Να ριχθεί φως στα αίτια του δυστυχήματος με θύμα έναν 41χρονο εργαζόμενο στη ΣΤΑΣΥ ζητούν οι συνάδελφοί του. Το μεγάλο ζητούμενο είναι αν είχαν γίνει οι απαραίτητοι έλεγχοι, λένε στο NEWS 24/7.
Απαντήσεις για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή στον 41χρονο Πέτρο Γιάμαλη ζητούν οι συνάδελφοί του. Μιλώντας στο NEWS 24/7 o Παναγιώτης Κοντογιάννης μέλος του Δοικητικού Συμβουλίου του σωματείου εργαζομένων ΣΤΑΣΥ (πρώην ΗΣΑΠ) στο οποίο ανήκε και ο 41χρονος, αναφέρει οτι “το δυστύχημα θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν λειτουργούσαν τα φρένα. Εδώ δεν λειτούργησαν τρία συστήματα πέδησης”.
Περιγράφοντας πώς έγινε το δυστύχημα ο κ. Κοντογιάννης είπε πως “το μηχάνημα που ανήκει σε εργολαβική εταιρία και το οποίο λειαίνει τις γραμμές, δεν μπόρεσε να φρενάρει την ώρα που πήγε να σταματήσει, αφού είχε ολοκληρώσει την εργασία του, και άρχισε να γλιστράει ανεξέλεγκτα από το Μαρούσι προς τον Πειραιά σε κατηφορική κλίση. Όσοι ήταν επάνω, το αντιλήφθηκαν και έδωσαν σήμα στο κέντρο ελέγχου και στη συνέχεια πήδηξαν από το μηχάνημα. Για να το φρενάρουμε δημιουργήσαμε μια μικρή πρόσκρουση σε συρμό που βάλαμε μπροστά του μεταξύ Αττικής και Αγίου Νικολάου. Δεν είχαμε κι άλλο τρόπο αφού το μηχανημα κινείτο ανεξέλεγκτα. Υπάρχει πρόβλεψη πως αν συμβεί κάτι,όπως σε αυτήν την περίπτωση, δημιουργούμε ένα τεχνητό εμπόδιο. Για να ανακόψεις την τρελή πορεία, το πιο εύκολο είναι να πάρεις ένα τρένο που περιμένει για να ξεκινήσει δρομολόγια στις 5 το πρωί και να το βάλεις στη γραμμή, χωρίς κόσμο μέσα φυσικά”.
“Το βαρύ μηχάνημα όταν δουλεύει κινείται πάρα πολύ αργά. Εδω λειτούργησαν οι νόμοι της φυσικής. Ενα μηχάνημα αρχίζει και τσουλάει σε κατηφόρα και αναπτύσσει ταχύτητα. Τη στιγμή της πρόσκρουσης ίσως η ταχύτητα να ήταν ακόμη και 100 χιλιόμετρα, αλλά αυτό θα το δείξει η πραγματογνωμοσύνη” εξηγεί.
“Το μεγάλο ζητούμενο” συνέχισε ο κ. Κοντογιάννης, “είναι αν είχαν γίνει οι απαραίτητοι έλεγχοι. Ο εργολάβος που φέρνει τα εργαλεία του, τα οποία ειναι υπεύθυνος να συντηρήσει και να λειτουργουν σωστά. Υποτίθεται οτι αυτό το μηχάνημα είχε τρία συστήματα πέδησης και δεν δούλεψε κανένα. Υπέθυνος για τον έλεγχο έιναι ο εργολάβος που το εχει και το συντηρεί, εμείς δεν ξέρουμε να το συντηρήσουμε, είναι ειδικευμένη δουλειά”.
“Πιθανόν να μην τηρήθηκαν κάποιες διαδικασίες ελέγχου, δεν το ξέρουμε αυτό. Θα πρέπει να διερευνηθεί το τι έγινε και για την ψυχή του συναδέλφου που χάσαμε” τονίζει ο κ. Κοντογιάννης
news247.gr
ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ /EUROKINISSI
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις