«Φωτιά» στις τιμές βασικών αγαθών – Μάστιγα η ακρίβεια για τα ελληνικά νοικοκυριά

Την ώρα που η ακρίβεια «γονατίζει» τα ελληνικά νοικοκυριά κι ενώ οι αγορές στο σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να αποτελούν «πονοκέφαλο» για τους καταναλωτές, που ακόμη και για τα βασικά καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, οι ανατιμήσεις δείχνουν να μην έχουν τέλος ούτε τον Ιούνιο, με το ελαιόλαδο να αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, σημαντικές ανατιμήσεις καταγράφονται στη μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (19,7%), στο πακέτο διακοπών (12,7%), στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία (12%), στα ασφάλιστρα υγείας (14%) και στο φυσικό αέριο (13,1%).

Παράλληλα, όπως αποδεικνύεται, σε ένα έτος καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε κρέατα-γενικά (1,5%), νωπά ψάρια (7,2%), ελαιόλαδο (54,8%), κατεψυγμένα λαχανικά (6,5%), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά (3,6%), καφέ-κακάο-τσάι (1,7%), μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων (8,1%) αλκοολούχα ποτά-μη σερβιριζόμενα (3,9%).

Ακόμη, σε ένδυση και υπόδηση (4,6%), ενοίκια κατοικιών (4,5%), επισκευή και συντήρηση κατοικίας (2,4%), φυσικό αέριο (13,1%), πετρέλαιο θέρμανσης (6,3%), οικιακές υπηρεσίες (2,5%), φαρμακευτικά προϊόντα (1%), ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες (2,2%), νοσοκομειακή περίθαλψη (3,4%), καινούργια αυτοκίνητα (1,2%), ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου (3%), καύσιμα και λιπαντικά (0,7%), συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς (4,1%), μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (19,7%), εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών (5,2%), μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα (2,4%), ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες (1,5%), εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη (2,4%), πακέτο διακοπών (12,7%), προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση (4%), δευτεροβάθμια εκπαίδευση (3,6%), τριτοβάθμια εκπαίδευση (2,8%), εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία- καφενεία-κυλικεία (5,1%), ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία (12%), κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας (3,8%), άλλα προσωπικά είδη (2,7%), ασφάλιστρα υγείας (14%) και ασφάλιστρα οχημάτων (5,6%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Ιούνιο προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

– 2,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών, κυρίως, σε κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, λαχανικά κατεψυγμένα, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών, κυρίως σε ψωμί και δημητριακά, γαλακτοκομικά και αυγά, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, πατάτες, λοιπά τρόφιμα.

– 1,8% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

– 4,6% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

– 2,2% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

– 3,2% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, σε καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση, κυρίως, των τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

– 1,8% στην ομάδα «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, σε εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση, κυρίως, των τιμών στον εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας.

– 3,5% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, σε δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

– 5,3% στην ομάδα «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

– 2,2% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, σε κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος αυτής της αύξησης αντισταθμίστηκε από τη μείωση, κυρίως, των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας

newsbreak.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις