Ανατέθηκε σε υπέργηρο σκάφος να μεταφέρει μαζούτ στα νησιά, με ορατό τον κίνδυνο μιας νέας οικολογικής καταστροφής

Σε απευθείας αναθέσεις, που «βαφτίζονται» διαγωνισμοί, φαίνεται πως επιδίδεται και η ΔΕΗ, προκειμένου συγκεκριμένες εταιρίες να αναλάβουν αναγκαία έργα. Στους δήθεν διαγωνισμούς, φυσικά, αντί να ανταγωνίζονται πολλοί, τελικά συμμετέχει μόλις… ένας υποψήφιος, ο οποίος προφανώς και παίρνει τη δουλειά…

Σύμφωνα με πληροφορίες της «δημοκρατίας», μια τέτοια ακριβώς περίπτωση αποτελεί διαγωνισμός που διενεργήθηκε εντός του 2022 για τη μεταφορά μαζούτ με σκάφος σε διάφορα νησιά της Ελλάδας, τα οποία χρειάζονται το εν λόγω καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Στον εν λόγω διαγωνισμό η χρονοναύλωση του πλοίου για τη μεταφορά μαζούτ αφορά 19 συν τρεις μήνες, ενώ η μοναδική εταιρία που συμμετείχε και θα αναλάβει τελικά το έργο θα διαθέσει ένα υπέργηρο σκάφος για τη συγκεκριμένη εργασία. Το σκανδαλώδες είναι ότι ο ίδιος ο διαγωνισμός προέβλεπε πως για τη συγκεκριμένη εργασία μπορεί το σκάφος να είναι μέχρι και 23 ετών και δύο μηνών, προφανώς προκειμένου να «φωτογραφίσει» τον συγκεκριμένο υποψήφιο.

Αντιλαμβάνεται κανείς με ευκολία τον κίνδυνο όχι μόνο για τις θάλασσες της χώρας από ενδεχόμενη διαρροή του μαζούτ, αλλά και των ίδιων των ναυτεργατών που θα κληθούν να εργαστούν πάνω σε ένα τέτοιο σαπάκι.

Ποιος μπορεί, εξάλλου, να ξεχάσει την οικολογική τραγωδία που προκάλεσε στον Αργοσαρωνικό η βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», τον Σεπτέμβριο του 2017 (φωτο), καθώς η πετρελαιοκηλίδα που δημιουργήθηκε ρύπανε τις ακτές της Αττικής από τη Σαλαμίνα μέχρι τη Γλυφάδα; Οι οικολογικές οργανώσεις, μάλιστα, είχαν επισημάνει τότε πως η Πολιτεία είναι «ανέτοιμη να αντιδράσει έγκαιρα» σε τέτοιου είδους περιστατικά.

Ναύλωνε πλοία μεταφοράς καυσίμων με τη μεσολάβηση ναυλομεσιτών

Ακόμα, αντιλαμβάνεται κανείς πως διαγωνισμοί με αυτού του είδους τις παράλογες προδιαγραφές αποτελούν, όπως σημειώνουν οι γνωρίζοντες, «μιλημένες δουλειές».
Αξίζει να αναφέρουμε πως, σε ό,τι αφορά ειδικά τις ναυλώσεις πλοίων για τη μεταφορά καυσίμων για λογαριασμό της ΔΕΗ, πάντα υπήρχαν… προβλήματα.

Έως το 2010 η πρακτική της εταιρίας ήταν να ναυλώνει πλοία μεταφοράς καυσίμων με τη μεσολάβηση… ναυλομεσιτών, οι οποίοι και έβρισκαν τα πλοία που θα χρησιμοποιηθούν μόνο για το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Πέρα από το… επιλήψιμο αυτής της διαδικασίας, η επιχείρηση -και, ως εκ τούτου, οι καταναλωτές- έδιναν υπέρογκα ποσά ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, που οι ανάγκες ήταν αυξημένες.

Μετά το 2010, με παρότρυνση εφοπλιστή που συμμετείχε στο Δ.Σ. της ΔΕΗ, η διαδικασία τροποποιήθηκε ως εξής: Η ΔΕΗ διενεργούσε και διενεργεί διαγωνισμούς όχι πια για ένα δρομολόγιο, αλλά για ένα με δύο χρόνια, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες της οποιαδήποτε στιγμή. Όταν, μάλιστα, δεν χρειάζεται το πλοίο για δική της μεταφορά, το αξιοποιεί με το αζημίωτο για μεταφορές που χρειάζονται όποιοι ενδιαφέρονται.

Ωστόσο, αυτή τη θετική -κατά γενική ομολογία- τροποποίηση της διαδικασίας κάποιες διοικήσεις της ΔΕΗ την έχουν εκμεταλλευτεί για ίδιον όφελος, διενεργώντας ενίοτε «στημένους» διαγωνισμούς. Και η σημερινή διοίκηση της ΔΕΗ φαίνεται πως αποφάσισε να διατηρήσει την τακτική των δήθεν διαγωνισμών, ως μια συνήθεια που μπορεί να της αποδίδει πολλά, κυρίως σε προσωπικό επίπεδο.

newsbreak.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις