Η κυβέρνηση εμφανίζεται να πανηγυρίζει για την αγορά των καινούργιων τρένων ύψους 360 εκατομμυρίων ευρώ, παραβλέποντας το γεγονός ότι πριν από δύο χρόνια χάρισε στη Hellenic Train 600 εκατομμύρια ευρώ, που είχε υποχρέωση να επενδύσει η εταιρεία στον σιδηρόδρομο. Επενδύσεις που θα έπρεπε να γίνουν δηλαδή πολύ νωρίτερα απ’ όσα προβλέπει η χθεσινή συμφωνία των κυβερνήσεων Ελλάδας και Ιταλίας.
Στην συνάντηση που είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με την Τζόρτζια Μελόνι στη Ρώμη μίλησε για την επενδυτική κίνηση της κυβέρνησης προκειμένου η χώρα να αποκτήσει «καινούρια τρένα και αμαξοστάσια» όταν ακόμα δεν υπάρχει ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι υπήρξε συμφωνία για επενδύσεις στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, με την Ελλάδα να οφείλει να επενδύσει σε υποδομές 400 εκατ. ευρώ και την Ιταλία να αναλαμβάνει την ευθύνη επένδυσης 360 εκατ. ευρώ σε νέα τρένα και αμαξοστάσια.
«Είναι μια πολύ σημαντική συμφωνία γιατί αφενός η Ελλάδα καλείται να επενδύσει παραπάνω από 400 εκατομμύρια στην ουσιαστική αναβάθμιση του δικτύου στην επισκευή ζημιών από μια μεγάλη κλιματική καταστροφή, μια μεγάλη πλημμύρα, που είχαμε πέρυσι, στην εγκατάσταση των πιο σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας. Με τη σειρά της η ιταλική πλευρά δεσμεύεται να επενδύσει 360 εκατ. για να αποκτήσουμε καινούρια τρένα, καινούρια αμαξοστάσια ώστε οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι να μπορέσουν να φτάσουν στο επίπεδο που είναι σήμερα οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η συμφωνία αυτή ήρθε σε μία στιγμή που η κυβέρνηση επιχειρεί να ανακάμψει από την πολιτική φθορά που υπέστη από την τραγωδία των Τεμπών. Το κυβερνητικό επιτελείο έλαβε την διαβεβαίωση ότι η Ελλάδα θα λάβει τις πρώτες αμαξοστοιχίες έως το τέλος του 2026. Κάτι που προκάλεσε μεγάλη ικανοποίηση, έως και ανακούφιση, στο κυβερνητικό επιτελείο.
Να θυμίσουμε πάντως ότι η επαναδιαπραγμάτευση της ελληνικής κυβέρνησης με την Ιταλική κυβέρνηση και τη μητρική εταιρεία της Hellenic Train, την Ferrovie dello Stato Italiane, είχε ξεκινήσει επί ηγεσίας του Χρήστου Σταικούρα στο υπουργείο Μεταφορών.
Το Ιταλικό δημόσιο μετέχει στην μητρική εταιρεία, τη Ferrovie, η οποία είναι ουσιαστικά η ιταλική εταιρία κρατικών σιδηροδρόμων.
«Είναι μια επανεκκίνηση της σχέσης, την οποία αυτή τη στιγμή οικοδομούμε. Μια σχέση η οποία δοκιμάστηκε υπό την σκιά μιας μεγάλης τραγωδίας, της τραγωδίας των Τεμπών, που κόστισε τη ζωή σε 57 συμπολίτες μας» δήλωσε ο Κ. Μητσοτάκης στις κοινές δηλώσεις με την Τζ. Μελόνι στον Τύπο.
Το υπουργείο Μεταφορών, η Hellenic Train θα προχωρήσουν τα αμέσως επόμενα χρόνια, σε νέες επενδύσεις στους ελληνικούς σιδηρόδρομους ύψους 360 εκατ. ευρώ.
Οι επενδύσεις θα αφορούν:
· στην αγορά 23 επιβατικών συρμών: 8 υπεραστικών ταχείας κυκλοφορίας (intercity), τα οποία αναμένεται να μπουν στη βασική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, και 15 προαστιακού τύπου, και…
· -στη διαμόρφωση σύγχρονων αμαξοστασίων για την συντήρηση των τρένων.
· Όμως, και απο την πλευρα της η Ελλάδα υπάρχουν υποχρεώσεις έναντι της Hellenic Train. Το Μνημόνιο Συνεργασίας προβλέπει επενδύσεις ύψους άνω των 400 εκατ. ευρώ από το ελληνικό κράτος για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και των μέτρων ασφαλείας στις μεταφορές.
· Κατά το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας, υπογράφηκε επίσης Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και του διαχειριστή δικτύου της Ιταλίας TERNA για την αναβάθμιση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των δύο χωρών, ώστε να τριπλασιαστεί η υφιστάμενη δυνατότητα, από 500 MW σε 1.500 MW.
topontiki.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις