Πιέσεις δέχεται η Meta να αποτρέψει το «τσουνάμι» διαδικτυακών απατών στο Facebook, το Instagram και το WhatsApp. Η αποτυχία του κολοσσού τεχνολογίας να εξαλείψει τις απάτες από τις πλατφόρμες του θα κοστίσει στα βρετανικά νοικοκυριά 250 εκατ. για το 2023, σύμφωνα με τον Guardian.
Ορισμένοι χρήστες εξομολογήθηκαν στην εφημερίδα ότι έχασαν τις αποταμιεύσεις μιας ζωής τους σε επενδυτικές απάτες. Ωστόσο, πολλοί έχασαν και μικρότερα ποσά, κάνοντας παραγγελίας από κατάστήματα-φαντάσματα, που διαφημίζονταν στο Facebook και το Instagram.
Χρήστες του WhatsApp, πάλι, έπεσαν θύματα επιτήδειων που παριστάνοντας συγγενικά τους πρόσωπα, τους απέσπασαν χρηματικά ποσά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της 73χρονης Βάλερι που κατέθεσε 2.000 λίρες σε κάποιον που παρίστανε τον γιο της.
Πολλά θύματα δήλωσαν στην εφημερίδα ότι δυσκολεύονται να καταγγείλουν απάτες στη Meta ή ότι όταν το έκαναν έλαβαν μια αυτοματοποιημένη απάντηση. Ορισμένες φορές δεν έλαβαν καν απάντηση.
Το νομοσχέδιο για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο που βρίσκεται έχει κατατεθεί στο βρετανικό κοινοβούλιο προβλέπει ότι οι πλατφόρμες τεχνολογίας θα πρέπει να αφαιρούν τις διαφημιστικές απάτες. Παράλληλα, θα πρέπει να διευκολύνουν τις καταγγελίες και να επιτρέπουν στις τράπεζες να καθυστερούν τις ύποπτες πληρωμές. Ωστόσο, δεν είναι υποχρεωμένες να αποζημιώσουν τους χρήστες που εξαπατήθηκαν.
Τράπεζες όπως η TSB, η Barclays, η Nationwide και η Starling Bank είναι μεταξύ εκείνων που υποστηρίζουν ότι ο τεχνολογικός γίγαντας των 700 δισεκατομμυρίων δολαρίων θα πρέπει να συνεισφέρει οικονομικά σε αυτά τα έξοδα. Η Meta εισπράττει τεράστια ποσά από τις διαφημίσεις. Στο Ηνωμένο Βασίλειο τα ακαθάριστα έσοδα από τοις διαφημίσεις εκτοξεύτηκαν κατά περισσότερο από 37% το 2022 σε 3,3 δισ. λίρες.
Η Meta δήλωσε ότι η απάτη είναι ένα θέμα που αφορά όλο τον κλάδο, με τους απατεώνες να χρησιμοποιούν όλο και πιο εξελιγμένες μεθόδους. «Δεν θέλουμε κανείς να πέσει θύμα και γι’ αυτό οι πλατφόρμες μας διαθέτουν συστήματα για τον αποκλεισμό των απατών, οι διαφημιστές χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών πρέπει πλέον να είναι εξουσιοδοτημένοι και διεξάγουμε εκστρατείες ευαισθητοποίησης των καταναλωτών για το πώς να εντοπίζουν δόλιες συμπεριφορές», ανέφερε χαρακτηρστικά.
ethnos.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις