Νέες λεπτομέρειες για την ψηφιοποίηση του Κτηματολογίου, τις νέες ταυτότητες και τον προσωπικό αριθμό έδωσε το πρωί της Δευτέρας (23/10) ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.
Αναλυτικότερα, μιλώντας στο MEGA, ο κ. Παπαστεργίου προανήγγειλε πως μέσα το 2024 θα έρθει μία νέα μορφή ψηφιακής υπογραφής και αυθεντικοποίησης στο Δημόσιο.
«Επιμένουμε στο να βρούμε έναν τρόπο το ψηφιακό αντίγραφο που θα έρθει στο Κτηματολόγιο να είναι με μία συγκεκριμένη μορφή και όχι ένα σκαναρισμένο αντίγραφο που θα μας προκαλεί πρόβλημα στην επεξεργασία του. Ζητάμε πλέον να έχουν μία δομημένη μορφή, οι χειρόγραφες παραπομπές δεν είναι εύκολο να διαβαστούν. Δεν είναι λογικό να καθυστερούμε μήνες για να δώσουμε τα πιστοποιητικά», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Όπως είπε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η βοήθεια των συμβολαιογράφων στα ψηφιακά συμβόλαια θα «λύσει» τα χέρια τους.
Γιατί θα κάνει διπλό κόπο όποιος πάει τώρα στην αστυνομία για νέα ταυτότητα
Αναφερόμενος στον προσωπικό αριθμό, ο κ. Παπαστεργίου σημείωσε πως θα εκδοθεί τον ερχόμενο Δεκέμβριο και δεν θα χρειάζεται να κοινοποιηθεί πουθενά ο νέος αριθμός ταυτότητας.
«Όποιος βγάλει τώρα ταυτότητα θα πρέπει να ξαναπάει στην αστυνομία για να πάρει προσωπικό αριθμό», σημείωσε.
«Όλοι έχουμε ταλαιπωρηθεί από τον τρόπο που μας γνωρίζει ή δεν μας γνωρίζει το κράτος. Μας γνωρίζει με μία ταυτότητα, η οποία αλλάζει, χάνεται και όταν την αλλάζουμε πρέπει να φέρουμε πολλά αποδεικτικά. Προκειμένου η ταλαιπωρία αυτή να τελειώσει, έρχεται ο προσωπικός αριθμός ώστε με αυτό τον τρόπο να κάνουμε συνδιαλλαγές με το δημόσιο. Είναι ο ΑΦΜ μας και τρία νούμερα της επιλογής μας», ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σχετικά με το προσωπικό πορτοφόλι, ο κ. Παπαστεργίου τόνισε πως πρόκειται για μία σημαντική αλλαγή στον τρόπο που οι πολίτες χειρίζονται τις συναλλαγές τους.
«Στο προσωπικό wallet με ένα κλικ θα μπορείς να στείλεις ό,τι έγγραφα ζητά το Δημόσιο», ανέφερε ο ίδιος.
Πώς θα κλείσετε ραντεβού για νέα ταυτότητα
Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα id.gov.gr (εδώ), πρέπει να βάλετε τους κωδικούς TAXISNet και να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:
- Kαταχωρίστε το ονοματεπώνυμο του φυσικού προσώπου που επιθυμεί την έκδοση νέας ταυτότητας
- Καταχωρίστε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας (e-mail)
- Καταχωρίστε τη διεύθυνση κατοικίας σας
- Καταχωρίστε τον αριθμό του τηλεφώνου σας (προαιρετικά)
Στη συνέχεια, για να ολοκληρωθεί επιτυχώς η κράτηση του ραντεβού σας, πρέπει να επαληθευτεί το e-mail σας. Μόλις πατήσετε το κουμπί «Κράτηση», θα σας ζητηθεί να καταχωρίσετε έναν κωδικό μίας χρήσης (OTP), o οποίος θα αποσταλεί στο e-mail που γράψατε. Πάντως, έχει αναφερθεί ότι δεν αποστέλλεται από το σύστημα αυτό το e-mail με τον κωδικό μίας χρήσης (OTP). Κάποιες φορές, μάλιστα, το εν λόγω e-mail με έρχεται πολλές ώρες μετά, αφού έχετε ήδη κλείσει την πλατφόρμα και έχοντας χάσει το διαθέσιμο ραντεβού, είτε ακόμα και σας «πετάει» το σύστημα, ζητώντας εκ νέου να βάλετε τον κωδικό TAXISNet για να συνδεθείτε.
Μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχει λυθεί το ζήτημα, αλλά ούτε και υπάρχει κάποια ενημέρωση για το τι μπορείτε να κάνετε.
Σημειώνεται ότι, μέσω της πλατφόρμας, έχετε τη δυνατότητα να κλείσετε ραντεβού μόνο για τις παρακάτω περιπτώσεις:
- Έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας
- Αντικατάσταση δελτίου ταυτότητας λόγω φθοράς
- Αντικατάσταση δελτίου ταυτότητας λόγω λήξης ισχύος
- Αντικατάσταση δελτίου ταυτότητας λόγω μεταβολής οποιουδήποτε στοιχείου του
- Αντικατάσταση δελτίου ταυτότητας λόγω παλαιότητας
Επισημαίνεται ότι, προκειμένου να εκδοθεί η νέα ταυτότητα, θα χρειαστούν περίπου επτά με δέκα ημέρες από τότε που θα μεταβείτε στο αστυνομικό τμήμα για να κάνετε την αίτηση και θα ενημερωθείτε για την εξέλιξη της διαδικασίας με σχετικό SMS.
Δικαιολογητικά για νέα ταυτότητα
Για την αντικατάσταση παλιάς ταυτότητας κατατίθενται συγκεκριμένα δικαιολογητικά στην αρμόδια αστυνομική Αρχή.
Αυτά είναι τα εξής:
- Μία φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO: Η φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται είτε απευθείας από τις Αρχές έκδοσης, είτε θα την προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος εντός εξωτερικού ψηφιακού δίσκου μνήμης (τύπου USB stick), τηρώντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Εφόσον ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή «myPhoto» του gov.gr, η εν λόγω φωτογραφία θα μπορεί να λαμβάνεται με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και να αναρτάται από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες φωτογράφους στην εν λόγω εφαρμογή, απ’ όπου την ανακτά ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης.
- Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης: Βάσει της αιτήσεώς σας, θα πραγματοποιηθεί αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών, των απαραίτητων, για την έκδοση του δελτίου, στοιχείων δημοτολογίου. Η αίτηση θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να υπογράψετε.
- Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης: Η αίτηση συμπληρώνεται από την αρμόδια Αρχή έκδοσης, με βάση τα στοιχεία σας, όπως αυτά προκύπτουν από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό του Δήμου, στο δημοτολόγιο του οποίου είστε εγγεγραμμένος. Αφού την υπογράψετε ηλεκτρονικά, με ψηφιακή υπογραφή επί ειδικού εξοπλισμού, θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε το ακριβές των στοιχείων που περιέχει και να την υπογράψετε και χειρόγραφα.
- Ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 10 ευρώ: Για την έκδοση κάθε δελτίου απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου (τύπος παραβόλου: [1894] – «Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη»), το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου, τα έξοδα εκτύπωσης – προσωποποίησής του, καθώς και τη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του. Εάν είστε πολύτεκνος, ιδιότητα η οποία πρέπει να προκύπτει από σχετικό αποδεικτικό (π.χ. βιβλιάριο πολυτέκνων), το παράβολο που θα πρέπει να πληρώσετε είναι το μισό, δηλαδή 5 ευρώ (τύπος παραβόλου: [1895] – «Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη (πολυτέκνων)». Επιπλέον, στην αίτηση έκδοσης επικολλάται το προβλεπόμενο ένσημο της Ελληνικής Αστυνομίας, ύψους 0,50 ευρώ (τύπος παραβόλου: [2043] – «Η αίτηση (καρτέλα) για την έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνος υπηκόου (Ένσημο ΕΛ.ΑΣ.)». Για την έκδοση όλων των ανωτέρω παραβόλων (εδώ) για να συνδεθείτε με την υπηρεσία «e-Παράβολο». Σε περίπτωση έκδοσης λανθασμένου παραβόλου, μπορείτε να αιτηθείτε την επιστροφή των χρημάτων σας, ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ.
Ποια προσωπικά στοιχεία αναγράφονται στη νέα ταυτότητα
Στο μπροστινό μέρος του νέου δελτίου ταυτότητας θα υπάρχει η φωτογραφία του κατόχου και θα αναγράφονται το επώνυμο, το όνομα, το φύλο, η ιθαγένεια, η ημερομηνία γέννησης, η ημερομηνία έκδοσης και η ημερομηνία λήξης, η Αρχή έκδοσης και ο αριθμός πρόσβασης κάρτας (card access number). Επίσης, θα εμφανίζεται και η υπογραφή του κατόχου.
Ακόμα, στο πίσω μέρος του νέου δελτίου ταυτότητας θα αναγράφονται το όνομα πατέρα, το όνομα μητέρας, ο τόπος γέννησης, το ύψος (μετά τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας) και η ομάδα αίματος (προαιρετικά). Στο κάτω μέρος της οπίσθιας όψης θα βρίσκεται, επίσης, η ζώνη μηχανικής ανάγνωσης (machine readable zone) με το ενσωματωμένο τσιπ.
Επιπλέον, στον ανέπαφο χώρο αποθήκευσης του νέου δελτίου ταυτότητας περιλαμβάνονται η φωτογραφία κατόχου σε ψηφιακή μορφή, τα στοιχεία μηχανικώς αναγνώσιμης ζώνης, δύο δακτυλικά αποτυπώματα, το επώνυμο πατρός, το επώνυμο μητρός, ο δήμος εγγραφής και ο αριθμός δημοτολογίου, καθώς και ο τόπος έκδοσης.
ieidiseis.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις