«Ο μηχανοδηγός του προαστιακού παραβίασε 2 φωτοσήματα» – «Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση

Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΟΣΕ αναφορικά με το νέο περιστατικό με τρένο του Προαστιακού το οποίο παραλίγο να μπει στο δίκτυο του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση «δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού», ενώ «όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση».

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.

Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.

Κλείσιμο

Επιγραμματικά:

1. Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση.
2. Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.
3. Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
4. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας.

Εισαγγελική έρευνα

Το περιστατικό προκάλεσε την παρέμβαση του προϊσταμένου της εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας Αριστείδη Κορέα.

Ειδικότερα, ο κ. Κορέας έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας μετά την αποκάλυψη του παραπάνω περιστατικού, το οποίο έλαβε χώρα στις 9 Οκτωβρίου χωρίς ευτυχώς να υπάρξει κάποιο ατύχημα. Στο πλαίσιο της επείγουσας έρευνας την οποία θα διενεργήσει ο εισαγγελέας κ. Ανδρέου θα διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί τυχόν αξιόποινες πράξεις και από ποια συγκεκριμένα πρόσωπα.

Το επίμαχο περιστατικό

Περιστατικό με παρ’ ολίγον εισόδου συρμού του Προαστιακού σε γραμμή του Μετρό στην Δουκίσσης Πλακεντίας σημειώθηκε στις 9 Οκτωβρίου σύμφωνα με έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) το οποίο επιβεβαίωσε το πρωί της Πέμπτης ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη που μίλησε στον Real FM και τον Νίκο Στραβελάκη, τη λάθος εντολή έδωσε ο σταθμάρχης για τον οποίο είπε ότι έχει δώσει ήδη εντολή απομάκρυνσης για επανεκπαίδευση.

Όπως είπε «πιθανότατα έκεινη την ώρα έπρεπε να μπει το Μετρό αλλά λόγω καθυστέρησης προηγήθηκε ο Προαστιακός χωρίς να αλλάξει χάραξη ο τηλεδιοικητής. Αυτό έγινε 500 μέτρα πριν να ξεκινήσει η σήραγγα».

Κατά τον κ. Τερεζάκη «ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, που του έδειχναν ότι μπαίνει σε γραμμή του μετρό και δεν σταμάτησε και ελέγχεται γι’ αυτό».

«Το λάθος το έκανε ο σταθμάρχης καθώς έκανε μια χάραξη που αντί για τον προαστιακό, έστελνε τον συρμό στο μετρό. Από τα ευρήματα της επανεκπαίδευσης θα δούμε πού και αν θα συνεχίσει».

Ερωτηθείς, δε, για το αν η τηλεδιοίκηση έπιασε το λάθος του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε «η τηλεδιοίκηση έδειχνε τα σήματα αλλά δεν αντιλήφθηκε το λάθος του σταθμάρχη γιατί εκείνος χάραξε σωστή διαδρομή, δεν έστειλε δηλαδή το τρένο σε γραμμή αντίθετης πορείας».

Στο έγγραφο της ομοσπονδίας για ό,τι συνέβη το απόγευμα της 9ης Οκτωβρίου περιγράφεται ότι ο μηχανοδηγός του συρμού του Προαστιακού αντιλήφθηκε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελνε στο υπόγειο δίκτυο όπου δεν μπαίνει ο Προαστιακός.

Κατά τις πληροφορίες που μεταφέρει η ΕΦΣΥΝ η οποία έφερε στη δημοσιότητα το περιστατικό, ο μηχανοδηγός του συρμού του Προαστιακού  αρχικά προσπάθησε να επικοινωνήσει 2-3 φορές μέσω ασυρμάτου με το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών χωρίς, όμως, να λάβει απάντηση. Τότε ο ίδιος φέρεται να αποφάσισε να μπει με πολύ μικρή ταχύτητα στην λάθος γραμμή με αποτέλεσμα όταν το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα να «χτυπήσει» η τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και έτσι να αποφευχθεί το ατύχημα.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train για το συμβάν

«Η Hellenic Train ανακοινώνει ότι διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.

Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της.

Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται».

protothema.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις