Aκυβέρνητο και φλεγόμενο συνεχίζει να πλέει το πλοίο Felicity Ace ανοιχτά των Αζορών, με χιλιάδες αυτοκίνητα πολυτελείας του ομίλου VW αλλά και δεκάδες μπαταρίες ιόντων λιθίου να συνεχίζουν να καίγονται στο εσωτερικό του.
Κοντεύοντας να κλείσει μία εβδομάδα από τότε που ξέσπασε η πυρκαγιά και παρά τις έντονες προσπάθειες των πυροσβεστικών δυνάμεων, το πλοίο Felicity Ace συνεχίζει να φλέγεται, κατακαίγοντας τουλάχιστον 4.000 αυτοκίνητα της VW αλλά και της Porsche, της Lamborghini, της Bentley.
Το πλοίο βρίσκεται αυτή την στιγμή περίπου 100 χιλιόμετρα από της ακτές των Αζορών, έχοντας αφεθεί πλέον στην τύχη του, και με τα 22 μέλη του πληρώματος να το έχουν εγκαταλείψει σώα από τις πρώτες ώρες που ξέσπασε η πυρκαγιά.
Όπως έγινε γνωστό, μαζί με τα αυτοκίνητα μεταφέρονταν και αρκετές συστοιχίες μπαταριών ιόντων λιθίου, κάτι που κάνει ακόμα πιο δύσκολο το έργο της κατάσβεσης. Πάντως, ακόμα είναι νωρίς να ξεκαθαριστεί αν ήταν αυτές οι μπαταρίες ο λόγος που ξέσπασε η φωτιά στο πλοίο.
Οι αρχές της περιοχής υποστηρίζουν ότι οι διαδικασίες προχωρούν με αργούς ρυθμούς και θα πάρει αρκετό καιρό ακόμα μέχρι να καταφέρουν να ελέγξουν την φωτιά.
Η VW δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμα πόσα οχήματα βρίσκονταν στο εσωτερικό του καραβιού, ενώ τίποτα δεν επιβεβαιώνεται και από την εταιρία του πλοίου.
Η φωτιά κατακαίει οτιδήποτε υπάρχει πέντε μέτρα πάνω από την ίσαλο γραμμή, αν και επεκτείνεται γρήγορα και υπάρχουν φόβοι ότι πλησιάζει στις δεξαμενές καυσίμου του πλοίου.
Οι όποιες προσπάθειες γίνονται από πυροσβεστικά πλοιάρια που καταβρέχουν το Felicity Ace από απόσταση για να μειώσουν το θερμικό φορτίο, καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο και πολύ επικίνδυνο να ανέβει κάποιος στο κατάστρωμα.
Προσπαθούν επίσης να μην χρησιμοποιούν πολύ νερό για να μην αλλάξει η ευστάθεια του πλοίου αλλά και γιατί το νερό δεν είναι το πιο σωστό μέσο για να σταματήσει η φωτιά σε μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Το σχέδιο προς το παρόν είναι όταν κατασβηστεί η πυρκαγιά, το πλοίο να ρυμουλκηθεί σε κάποιο λιμάνι της Ευρώπης ή στις Μπαχάμες, αλλά αυτό δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.
Πάντως, αν κρίνουμε και από την φωτιά που ξέσπασε στο φέρι μποτ Euroferry Olympia ανοιχτά της Κέρκυρας (αλλά και από προηγούμενα αντίστοιχα τραγικά περιστατικά), οι φωτιές πάνω σε ένα πλοίο που μεταφέρει οχήματα είναι εξαιρετικά δύσκολο να κατασβηστεί.
Οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται είναι πολύ υψηλές και απαιτούνται επίπονες και πολυήμερες προσπάθειες από τις πυροσβεστικές δυνάμεις για να την περιορίσουν και να επιτρέψουν στα σωστικά συνεργεία να μπουν στο εσωτερικό τους.
Κάτι που στην περίπτωση του μεταφορικού πλοίου της VW γίνεται ακόμα πιο δύσκολο λόγω της μεταφοράς μπαταριών, οι οποίες ανεβάζουν ακόμα περισσότερο το θερμικό φορτίο και εκπέμπουν πολύ πιο τοξικούς καπνούς αλλά χρειάζονται και ειδικά μέσα για την κατάσβεσή τους.
newsauto.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις