Τις αποφάσεις που φέρεται να έχει λάβει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, να απαξιώσει για μια ακόμη φορά την ΕΑΒ, και να δώσει – έναντι τσουχτερού τιμήματος – τη συντήρηση των μεταγωγικών αεροσκαφών, C-130, σε εταιρεία της Πορτογαλίας, καταγγέλλει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων της Ελληνική Αεροπορικής Βιομηχανίας, Νίκος Καπίρης. Ο ίδιος, στην οξεία ανακοίνωσή του προς τους εργαζομένους, αφήνει σαφείς αιχμές για σειρά πολλών άλλων σκανδαλωδών υποθέσεων που αφορούν την εταιρεία, την οποία κατά τα λοιπά η κυβέρνηση διαφημίζει ως «πυλώνα» της «αμυντικής βιομηχανίας» της χώρας.
Αναλυτικότερα, η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Εκατομμύρια ευρώ σπατάλησε και συνεχίζει να σπαταλά η κυβέρνηση σε φορείς του εξωτερικού, για συντήρηση πτητικών μέσων της Πολεμικής μας Αεροπορίας, ενώ την ίδια στιγμή διαφημίζει την πρόθεσή της για την αναδιάρθρωση και εκμετάλλευση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Θεωρητικά έχουμε τις ευλογίες της Ευρώπης προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και τη διάθεση ενός διόλου ευκαταφρόνητου ποσού κάποιων δις. Όλα αυτά όμως αποδεικνύονται το λιγότερο υποκριτικά, καθώς διαρρέουν βάσιμες πληροφορίες, για έναν επικείμενο δεύτερο γύρο απευθείας αναθέσεων. Για άλλη μία φορά λοιπόν ελληνικά λεφτά υπάρχουν, όχι όμως για τους Έλληνες εργαζόμενους. Αντίθετα, θα τα μοιράσουμε σε εκείνους που εκ του αποτελέσματος έχουν κριθεί ήδη ανεπαρκείς και ακριβοί.
Θρυλείται πως η πολιτική ηγεσία, μετά το φιάσκο της συντήρησης 2 μεταγωγικών αεροσκαφών C-130 από την Πορτογαλική Ogma, πέρα από κάθε λογική και σύσταση από τους ειδικούς της ΠΑ, αποφάσισε την αποστολή και ενός τρίτου.
Υπενθυμίζουμε πως στη συγκεκριμένη εταιρία του εξωτερικού, προωθήθηκαν μέσω απευθείας ανάθεσης (και για λόγους νομιμοποίησης αυτής μέσω NSPA), C-130, Embraer, καθώς και άγνωστος αριθμός κινητήρων. Η δικαιολογία ήταν και παραμένει, η αδυναμία της κρατικής Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας να ανταπεξέλθει εμπρόθεσμα στο σχετικό φόρτο. Ο καθοριστικός παράγοντας λοιπόν ήταν και είναι ο χρόνος.
Το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών, το λιγότερο τραγικό. Τα δύο μεταγωγικά επέστρεψαν μετά από 2 και 2,5 χρόνια αντίστοιχα, με το κάθε ένα από αυτά, να κοστίζει περί τα 9.000.000€. Επίσης, το τελευταίο μετά τον επαναπατρισμό του προωθήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, καθότι δεν είχε υποστεί κρίσιμες δομικές επιθεωρήσεις και αναβαθμίσεις από την ξένη εταιρία, λόγω του υψηλού κόστους! Εν ολίγοις, η ΠΑ το πήρε όπως ήταν και το παρέδωσε ανεκμετάλλευτο μετά από εκτεταμένη εργοστασιακή συντήρηση στην φθηνή κρατική επιχείρηση, για να μη της στοιχίσει ο κούκος αηδόνι… Το δε ειλικρινές σχόλιο που ακούστηκε από κάποια έμπειρα στελέχη της, ήταν: «Πάρτε το και κάνετε ότι νομίζετε. Το αεροπλάνο είναι άχρηστο».
Για το κόστος μιας ανάλογης συντήρησης στην ΕΑΒ, έχουμε αναφερθεί πολλάκις στο παρελθόν. Μία τριετής «ενδιάμεση» συντήρηση αγγίζει τα 2,5 εκατομμύρια €, ενώ η εκτεταμένη ανά εξαετία PDM κοστίζει 5 εκατομμύρια. Μάλιστα αυτά τα ποσά μπαίνουν στο ταμείο της Εθνικής εταιρίας, μέσα από μία διαδικασία που θυμίζει ανατολίτικο παζάρι, με διαπραγματεύσεις και άσκηση «τιμωρητικών» τακτικών, υπό το πρίσμα παρωχημένων συμφωνιών και απαιτήσεων. Να αναφερθεί χαρακτηριστικά η εφαρμογή ποινικών ρητρών, για καθυστερήσεις προερχόμενες από την κάκιστη κρατική διαχείριση, αλλά και παγίωση των εργατοωρών εδώ και μια 15ετία, με όριο τις 25.000, ακόμα και αν ένα αεροσκάφος φτάνει τις 40 και 50.000 ΕΩ… Έτσι έρχονται μετά κάποιοι κρατικοδίαιτοι υποκριτές και κατηγορούν τον ομόσταυλο φορέα για οικονομικές ζημίες, ενώ οι ίδιοι ελέγχουν προσλήψεις και αμοιβές προσωπικού, όπως και το ποσοστό κέρδους της εταιρίας. Βολικότατο!
Ερχόμαστε λοιπόν στο σήμερα και ρωτάμε εάν αληθεύει, πως για το τρίτο μεταγωγικό που θα στείλετε στην Πορτογαλική Ogma, έχετε αποδεχθεί και συμφωνήσει για ένα κόστος 18.000.000€! Τόσα χρήματα στοιχίζει στην ΕΑΒ η συντήρηση 8-10 πυροσβεστικών αεροσκαφών τον χρόνο και εσείς είστε τόσο γαλαντόμοι ώστε να τα διαθέσετε για ένα C-130 και μάλιστα σε ξένη χώρα, για την εκτέλεση της μικρής 3ετούς συντήρησης, που εδώ μας κοστίζει μόλις 2,5 εκ. Τι είδους συμφωνίες είναι αυτές και προς τι αυτή η διαφορετική αντιμετώπιση;
Το αρμόδιο για τη συντήρηση των μεταγωγικών C-130 τμήμα, διέθετε τον απαιτούμενο αριθμό των 40 τεχνικών, οι οποίοι προφανώς δεν ήταν ενταγμένοι στο ενιαίο μισθολόγιο και επένδυαν στην παραμονή τους στην εταιρία. Έτσι δεν είναι διόλου τυχαίο, πως μεταξύ των ετών 2008-2012, η ΕΑΒ παρέδωσε στην Πολεμική Αεροπορία 13 άρτια συντηρημλενα μεταγωγικά. Μετά ήρθε το χάος των μνημονίων, οι περικοπές μισθών κατά 60% και οι αθρόες συνταξιοδοτήσεις και παραιτήσεις.
Γιατί κάνετε πως αγνοείτε κύριοι, το πως αφήσατε μέχρι και πριν λίγο καιρό, το πάλαι ποτέ παραγωγικό τμήμα να ρημάξει, απαρτιζόμενο από μόλις 8-10 τεχνικούς;
Γιατί κάνετε πως αγνοείτε, πως ο πρώτος μισθός ενός μηχανικού αεροσκαφών ανωτέρας τεχνολογικής εκπαίδευσης στην ΕΑΒ, κυμαίνεται στα 840€ και λόγω αυτού και των αδικαιολόγητων συμβάσεων ορισμένου χρόνου, έχουμε περί τις 150 παραιτήσεις ανά έτος;
Είναι εύκολο να κάνεις μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα λέει μία ρήση. Όταν τα λεφτά δεν είναι δικά σου, αλλά του κοσμάκη, δεν τα πονάς και δεν τα σέβεσαι. Έτσι έρχεται με περίσσιο θράσος η πολιτεία και αντί να επενδύσει στον δικό της κρατικό φορέα, τόσο σε νέες και σύγχρονες εγκαταστάσεις που θα μπορούν να υποδεχθούν αυξημένο φόρτο, όσο και στο έμψυχο δυναμικό, μοιράζει αφειδώς το χρήμα δεξιά και αριστερά προς ξένες Ευρωπαϊκές χώρες και μάλιστα χωρίς αριθμητικό και ποιοτικό αποτέλεσμα.
Προς … ιθύνοντες: Αυτά τα 18 εκ., θα μπορούσαν να αποτελέσουν αρχή ανάπτυξης της ΕΑΒ, με τη μορφή προσλήψεων προσωπικού, μισθολογικών βελτιώσεων ως κίνητρο παραμονής, αλλά και προμήθειας πολύτιμων ανταλλακτικών. Αυτά τα δύο πράγματα, δεν τα αναφέρουμε τυχαία: Προσωπικό και υλικά. Παράλληλα, μέρος αυτού του ποσού θα επέστρεφε στα ταμεία του κράτους υπό τη μορφή φόρων, καθώς θα παρέμενε εντός συνόρων.
Μετά τις πρώτες αναθέσεις σε χώρες της αλλοδαπής και το φιάσκο με τον απατεώνα εργολάβο που επέβαλε στην ΕΑΒ πρωτοκλασάτος υπουργός, με πρόσχημα τη διάσωση των μεταγωγικών αεροσκαφών, δεν επαναλαμβάνονται απλά τα ίδια λάθη, αλλά γίνονται και χειρότερα. Αναρωτιόμαστε πόσες άλλες παράλογες αποφάσεις θα ληφθούν, μέχρι να πετύχετε τον σκοπό σας ώστε να διαλύσετε την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία».
neostrategy.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις




















































