότητα ενός οργανισμού που διαχειρίζεται βασικές υποδομές ζωής και ενός εποπτικού μηχανισμού που φαίνεται να λειτουργεί ως παθητικός θεατής.
edolio5.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






















































