Η περίπτωση της Hellenic Train είναι άκρως χαρακτηριστική της στρατηγικής της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Μια κυβέρνηση που έχει μεταλλαχθεί σε χρυσόψαρο με αποτέλεσμα να θεωρεί – και να προσπαθεί να πείσει γι’ αυτό και όλη την κοινωνία – ότι δεν έχει ποτέ και για τίποτε καμιά ευθύνη.

Μια κυβέρνηση – χρυσόψαρο που κάθε βράδυ κάνει delete στα δεδομένα του σκληρού δίσκου και το πρωί ξεκινάει από την αρχή θεωρώντας ότι με τη βοήθεια των συστημικών ΜΜΕ που ελέγχει κανείς δεν θα θυμάται τις σκανδαλώδεις αποφάσεις της  στα έξι χρόνια που κυβερνά τον τόπο.

Και η περίπτωση της Hellenic Train  είναι άκρως χαρακτηριστική της κυβέρνησης – χρυσόψαρο που επιμένει να λοιδορεί, να κοροϊδεύει τους πολίτες και μετά να εμφανίζεται αυτοθαυμαζόμενη κουνώντας το δάκτυλο στην κοινωνία.

Να πάρουμε την ιστορία με τη σύμβαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη με τη Hellenic Train από την αρχή για να καταλάβουμε την έκταση του σκανδάλου.

Τα κυβερνητικά πανηγύρια για τη Hellenic Train

Χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με  πανηγυρική ανακοίνωση μας πληροφόρησε ότι «Αλλάζει η Σύμβαση Ελληνικού Δημοσίου με Hellenic Train».

Αυτό που τα χρυσόψαρα ξέχασαν να πουν είναι ότι αλλάζει η σύμβαση που η ίδια η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε υπογράψει τον Απρίλιο του 2022 με την ιταλική εταιρεία και επικύρωσε στη Βουλή τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου.

Στην πανηγυρική ανακοίνωση παρουσιάζονται 5 σημεία που αναθεωρούνται και συγκεκριμένα:

1] Νέες επενδύσεις 420.000.000 ευρώ.

α)  308 εκ. για 23 νέα τρένα.

β) 112 εκ. για νέα αμαξοστάσια, αναβαθμίσεις και ψηφιακά συστήματα.

2] Για πρώτη φορά ρήτρα καταγγελίας σύμβασης σε περίπτωση που τα νέα τρένα δεν είναι στην Ελλάδα το 2027.

3] Αυστηρότερες ρήτρες υπέρ του Δημοσίου για καθυστερήσεις, ακινητοποιήσεις και αθέτηση της υποχρέωσης συντήρησης των τρένων.

4] Διπλασιασμός αποζημιώσεων επιβατών σε περίπτωση ακινητοποιήσεων.

5] Παρακολούθηση εκτέλεσης δρομολογίων με το νέο ψηφιακό σύστημα γεωεντοπισμού – διαφανής μηχανισμός πληρωμών αντί για το σημερινό έγχαρτο σύστημα.

«Στον σιδηρόδρομο επιχειρούμε να κάνουμε μια νέα αρχή, διορθώνοντας παθογένειες δεκαετιών» δήλωσε το «χρυσόψαρο» Κωστής Χατζηδάκης, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

«Σήμερα, μετά από 6 μήνες διαπραγματεύσεων, γυρίζουμε μια νέα σελίδα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο», δήλωσε το «χρυσόψαρο» Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και συνέχισε λέγοντας «πρόκειται για τη μεγαλύτερη ξένη επένδυση χερσαίων μεταφορών στην ιστορία της χώρας».

Και δύο, Χατζηδάκης και Κυρανάκης είχαν «καθαρίσει» τον σκληρό δίσκο με τα πεπραγμένα της κυβέρνησης τα τελευταία έξι χρόνια και εμφανίστηκαν λες και η Hellenic Train ήρθε χθες στην Ελλάδα και ανέλαβε τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Τι κάνουν ότι ξέχασαν τα χρυσόψαρα της κυβέρνησης

Η Hellenic Train το 2022 πήρε «δώρο» από την κυβέρνηση Μητσοτάκη 600 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα, όπως έχει επισημάνει το neostrategy, το «δώρο» εκατοντάδων εκατομμυρίων δόθηκε έξι μήνες πριν από το τρομακτικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στις 29 Νοεμβρίου 2019 ο Κώστας Καραμανλής τότε υπουργός Μεταφορών και Υποδομών  και ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train), Φίλιππος Τσαλίδης – ο οποίος στη συνέχεια αντικαταστάθηκε  από τον Μαουρίτσιο Καποτόρτο  – υπέγραψαν Μνημόνιο Συναντίληψης.

Με την υπογραφή του Μνημονίου Συναντίληψης, η  τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που μετονομάστηκε σε Hellenic Train, δεσμευόταν για τις εξής επενδύσεις:

1] 400 – 450 εκατομμύρια ευρώ για νέο τροχαίο υλικό και ανακατασκευές παλαιών συρμών

2] 100-150 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες (πωλήσεις εισιτηρίων, εξοπλισμός συρμών, πληροφοριακά συστήματα)

3] 100-150 εκατομμύρια ευρώ και επενδύσεις σε ακίνητα της  ΓΑΙΟΣΕ

Δηλαδή, η ιταλική εταιρεία δεσμευόταν για επενδύσεις από 600 έως 750 εκατομμύρια ευρώ.

Ω, του μητσοτακικού θαύματος, όταν τρία χρόνια μετά η σύμβαση ελληνικού δημοσίου και Hellenic Train έφτασε για να κυρωθεί στη Βουλή και συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2022, οι βουλευτές της αντιπολίτευσης διαπίστωσαν ότι είχαν εξαφανιστεί τόσο οι υποχρεώσεις του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την ολοκλήρωση συγκεκριμένων έργων όσο και οι υποχρεώσεις της εταιρείας για επενδύσεις από 600-750 εκατομμύρια ευρώ.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, δηλαδή, πέταξε από τη σύμβαση τη δέσμευση για έγκαιρη παράδοση συγκεκριμένων έργων τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης, έργα που όπως με τον πιο τραγικό τρόπο αποδείχθηκε έξι μήνες μετά θα είχαν αποτρέψει την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, και αντίστοιχα η Hellenic Train έκοψε κάπου 600 εκατομμύρια ευρώ από τις επενδύσεις που έπρεπε να κάνει περιορίζοντας το ποσό σε, περίπου, 160 εκατομμύρια ευρώ.

Και σήμερα τα κυβερνητικά χρυσόψαρα έχουν το θράσος να πανηγυρίζουν.

 

neostrategy.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις