Με τη διαπίστωση ότι «ποτέ ο εναέριος στόλος δεν θα υπερκαλύπτει τις ανάγκες πυρόσβεσης» σχολίασε ο αεροναυπηγός και εκδότης, Φαίδων Καραϊωσηφίδης τον αριθμό των εναέριων πυροσβεστικών πτητικών μέσων που επιχειρούν τις πυρκαγιές που καίνε από χθες σε αρκετές περιοχές της χώρας.

Αναλύοντας το εάν έχουμε επαρκή και κατάλληλα εναέρια μέσα δήλωσε ότι οι απαντήσεις δεν είναι εύκολες. «Δεν υπάρχει το απόλυτο εναέριο πυροσβεστικό μέσο. Υπάρχουν μεγάλα και μικρά αεροπλάνα, μεγάλα και μικρά ελικόπτερα. Το καθένα από αυτά έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Ο συνδυασμός τους είναι αυτός ο οποίος δίνει ένα επιθυμητό αποτέλεσμα» δήλωσε στις «Συνδέσεις» ο κ. Καραϊωσηφίδης.

Περιγράφοντας τον πτητικό στόλο που επιχειρεί αυτό το καλοκαίρι στις πυρκαγιές ανέφερε ότι το Ελληνικό Δημόσιο στη διάθεσή του 89 εναέρια μέσα από τα οποία περίπου τα μισά είναι ιδιοκτησία του Ελληνικού Δημοσίου και των Ενόπλων Δυνάμεων και τα υπόλοιπα είναι νοικιασμένα και αεροπλάνα μικρότερα και ελικόπτερα.

Ο ίδιος σχολιάζοντας την μεγάλη ηλικία των πυροσβεστικών αεροπλάνων Καναντέρ δήλωσε ότι «το ενδιαφέρον για πυροσβεστικά αεροπλάνα είναι ελάχιστο στον πλανήτη. Ενδιαφέρει τις πάρα μεσογειακές χώρες, τον Καναδά και κάποιες αμερικανικές πολιτείες. Κανένας άλλος στον κόσμο δεν ενδιαφέρεται γιατί δεν έχει το ίδιο πρόβλημα».

Γεγονός που όπως είπε έχει ως αποτέλεσμα η κατασκευάστρια εταιρεία να περιμένει να συγκεντρώσει τον επιθυμητό αριθμό παραγγελιών για να ξαναβάλει σε παραγωγή τον συγκεκριμένο τύπο αεροπλάνου.

Γιατί καθυστερεί η αγορά νέων αεροσκαφών

Σύμφωνα με τον ίδιο ακόμη και το ενδιαφέρον που εκδήλωσε πέρυσι ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας (RescEU) για παραγγελία 28 αεροσκαφών έμεινε στα χαρτιά καθώς εκκρεμεί η συζήτηση μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Καναδά.

Ο ίδιος σχολιάζοντας τις εικόνες από τα μέτωπα της φωτιά με τους πυροσβέστες τόνισε ότι τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα δεν σβήνουν τις φωτιές αλλά «συμβάλλουν στο να σβήσουν τις φωτιές. Είναι οι άνθρωποι στο έδαφος που κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες σβήνουν τις φωτιές, τις περιορίζουν και τις ελέγχουν».

Μιλώντας για τις πτητικές ικανότητες των ελικοπτέρων το βράδυ πρόσθεσε ότι η διαδικασία υδροληψίας ρίψης υδροληψίας για αεροπλάνα είναι πολύ δύσκολο να γίνει τη νύχτα. Και όπως τόνισε, δεν υπάρχουν εναέρια μέσα το οποίο μπορούν να επιχειρήσουν οι χειριστές τουλάχιστον αυτή τη στιγμή.

Πηγή: Συνδέσεις | ΕΡΤ

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις