Σοκ και από τον θάνατο του βασικού πληροφοριοδότη των αμερικανικών υπηρεσιών ασφάλειας και πρώην διευθυντή ποιότητας στην Boeing, Τζον Μπαρνέτ
Πέντε σχετικά περιστατικά έχουν καταγραφεί μέσα σε μία εβδομάδα αμαυρώνοντας την αξιοπιστία και το κύρος της διάσημης αμερικανικής βιομηχανίας, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Daily Mail.
Tην ίδια ώρα, σοκ και προβληματισμό έχει προκαλέσει ο θάνατος του βασικού πληροφοριοδότη των αμερικανικών υπηρεσιών ασφάλειας (FAA) Τζον Μπαρνέτ, την προηγούμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με το BBC, ο Μπαρνέτ ήταν πρώην διευθυντής ποιότητας στην Boeing και είχε εργαστεί επί 32 χρόνια στην εταιρεία μέχρι το 2017, όταν και συνταξιοδοτήθηκε.
Σύμφωνα με τον εκλιπόντα, το 2019, οι εργαζόμενοι στην εταιρεία τελούσαν «υπό πίεση» και είχαν σκοπίμως τοποθετήσει εξαρτήματα κατώτερης ποιότητας σε αεροσκάφη της γραμμής παραγωγής. Είχε, επίσης, αποκαλύψει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου σε ποσοστό 25%, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις αναπνευστικές μάσκες δεν θα λειτουργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Λίγο μετά την έναρξη των εργασιών στη Νότια Καρολίνα είχε εκφράσει τις ανησυχίες του σχετικά με την «πίεση» στην κατασκευή νέων αεροσκαφών, κάτι που μεταφραζόταν στη βιαστική διαδικασία συναρμολόγησης θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων, κάτι που η εταιρεία αρνήθηκε.
Tην περασμένη Δευτέρα, λίγο μετά την απογείωση ενός Boeing 777-300 με προορισμό το Σαν Φρανσίσκο από το Σίδνεϊ, αναγκάστηκε να προσγειωθεί αφού έχανε καύσιμα από το σύστημα προσγείωσης.
Πρόκειται για το πέμπτο περιστατικό σε Boeing μέσα σε διάστημα επτά ημερών, τη στιγμή που η εταιρεία τελεί υπό έλεγχο.
Πέφτοντας σε χώρο στάθμευσης του αεροδρομίου, το ελαστικό αναπήδησε προκαλώντας ζημιές σε αυτοκίνητα. Ευτυχώς όμως δεν καταγράφηκαν τραυματισμοί, όπως μεταδίδει ο τοπικός τηλεοπτικός σταθμός KRON4. Το αεροσκάφος της United Airlines πραγματοποιούσε πτήση προς την Ιαπωνία μεταφέροντας 249 επιβάτες.
Αμερικανικές ομοσπονδιακές αρχές, υπεύθυνες για την ασφάλεια των αερομεταφορών, αρχίζουν έρευνες την ώρα που ανεξάρτητη επιτροπή, διορισμένη από την αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA), ανέδειξε κενά στους ελέγχους ποιότητας και ασφάλειας της εταιρείας Boeing.
Στις 4 Μαρτίου, αυτή τη φορά ένα Boeing 737, λίγο μετά την απογείωση από το Fort Meyers της Φλόριντα, είδε έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου να παίρνει φωτιά. Πλάνα από την καμπίνα έδειξαν επιβάτες να ουρλιάζουν και να κλαίνε καθώς είδαν φλόγες να φουντώνουν πάνω από ένα από τα φτερά του αεροπλάνου. Κατά τη διάρκεια του συμβάντος δεν τραυματίστηκε κανείς με την εταιρεία να εκδίδει ανακοίνωση προκειμένου να καθησυχάζει το επιβατικό κοινό: «Το αεροσκάφος έχει σχεδιαστεί για να προσγειώνεται με ασφάλεια με ελαστικά που λείπουν ή έχουν υποστεί ζημιά».
Πρόκειται στην ουσία για το ίδιο μοντέλο όπου σημειώθηκε διαρροή καυσίμου στο Σίδνεϊ την περασμένη Δευτέρα.
Στη συνέχεια, την περασμένη Παρασκευή, ένα αεροσκάφος της United Airlines, γλίστρησε από έναν διάδρομο προσγείωσης σε μια περιοχή με γρασίδι μετά από μια απότομη προσγείωση στο Χιούστον. Το αεροσκάφος, που απογειώθηκε από το Μέμφις, λέγεται ότι υπέστη κάποιας μορφής βλάβη στα εργαλεία του βγαίνοντας από τον διάδρομο στο αεροδρόμιο Τζορτζ Μπους. Οι 160 επιβάτες και τα έξι μέλη του πληρώματος δεν τραυματίστηκαν.
Πλάνα έδειξαν ότι το αεροπλάνο σταμάτησε με το φτερό του να αγγίζει το έδαφος στο πλάι του διαδρόμου, ενώ οι επιβάτες απομακρύνθηκαν βιαστικά κατεβαίνοντας από την σκάλα έκτακτης ανάγκης. Το αεροπλάνο ήταν επίσης ένα Boeing 737 Max.
Λίγες ώρες αργότερα, μια πτήση από το Σαν Φρανσίσκο στην Πόλη του Μεξικού, προσγειώθηκε στο Λος Άντζελες μετά από ένα πρόβλημα με το υδραυλικό σύστημα του αεροπλάνου, δήλωσε η United Airlines – αυτή τη φορά αναφερόμενη σε ένα Boeing 777-300, το ίδιο μοντέλο που άρχισε να χάνει καύσιμα τη Δευτέρα. Κανένας από τους 183 επιβάτες ή το πλήρωμα δεν τραυματίστηκε.
Οι αρμόδιες Αρχές των ΗΠΑ, αξιοποιώντας πληροφορίες και ζητώντας σχετικά έγγραφα και την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία αποκάλυψαν «δεκάδες» προβλήματα, καθώς υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές». Ως εκ τούτου, το ατύχημα της Alaska Airlines τον περασμένο Ιανουάριο, όταν αποκολλήθηκε μία θύρα εν ώρα πτήσης, μόνο τυχαίο δεν ήταν ή αστοχία υλικού, όπως αρχικά ανακοινώθηκε.
«Δεν μιλάμε για πρόβλημα του τύπου αεροσκάφους 737 – αυτό είναι πρόβλημα της Boeing», είχε προειδοποιήσει ο 62χρονος Μπαρνέτ όταν ρωτήθηκε αν πιστεύει ότι ο τύπος αυτός του αεροσκάφους ήταν ασφαλές να πετάξει μετά το συμβάν και μια επακόλουθη επιθεώρηση της Αμερικανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA).
«Γνωρίζω ότι η FAA έκανε τη δέουσα επιθεώρηση για να διασφαλίσει ότι η πόρτα που κλείνει στο 737 έχει εγκατασταθεί σωστά και ότι οι σύνδεσμοι έχουν αποθηκευτεί σωστά», είπε, αναφέροντας τα μέρη που πιθανότατα έπαιξαν ρόλο στο περιστατικό.
«Αλλά, η ανησυχία μου είναι: Ποια είναι η κατάσταση του υπόλοιπου αεροπλάνου;», δήλωσε επισημαίνοντας ότι αυτός ήταν ένας από τους λόγους που τον οδήγησε να καταθέσει μήνυση κατά της αεροπορικής εταιρείας.
Την ώρα που η αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας ανακοινώνει ότι μετά από διεξοδική έρευνα βρέθηκαν προβλήματα στη διαδικασία παραγωγής του επιβατικού αεροσκάφους 737 της Boeing, η είδηση του θανάτου του βασικού πληροφοριοδότη της FAA και επί χρόνια υπαλλήλου της εταιρείας, εγείρει ερωτήματα για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού που επιλέγει τις μετακινήσεις με αυτού του τύπου τα αεροσκάφη.
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις