Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, αλλά και του 2025 θα συνεχιστούν οι αυξήσεις των τιμών στα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης, σύμφωνα με τη Eurostat και ξένους οίκους
Την ώρα που ο… πόλεμος για τη φέτα ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση μαίνεται στα ΜΜΕ και τα social media, στα σούπερ μάρκετ έρχεται νέα «καταιγίδα» ανατιμήσεων σε τρόφιμα και άλλα προϊόντα πρώτης ανάγκης, καθώς το μέτρο της «Μόνιμης Μείωσης Τιμών» εκπνέει την Παρασκευή 31 Μαΐου και δεν αναμένεται να επεκταθεί.
Το εν λόγω μέτρο (το γνωστό ταμπελάκι με τις μειωμένες κατά 5% τιμές) τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Δεκέμβριο και αφορούσε περί τα 1.500 προϊόντα που συναντάμε στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μεταξύ των οποίων τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας, κ.ά., πράγμα που σημαίνει πως οι τιμές σε όλα αυτά θα επιστρέψουν στα επίπεδα προ ισχύος του, αν και δεν θα μας κάνει εντύπωση να παρουσιαστούν και ακόμη ακριβότερα από ό,τι πριν.
Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για τη λήξη του μέτρου και εν όψει ανατιμήσεων, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης επεξεργάζεται νέα μέτρα και τροποποιήσεις στα υπάρχοντα, με στόχο τη «διόρθωση διαχρονικών παθογενειών της αγοράς, στην αύξηση του ανταγωνισμού και στη μείωση των τιμών βασικών αγαθών, όπως τα τρόφιμα», σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν
Πριν από δέκα ημέρες, πάντως, ο πρόεδρος των Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, Απόστολος Ραυτόπουλος, είχε προειδοποιήσει για την επικείμενη αναπροσαρμογή των τιμών στα προϊόντα που είχαν ενταχθεί στο μέτρο της μόνιμης μείωσης τιμής. «Επανέρχονται επομένως οι τιμές στην προτέρα κατάσταση, δηλαδή θα αυξηθούν από 5 έως 10% τα 4.000 προϊόντα που μας έλεγε το υπουργείο ότι έχουν μειωθεί. Σύμφωνα με τη Eurostat και ξένους οίκους, αυτό το οποίο μας μας είπαν, είναι ότι θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 και του 2025 οι αυξήσεις των τιμών των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης», ανέφερε σχετικά.
Από την πλευρά του, το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρεται να μην ανησυχεί για τις μαζικές ανατιμήσεις μετά τη λήξη του μέτρου, καθώς εκτιμά ότι οι προμηθευτές δεν θα επιθυμούν να αντιμετωπίσουν την απαγόρευση προσφορών και προωθητικών ενεργειών για τρεις μήνες. Το μέτρο της «Μόνιμης Μείωσης Τιμής 5%» περιλαμβάνεται σε μια σειρά παρεμβάσεων, η πλειοψηφία των οποίων είναι -δυστυχώς- προσωρινού χαρακτήρα και συχνά παρατείνονται, κάτι που, ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση δεν προβλέπεται να συμβεί.
newsbreak.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις