Εν μέσω ελληνο-τουρκικής «προσέγγισης», την οποία η ελληνική κυβέρνηση και ο Τ. Ερντογάν σπεύδουν να διαφημίζουν με κάθε ευκαιρία ότι θα αποτελέσει τη βάση για την επίλυση των προβλημάτων ανάμεσα στις δύο χώρες, η Αγκυρα θα αρχίσει να εκπαιδεύει από τα θρανία κιόλας τους Τούρκους πολίτες στον αναθεωρητισμό, τον μεγαλοθωμανισμό και, γενικότερα, στην ιδέα της «Μεγάλης πατρίδας».
Αυτό προωθείται με το νέο σχολικό πρόγραμμα που επικυρώθηκε από το Ανώτατο Συμβούλιο Παιδείας και από τον υπουργό Παιδείας. Στο πρόγραμμα, όπως ήταν αναμενόμενο, και παρά τις «επιθέσεις φιλίας» της Τουρκίας έναντι της Ελλάδας, περιελήφθη και το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», το οποίο θίγει ευθέως την Ελλάδα.
Γενικότερα, μέσω της διδασκαλίας, θα καλλιεργείται η αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, και εμμέσως πλην σαφέστατα, θα προωθούνται οι γνωστές θέσεις περί αποστρατιωτικοποίησης των νησιών, της αναθεώρησης της Συνθήκης της Λωζάννης, η «τουρκική» όπως χαρακτηρίζει η Αγκυρα τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη, και όλο το αναθεωρητικό πακέτο της Τουρκίας έναντι της Ελλάδας και άλλων χωρών στην περιοχή.
Από τα γεννοφάσκια
Στο Πρόγραμμα που θα αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά από το νέο σχολικό έτος, στις 9 Σεπτεμβρίου 2024, σύμφωνα με το τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο, Anadolu, θα ξεκινήσει από την προσχολική εκπαίδευση, την 1η τάξη του Δημοτικού, την 1η Γυμνασίου και την 1η Λυκείου.
Σύμφωνα με το Anadolu:
-«Στο μάθημα της Γεωγραφίας περιλαμβάνονται οι έννοιες της «Γαλάζιας Πατρίδας» και της «Πατρίδας των αιθέρων».
-«Δίδεται έμφαση στις έρευνες για υδρογονάνθρακες στη «Γαλάζια Πατρίδα», στα γεωγραφικά και νομικά δικαιώματα στις θάλασσες, στο μελλοντικό καθεστώς των εθνικών και διεθνών υδάτων και στη σημασία που έχει αυτό για τη χώρα».
-«Η Τουρκία προβάλλεται ως ενιαία πατρίδα, με κυριαρχία στην ξηρά, τη θάλασσα και τον αέρα. Τονίζεται η σημασία που έχουν οι θάλασσες και ο εθνικός εναέριος χώρος για τη χώρα».
-«Παρατίθενται εκτενώς οι ιστορικοί, πολιτιστικοί και γεωπολιτικοί δεσμοί της Τουρκίας με την «ΤΔΒΚ» (σ.σ. τα κατεχόμενα εδάφη στην Κύπρο)ιδίως, με τα υπόλοιπα τουρκικά κράτη (σ.σ. εννοούν τουρκογενείς πληθυσμούς στην Κεντρική Ασία και αλλού), καθώς και με τον τουρκικό κόσμο (σ.σ. περιλαμβανομένων των μουσουλμανικών μειονοτήτων)».
-«Στο μάθημα της Ιστορίας της Τουρκικής Επανάστασης και του Κεμαλισμού θα περιλαμβάνεται η ζωή του Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ και η ιστορία της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας, καθώς και οι εξελίξεις στην εθνική βιομηχανία».
Διδασκαλία αναθεωρητισμού
Ενδιαφέρον έχει η ανάλυση του νέου σχολικού προγράμματος που κάνει το site, capital.gr με τίτλο: «Αιώνας της Τουρκίας»: Ελλάδα και Αλεβίτες οι εχθροί του νέου εκπαιδευτικού συστήματος του Ερντογάν».
«Είναι πασιφανές -γράφει- ότι η Τουρκία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αποσκοπεί στη δημιουργία μιας γενιάς αναθεωρητών, οι οποίοι από μικρή ηλικία θα έχουν εμποτιστεί με έννοιες και ιδέες οι οποίες θα αμφισβητούν τη σημερινή ύπαρξη συνόρων.
»Συνεπώς ο σημερινός μικρός Τούρκος θα μεγαλώσει θεωρώντας δεδομένο ότι η Τουρκία αδικείται από τις σημερινές συνθήκες, θεωρώντας ότι η Συνθήκη των Παρισίων και της Λωζάνης έκλεψε από την Τουρκία νησιά και η Ελλάδα σφετερίστηκε νησιά, νησίδες και βραχονησίδες, οι οποίες “στην πραγματικότητα ανήκουν στην Τουρκία”, όπως κατά καιρούς έχουν διατυμπανίσει πολιτικοί. Άρα καθίσταται πλέον δόγμα της τουρκικής κοινωνίας ότι η Τουρκία έχει δικαίωμα στη θάλασσα της Καρπάθου, στο Αιγαίο και ότι π.χ. η Ψέριμος και το Αγαθονήσι είναι τουρκικά νησιά».
Σύμφωνα με όσα έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας της Τουρκίας, αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα, «σε αυτή τη διαδικασία “η αξία του πατριωτισμού να τονίζεται με τη συμπερίληψη του δικαιολογημένου αγώνα της Τουρκίας ενάντια σε αιτήματα που αγνοούν τα νομικά και γεωγραφικά δικαιώματά της στη Θάλασσα των Νησιών (σ.σ. Αιγαίο) και την Ανατολική Μεσόγειο. Να αναφέρεται η σημασία της Κύπρου για την Τουρκία και τον τουρκικό κόσμο”».
»Σε ό,τι αφορά τη 10η τάξη, το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα προβλέπει ότι “θα πρέπει να εξηγούνται “η ‘Γαλάζια Πατρίδα’ (Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος, Θάλασσα των Νησιών (σ.σ. Αιγαίο, Θάλασσα του Μαρμαρά), οι λόγοι για τους οποίους η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, τα δικαιώματά της στα διεθνή ύδατα σήμερα και στο μέλλον. Επίσης μπορεί να διερευνηθεί το έργο ύδρευσης με την «ΤΔΒΚ».
Στο δημοσίευμα του site αναφέρεται επίσης ότι «το νέο εκπαιδευτικό σύστημα του Ερντογάν επιτίθεται και στους Αλεβίτες». Ως γνωστόν, «η σουνιτική ερμηνεία θεωρεί τις πεποιθήσεις των Αλεβιτών, οι οποίοι αποτελούν σχεδόν το 20% του τουρκικού πληθυσμού, ως μια λανθασμένη ερμηνεία του Ισλάμ».
neostrategy.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις