Η διάλυση των ΕΛΤΑ μέσα από το κλείσιμο 204 καταστημάτων – ταχυδρομείων, σε πρώτη φάση, έχει διπλό στόχο για το Μαξίμου.

Ο πρώτος στόχος είναι να δοθεί ένα ακόμα μεγάλο δώρο της κυβέρνησης στις ιδιωτικές εταιρείες του κλάδου καθώς αυτή και μόνο είναι η στρατηγική της σε όλους τους τομείς.

Ο δεύτερος στόχος είναι υπόγειος και είναι το ψαλίδισμα του Κυριάκου Πιερρακάκη που άπειρος πολιτικά – και με φουσκωμένα μυαλά για την πολιτική του εμβέλεια – πήρε την καυτή πατάτα και καλείται να διαχειριστεί το κύμα οργής των πολιτών, κύμα οργής που έχει αρχίσει να εκφράζεται και από γαλάζιους βουλευτές και γαλάζια κομματικά στελέχη.

Για τη ΝΔ το θέμα αναμένεται να προκαλέσει σοβαρές εσωκομματικές δονήσεις καθώς παρέμβαση για τη διάλυση των ΕΛΤΑ έκανε με ανάρτησή του και ο Αντώνης Σαμαράς.

Η επιλογή της κυβέρνησης να δοθεί το κερδοφόρο έργο των ΕΛΤΑ σε ιδιωτικές εταιρείες είναι ένα σχέδιο που βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2019 και σήμερα, έξι χρόνια μετά και αφού άφησαν την εταιρεία να παραπαίει ήρθε η στιγμή να δοθεί η χαριστική βολή.

Η επιλογή της κυβέρνησης να δώσει τη μάχη κατά των πολιτών ο νεόκοπος υπουργός Οικονομικών και Οικονομίας, Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει άλλα χαρακτηριστικά με κύρια ένα μήνυμα από το Μαξίμου στον ευνοημένο υπουργό που άρχισε να προβάλει ως ο ιδανικός διάδοχος του Κυριάκου Μητσοτάκη στη ΝΔ από φίλα προσκείμενους στην κυβέρνηση επιχειρηματίες.

Το μεγάλο κόλπο με τα ΕΛΤΑ

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει επιλέξει συνειδητά τη διάλυση των ΕΛΤΑ χαριεντιζόμενη εδώ και χρόνια με τις ιδιωτικές εταιρείες του κλάδου τις οποίες σπεύδει να διαφημίσει και να τονώσει με την παρουσία υπουργών και υφυπουργών σε κάθε ευκαιρία.

Η ΠΟΣΤ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών) επισημαίνει  ότι το σχέδιο αποδυνάμωσης και συρρίκνωσης της εταιρείας παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από το Υπερταμείο το 2018. Όμως, η υλοποίηση γίνεται βίαια και αιφνιδιαστικά επτά χρόνια μετά και αφού τα ΕΛΤΑ αντιμετωπίζουν με ευθύνη της κυβέρνησης και των manager οικονομική ασφυξία.

Το σχέδιο που ξεδιπλώνεται σήμερα είναι να εμφανιστεί η εκχώρηση του έργου των ΕΛΤΑ σε ιδιώτες και το άγνωστο μέλλον για μεγάλο αριθμό εργαζομένων ως η μοναδική λύση για την εταιρεία.

Οι εργαζόμενοι στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν τρεις παράγοντες που οδήγησαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζει πλέον η εταιρεία, παράγοντες που έχουν άμεση σχέση με κυβερνητικές επιλογές και συγκεκριμένα:

1] Η καθυστερημένη και ανεπαρκής αποζημίωση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας, που δεν επιτρέπει στα ΕΛΤΑ να ανταποκριθούν στο ζωτικό, για την Κοινωνία και την Οικονομία, ρόλο τους, παραμένοντας ταυτόχρονα βιώσιμα, σύγχρονα και ανταγωνιστικά.

2] Εταιρεία ξένων συμφερόντων χρηματοδοτείται ανελλιπώς από το κράτος με 50 εκατομμύρια ετησίως για να διατηρεί μια μεταφορική γραμμή, τα ΕΛΤΑ δε λαμβάνουν για τις υπηρεσίες που προσφέρουν σε όλη την Επικράτεια ούτε κλάσμα αυτού του ποσού.

3] Το ίδιο συμβαίνει και με άλλες ιδιωτικές εταιρείες που προσφέρουν Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος και σε άλλους τομείς στην Ελλάδα, όπως η ναυτιλία και οι άγονες γραμμές των νησιών, οι τηλεπικοινωνίες, η ενέργεια κλπ., που λαμβάνουν αποζημιώσεις για τις υπηρεσίες τους.

«Όπως λαμβάνουν εθνικές αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων ευρώ με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αντίστοιχοι με τα…ΕΛΤΑ πάροχοι Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και αλλού. Τα ΕΛΤΑ όμως όχι», επισημαίνει η ΠΟΣΤ.

Οι φανφάρες περί εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ που αποφάσισε από κοινού με την κυβέρνηση να οδηγήσουν σε ξαφνικό θάνατο 204 καταστήματα – ταχυδρομεία, φαίνεται ότι υποτίμησε τις αντιδράσεις των πολιτών και τώρα σπεύδει να ισχυριστεί ότι έχει μεγαλόπνοο σχέδιο και ότι δεν τρέχει και τίποτα με το κλείσιμο των ταχυδρομείων.

Έτσι μπροστά στις αντιδράσεις όλων των πολιτικών κομμάτων αλλά και γαλάζιων στελεχών άρχισε τις επικοινωνιακές φανφάρες περί «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον – Ο ταχυδρόμος της νέας εποχής στην πόρτα του πολίτη». Μάλιστα, ισχυρίζεται ότι με 1.400 ταχυδρόμους, 500 συνεργάτες ΕΛΤΑ και 400 διανομείς συνεργατών της ΕΛΤΑ Courier, θα μπορεί να καλύψει όλη τη χώρα και να μην έχει και οικονομικά προβλήματα.

Μόνο που όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι «χωρίς την επαρκή και έγκαιρη χρηματοδότηση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας, δεν είναι εφικτή η διατήρηση της ταχυδρομικής αυτής εξυπηρέτησης με οποιονδήποτε τρόπο παρέχεται ή θα παρέχεται από τα ΕΛΤΑ (θυρίδες, αγροτικά δρομολόγια, αυτόματα σημεία εξυπηρέτησης κ.ά.)».

Στον Πιερρακάκη ο μουτζούρης

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης είναι ένας πρώην πασόκος που χτίζει ελέω Μητσοτάκη από το 2019 πολιτική καριέρα στη δεξιά παράταξη.

Το πέρασμά του από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το πουσάρισμα που του έγινε τόσο από το Μαξίμου όσο και από τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ του χάρισαν μεγάλη δημοφιλία στους κόλπους της ΝΔ.

Η πολιτική εκτόξευση Πιερρακάκη από το υπουργείο Παιδείας – όπου έκανε το ντιλ με τα ιδιωτικά, δήθεν, πανεπιστήμια –  στο οικονομικό υπερυπουργείο με το ταυτόχρονο πέρασμα του Κωστή Χατζηδάκη στο Μαξίμου και την αντιπροεδρία της κυβέρνησης, έδωσε το έναυσμα και με δεδομένη τη δημοσκοπική κατρακύλα ΝΔ και Μητσοτάκη, για να αρχίσουν τα σενάρια με τη συμμετοχή επιχειρηματικών κύκλων περί του νέου αστέρα στη ΝΔ που θα αναλάβει κάποια στιγμή τις τύχες της δεξιάς παράταξης.

Κλείνουν 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ

Μόνο που οι επικοινωνιακές εκτοξεύσεις και οι δημοφιλίες όταν περνούν μια κόκκινη γραμμή οδηγούν στον ιδανικό μουτζούρη όταν έρχονται τα δύσκολα. Και ο ξαφνικός θάνατος των ΕΛΤΑ στα χέρια του Πιερρακάκη είναι μια τέτοια περίπτωση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, τον οποίο διαδέχθηκε ο Πιερρακάκης στο οικονομικό υπερυπουργείο, έσπευσε να διαχωρίσει τη θέση του λέγοντας ότι δεν έχει καμιά σχέση με το σχέδιο για τα ΕΛΤΑ.

«Ποτέ δεν αρνήθηκα την πατρότητα μεταρρυθμίσεων ακόμη και αν ήταν δύσκολες. Όπως η Ολυμπιακή, η ΔΕΗ, η φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών, η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Όλα αυτά βγήκα δημόσια και τα υποστήριξα. Η περίπτωση των ΕΛΤΑ δεν είναι τέτοια, όμως για ορισμένα μέσα ενημέρωσης οτιδήποτε έχει κοινωνική αντίδραση επιχειρείται να συνδεθεί με εμένα», είπε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.

Ο Χατζηδάκης δεν έμεινε μόνο σε αυτό, δεν έμεινε μόνο στην προσπάθεια να αποσυνδεθεί ο ίδιος από τη διάλυση των ΕΛΤΑ. Προχώρησε και παραπέρα δίνοντας ρεπορτάζ παρασκηνίου και μάλιστα με στοχευμένες αιχμές.

«Είχε γίνει ενημέρωση της κυβέρνησης, παρουσία όλων των συναρμόδιων υπουργών και η κατεύθυνση από την κυβέρνηση ήταν να εξηγηθεί το πρόβλημα. Τόσο οι πολίτες όσο και οι βουλευτές δεν γνώριζαν την οξύτητα του προβλήματος και ανακοινώθηκε ξαφνικά ότι κλείνουν τα καταστήματα. Η πρόθεση της διοίκησης δεν ήταν αρνητική, ούτε έχει χαρακτήρα αναλγησίας. Προσπαθεί να πετύχει να λειτουργούν τα ΕΛΤΑ χωρίς προβλήματα στο πλαίσιο του ανταγωνισμού, να μην έχουν θέματα ελλειμμάτων και ρευστότητας στην καθημερινή διαχείριση. Δεν θέλω να κουνήσω το δάχτυλο σε οποιονδήποτε κάνει κριτική, πολύ περισσότερο που δεν υπήρξε ενημέρωση».

Τι μας είπε, λοιπόν, ο Χατζηδάκης; Ότι όλοι στην κυβέρνηση γνώριζαν για τον ξαφνικό θάνατο των ΕΛΤΑ και η κατεύθυνση που δόθηκε από το Μαξίμου ήταν να εξηγηθεί το πρόβλημα το οποίο δεν γνώριζαν ούτε οι πολίτες, ούτε οι βουλευτές της ΝΔ. Όμως, ούτε ενημέρωση υπήρξε, ούτε εξήγηση με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να βρίσκεται απέναντι σε ένα νέο κύμα οργής για τις επιλογές της.

Οι βουλευτές της ΝΔ και τα γαλάζια κομματικά στελέχη έχουν σπάσει τα τηλέφωνα μεταφέροντας τις διαμαρτυρίες των ψηφοφόρων τους ενώ η συζήτηση που θα γίνει την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στη Βουλή αναμένεται να είναι σε υψηλούς τόνους με το Μαξίμου να τρέμει το πώς θα τοποθετηθούν οι βουλευτές της.

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης που θα αναλάβει το βάρος να υπερασπιστεί το αιφνιδιαστικό κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ μέχρι στιγμής κινείται με επιχειρήματα του τύπου «τα ΕΛΤΑ έχουν πρόβλημα» και «πρέπει να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις». Επιχειρήματα που ακούγονται σαν ανέκδοτο καθώς πρόκειται για μια κυβέρνηση που έχει την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας τα τελευταία έξι χρόνια και δεν μπορεί να κάνει την ανήξερη.

Έχει το πολιτικό βάρος ο Πιερρακάκης να αναλάβει την υπεράσπιση της διάλυσης των ΕΛΤΑ χωρίς απώλειες για την κυβέρνηση; Έχει το πολιτικό βάρος να ζητήσει από το Μαξίμου να αναθεωρηθεί η απόφαση; Γιατί σε ορισμένα ζητήματα η μιντιακή υπεροπλία δεν αρκεί όταν στις γειτονιές της Αττικής και στην υπόλοιπη Ελλάδα ο κόσμος έχει ξεσηκωθεί.

Πολύ περισσότερο όταν ο Σαμαράς με ανάρτησή του βάζει «φωτιά» στο κυβερνητικό αφήγημα ζητώντας να επανεξεταστεί η απόφαση και κυρίως αποδίδοντας αναλγησία και αδιαφορία στην κυβέρνηση:

«Γιατί ο συμβολισμός αυτής της κίνησης υπερβαίνει κατά πολύ τα όποια λογιστικά σχέδια μιας επιχείρησης. Ιδιαίτερα όταν σήμερα η ελληνική επαρχία -και ιδίως η ακριτική Ελλάδα- αναζητά με κάθε τρόπο το αντίδοτο στην εγκατάλειψη. Να καταλάβουν λοιπόν οι υπεύθυνοι, ότι μια τέτοια απόφαση αποδυναμώνει σε όλη τη χώρα την αίσθηση της αναγκαίας παρουσίας του κράτους, πολύ περισσότερο ανάμεσα στους πιο αδύναμους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σαμαράς με τα κυβερνητικά και κομματικά στελέχη, τους γαλάζιους βουλευτές να αισθάνονται ασφυξία από την «ανάσα» του πρώην πρωθυπουργού

neostrategy.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις