Προσηλωμένη στην πολιτική φτωχοποίησης παραμένει η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη παρά τα προειδοποιητικά μηνύματα από την κοινωνία για την πλήρη κατάρρευση της εμπιστοσύνης των πολιτών και την αγανάκτηση που θεριεύει μέρα με τη μέρα. Το ενδιαφέρον Μητσοτάκη βρίσκεται αποκλειστικά στραμμένο στο πόσα δισεκατομμύρια θα εισφέρει η χώρα μας στον ευρωπαϊκό πολεμικό σχέδιο και τη συμμαχία του με την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον Λάιντεν για το πως θα αντιμετωπιστεί η επίθεση Τραμπ με τους δασμούς που επέβαλε.

 

Στο πόδι του άφησε δύο υπουργούς, τον Κωστή Χατζηδάκη τον οποίο έχρισε αντιπρόεδρο και τον Κυριάκο Πιερρακάκη, νέο υπουργό Εθνικής Οικονομίας να βγάλουν το φίδι από την τρύπα με δηλώσεις κοροϊδίας για τον ελληνικό λαό ότι συνεχίζουν να θέτουν σε κίνηση την ανάπτυξη της χώρας. 

Επικοινωνιακή ατζέντα VS πραγματικότητας

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης γνωρίζει πολύ καλά ότι διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο στην επικοινωνιακή ατζέντα για να περνάει στα μέσα ενημέρωσης χωρίς αντίλογο, το κάθε φορά κυρίαρχο αφήγημα για την ελληνική οικονομία και την ακρίβεια. Δεν είναι τυχαίο ότι το διαφημιστικό κονδύλι των 8,2 εκατ. ευρώ “κατά της ακρίβειας” που είχε αποφασιστεί να δοθεί στο τέλος του 2024, διανέμεται τώρα, από τον Μάρτιο του 2025! Στα ταμεία των τηλεοπτικών καναλιών θα εισρεύσουν τα 3,7 εκατ., ενώ τα υπόλοιπα θα διανεμηθούν σε εφημερίδες και ιστοσελίδες. Οπότε είναι απόλυτα κατανοητό πως αντί για ρεπορτάζ με τα άδεια καλάθια της απόγνωσης, στα περισσότερα ΜΜΕ προβάλλονται οι “πληροφορίες” για το ύψος πληθωρισμού που αποφασίζει η κυβέρνηση και όχι τα στοιχεία.

Γιατί την ίδια στιγμή που το υπουργείο Ανάπτυξης διασκεδάζει τις εντυπώσεις με διαρροή η οποία αναφέρει ότι «ο πληθωρισμός τροφίμων στη χώρα μας διαμορφώθηκε στο 1,7%, έναντι μέσου όρου 2,9% στις χώρες της Ευρωζώνης», οι πραγματικοί αριθμοί και τα στοιχεία δείχνουν ότι η ελληνική κοινωνία γονατίζει για τρίτη συνεχή χρονιά από τον υψηλό πληθωρισμό και την ακρίβεια. Για έναν ακόμη μήνα-το περασμένο Μάρτιο- ο πληθωρισμός στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 3,1%, (προκαταρκτικές εκτιμήσεις της Eurostat), έναντι 2,2% στην ευρωζώνη. Για ολόκληρο το 2024 ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3%, όταν ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι στο 2,6%. Τον Φεβρουάριο οι τιμές στην Ελλάδα, σύμφωνα πάντα με την Eurostat αυξήθηκαν κατά 1,8% , η μεγαλύτερη μηναία αύξηση στις χώρες της Ευρωζώνης. Τα στοιχεία αυτά, διόλου τυχαία δημοσιεύθηκαν μαζί με τη διαρροή του υπουργείου Ανάπτυξης για τον μειωμένο πληθωρισμό στα τρόφιμα, όταν η ελληνική οικογένεια βλέπει εντελώς διαφορετική εικόνα στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Η διαφημιστική καμπάνια των 8,2 εκατ. ευρώ ενάντια στην ακρίβεια αναμένεται “να τρέξει” στα μέσα ενημέρωσης το αμέσως επόμενο διάστημα, καθόλου τυχαία λίγο πριν το Πάσχα, όταν θα βγει και το πενιχρό “καλάθι προσφορών” της κυβέρνησης. Η αιτιολογία για το νέο διαφημιστικό δωράκι της κυβέρνησης στα ΜΜΕ είναι η προβολή της πλατφόρμας του e-katanaloti η οποία υποτίθεται ότι αναβαθμίστηκε. Η πλατφόρμα λειτουργεί εδώ και πολύ καιρό και έχει ήδη “επικοινωνηθεί” στο κοινό με άλλο διαφημιστικό κονδύλι. Γίνεται φανερό πως συνεχίζεται ο έλεγχος των μέσων ενημέρωσης μέσω ζεστού διαφημιστικού χρήματος για να συνεχίσει να αποκρύπτεται η απόγνωση και αγανάκτηση των πολιτών στο διαρκώς διογκούμενο κύμα ακρίβειας. Τα στοιχεία όμως είναι αμείλικτα.

Πληθωρισμός και το 2025

Έως και η Τράπεζα της Ελλάδας εκτιμά ότι και το 2025 ο πληθωρισμός θα τρέχει με υψηλούς ρυθμούς. Κατά τη δική της εκτίμηση αυτή τη χρονιά ο πληθωρισμός θα διαμορφωθεί στο 2,9% από το 2,5% που ήταν ο αρχικός στόχος. Για τον Φεβρουάριο- Μάρτιο πάντως τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Το ποσοστό 3,1% που καταγράφει η Eurostat δείχνει ότι οι τιμές σε μια σειρά υπηρεσιών και προϊόντων συνέχισε την ανηφόρα στη χώρα μας. Οι υπηρεσίες μεταξύ των οποίων και οι τιμές στην ενέργεια καταγράφουν τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση, στο 3,9% αναφέρουν τα στοιχεία. Την ώρα που σε όλη την Ευρώπη οι τιμές στην ενέργεια παρουσιάζουν μεγάλη μείωση, στην Ελλάδα και τον Μάρτιο είχαμε αύξηση κατά 0,2%. Και στα τρόφιμα όμως, παρόλα όσα ισχυρίζεται το υπουργείο Ανάπτυξης, καταγράφεται αύξηση και τον περασμένο Μάρτιο κατά τουλάχιστον 1,7%.

Κι ενώ οι Έλληνες πολίτες θεωρούν ότι η ακρίβεια και ο πληθωρισμός είναι το νούμερο ένα πρόβλημα που οφείλει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση μαζί με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η κυβέρνηση του Κ. Μητσοτάκη ανοίγει το πουγκί μόνο για τις πολεμικές δαπάνες και κοροϊδεύει με επικοινωνιακά κολπάκια για το κόστος των τροφίμων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΟΒΕ μόλος το 63% των καταναλωτών “τα βγάζει πέρα” με το μισθό του χωρίς να βλέπουν στο ορατό μέλλον καμία ελπίδα βελτίωσης των οικονομικών τους αλλά και της οικονομίας της χώρας. Στον δείκτη “καταναλωτικής εμπσιτοσύνης” στην παραπάνω έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με ποσοστο -47,3%. Ο αμέσως επόμενος απαισιόδοξος λαός είναι αυτός στην Εσθονία με επίπεδο δείκτη –35,2 και τη Σλοβενία με -27,6. Για αποταμίευση δεν γίνεται καν λόγος, το 83% των ελληνικών νοικοκυριών αποκλείει την πιθανότητα αποταμίευσης για τον επόμενο χρόνο. Σε ότι αφορά την οικονομική κατάσταση της χώρας για την οποία επαίρεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη, οι καταναλωτές κατά 63% θεωρούν πως θα επιδεινωθεί το επόμενο διάστημα.

neostrategy.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις