Αυτό  που έχει διαπιστωθεί τα  τελευταία χρόνια στην Ελλάδα μετά από τον ιδιότυπο «αυτοαφοπλισμό» της χώρας με τα Μνημόνια είναι ότι δεν τηρούνται καν ούτε οι βασικές αρχές του λεγομένου Εθνικού Αμυντικού Σχεδιασμού (ΕΑΣ).  Με τις διαδικασίες του  ΕΑΣ προσδιορίζονται οι επιχειρησιακές ανάγκες κάθε Κλάδου των Ενόπλων δυνάμεων και κυρίως οι  δυνατότητες που πρέπει να αποκτηθούν για να ικανοποιηθούν αυτές και να καλυφθούν υφιστάμενα επιχειρησιακά κενά.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι όλα γίνονται στο πόδι χωρίς να καθοδηγούνται από τα θεμελιώδη Έγγραφα  όπως ορίζει ο ΕΑΣ όπως η Πολιτική Εθνικής Άμυνας η οποία δεν …υπάρχει η Εθνική Στρατιωτική Στρατηγική αλλά και άλλα έγγραφα και διαδικασίες οι οποίες είναι απόρρητες. Γίνονται ανακοινώσεις από τον Πρωθυπουργό χωρίς να έχουν υπάρξει αποφάσεις του Ανωτάτου Συμβουλίου του Κλάδου όπως είχε γίνει με τα Α/Φ Raffal ή να γίνεται  έστω εμμέσως αποδεκτή μίλα λίστα με αμερικανικά οπλικά συστήματα  η οποία παρουσιάστηκε από τον φιλοκυβερνητικό τύπο ως πανάκεια για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Το Πολεμικό Ναυτικό παρά τις καθυστερήσεις με τις υπό ναυπήγηση 3 φρεγάτες BELHARRA στα γαλλικά ναυπηγεία να επιλύει τα σοβαρά επιχειρησιακά κενά που  έχει βρίσκεται σε έναν καλό δρόμο που θα είναι καλύτερος τώρα που απέφυγε «τις αλουμινότρατες» και μπορεί να αποκτήσει κορβέτες. Το ίδιο και η Πολεμική Αεροπορία με τον εκσυγχρονισμό των F16 σε VIPER , την πλήρη επιχειρησιακή  ένταξη  των 24 Raffal και την ευρισκόμενη και σε εξέλιξη διαδικασία για τα F-36 που έχουν διαφημιστεί πολύ περισσότερο από την συνολική τους επιχειρησιακή αξία, Σε κανένα όμως από αυτά τα προγράμματα δεν υπήρξε εμπλοκή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, ούτε μεταφορά τεχνογνωσίας.

Πάμε όμως στον Στρατό Ξηράς που «αγκομαχάει» . Η ραχοκοκαλιά του που είναι το Πεζικό σκανδαλωδώς παραμελημένο είναι εξοπλισμένο με τα παμπάλαια (άνω της 50ετίας) Τεθωρακισμένα Οχήματα Μεταφοράς Προσωπικού και όχι Μάχης (ΤΟΜΑ) όπως όλοι οι σύγχρονοι Στρατοί. Και όμως αυτό θα κληθεί να ενεργήσει σε μία θερμή σύρραξη, είναι η γνωστή ανάγκη «αρβύλα στο έδαφος»  (boots on the ground) που αποδείχθηκε τόσο στην Ουκρανία όσο και στην Γάζα. Στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2000 με ένα σημαντικό άλμα ο Στρατός μας άρχισε να αποκτά τα υπερσύγχρονα άρματα Μάχης LEOPARD 2HEL (A6) τα οποία 20 περίπου χρόνια μετά παραμένουν σύγχρονα και θα καλύψουν τις ανάγκες μας και για τα επόμενα 20 χρόνια. Όμως ενώ οι μελέτες και οι εισηγήσεις αναφέρονταν και σε σύγχρονα ΤΟΜΑ μετά από 20 χρόνια σε αυτό το θέμα το Πεζικό βρίσκεται ακόμα μισό αιώνα πίσω.

Τα  45-50 Marder  30ετίας ουδόλως επιλύουν το πρόβλημα ούτε φυσικά τα από τις «χωματερές» 62 Bradley που ήθελαν να μας φορτώσουν οι Αμερικανοί για δικούς τους λόγους και απορρίφθηκαν μαζί με όλη την υπόλοιπη «χρυσή» λίστα Μπλίνκεν. Ο Στρατός αγωνιά αλλά ένα τόσο μεγάλο επιχειρησιακό κενό δεν καλύπτεται με μικρά δειλά βήματα αλλά μόνον με ένα τολμηρό άρμα. Η επιχειρησιακή ανάγκη είναι για εξοπλισμό τουλάχιστον 5 Μηχανοκινήτων Ταγμάτων για να μπει το Πεζικό που θεωρείται δικαίως ο «Βασιλεύς των Όπλων» στην νέα εποχή. Υπήρξαν μέχρι σήμερα δύο προτάσεις προς τον Στρατό μία από την Γερμανία Rheinmetall η οποία δεν έτυχε περαιτέρω εξέτασης και αυτή της Γαλλικής Κρατικής Εταιρείας NEXTER που πλέον μετά την συγχώνευση της με την KMW ονομάζεται KNDS France και αφορά το Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης (ΤΟΜΑ) VBCI ΜΚ2 ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, τροχοφόρο 8Χ8 με πυροβόλο 40 χιλιοστών και Α/Τ εκτοξευτήρα που καταστρέφει κάθε γνωστό άρμα σε απόσταση μέχρι και 5 χιλιόμετρα. Ο ρομποτικός του πύργος και τα όπλα του το καθιστούν μία σύγχρονη πλατφόρμα αμέσου πυρός.

Δεν θα αναλύσουμε τα τεχνικά και επιχειρησιακά του χαρακτηριστικά αλλά μαθαίνουμε ότι οι Γάλλοι υπέβαλλαν μία ολιστική πρόταση για 250 περίπου τέτοια ΤΟΜΑ και οχήματα οικογενείας (διοικητικά, ασθενοφόρα, περισυλλογής) που περιλαμβάνει και ενδιάμεση λύση με παράδοση μεταχειρισμένων 88 VBCI που έχει σήμερα επιχειρησιακά ο Γαλλικός Στρατός για κάλυψη αμέσων επιχειρησιακών αναγκών. Αυτό που εμείς θεωρούμε σημαντικό είναι ότι ο ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ αν αποφασιστεί η προμήθεια του θα συμπαραχθεί στην Ελλάδα με την μεγαλύτερη ελληνική συμμετοχή από την ΜΕΤΚΑ που θεωρείται από τους Γάλλους ως βιομηχανικός εταίρος και μπορεί να ξεπεράσει το 40%. Παράλληλα  θα  εξασφαλιστούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας ενώ η μεταφορά υψηλής τεχνολογίας και ιδιαίτερα του παντελώς ρομποτικού πύργου μπορεί να χρησιμοποιηθεί επ’ ωφελεία όλης της ελληνική βιομηχανίας όπως έγινε και στο Ισραήλ. ΟΙ Γάλλοι έχουν εξασφαλίσει και χρηματοδότηση του προγράμματος από Γαλλική Τράπεζα κολοσσό ενώ και εγγυώνται ακολουθούσα υποστήριξη (FoS) 20 ετών. Σε περίπτωση που Τρίτη χώρα αποφασίσει να αποκτήσει τον ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ η κατασκευή τους σύμφωνα με την Εταιρεία θα γίνει στην Ελλάδα. Η τελευταία μας παρατήρηση οι Γάλλοι δεν βάζουν κανέναν περιορισμό για το που θα πάνε αυτά τα ΤΟΜΑ όπως έχουν κάνει οι Αμερικανοί ή Γερμανοί για τα νησιά μας

Ας κοιτάξουμε όμως τον Στρατό μας γιατί αυτός είναι που στο τέλος θα βγάλει το φίδι από την τρύπα

militaire.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις