Το Politico φωτίζει το παρασκήνιο της στάσης της Ελλάδας
Η μεγάλη ανησυχία για τους εφοπλιστές και τις ναυτιλιακές βιομηχανίες, είναι αυτή που καθορίζει και τη στάση της ελληνικής Κυβέρνησης στο θέμα της επιβολής πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ, ως κύρωση στην επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Αυτό αναφέρει σήμερα το Politico, το οποίο προσθέτει πως εκτός από την Ελλάδα, η Κύπρος και Μάλτα (των οποίων οι στόλοι δεξαμενόπλοιων μεταφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού πετρελαίου) φοβούνται επίσης ότι θα υποστούν ζημιά.
Σύμφωνα με την έγκριτη ιστοσελίδα, διπλωμάτες και ανώτεροι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι οι τρεις χώρες ανησυχούν ότι θα χάσουν μερικούς από τους στόλους δεξαμενόπλοιων τους, οι οποίοι φέρεται να έχουν ήδη «παρατήσει» τις σημαίες της ΕΕ, υπέρ εκείνων της Κίνας, της Τουρκίας, της Ινδίας ή διαφόρων φορολογικών παραδείσων για να αποφύγουν την επιβολή πλαφόν της ΕΕ και των ΗΠΑ.
Γράφει αναλυτικά στη στήλη Brussels Playbook το Politico:
Ο Τζον Μακέιν είχε αποκαλέσει κάποτε τη Ρωσία «ένα βενζινάδικο που μεταμφιέζεται σε χώρα». Τώρα, η ΕΕ, οι ΗΠΑ και άλλες δυτικές δυνάμεις πιέζουν τον ηγήτορα του φυσικού αερίου Βλαντιμίρ Πούτιν για μείωση των τιμών.
Η G7 πρόκειται να ανακοινώσει την πολυαναμενόμενη ανώτατη τιμή του πετρελαίου την Τετάρτη… Ωστόσο, χώρες της ΕΕ όπως η Κύπρος, η Μάλτα και η Ελλάδα φοβούνται ότι θα βλάψει τις ναυτιλιακές τους βιομηχανίες.
Διπλωμάτες και ανώτεροι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι οι τρεις χώρες ανησυχούν ότι θα χάσουν μερικούς από τους στόλους δεξαμενόπλοιων τους, οι οποίοι φέρεται να έχουν ήδη «παρατήσει» τις σημαίες της ΕΕ, υπέρ εκείνων της Κίνας, της Τουρκίας, της Ινδίας ή διαφόρων φορολογικών παραδείσων για να αποφύγουν την επιβολή πλαφόν της ΕΕ και των ΗΠΑ.
Το ανώτατο όριο (σ.σ. πλαφόν) επιδιώκει να απαγορεύσει στις ναυτιλιακές εταιρείες και τις ασφαλιστικές εταιρείες να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εκτός εάν πωληθεί κάτω από το συμφωνημένο ανώτατο όριο τιμής και πρέπει να συμφωνήσουν και οι 27 χώρες της ΕΕ για να τεθεί σε ισχύ.
Διπλωμάτες προειδοποίησαν ότι δεν ήταν βέβαιοι εάν η Ελλάδα, η Κύπρος ή η Μάλτα θα είχαν ανησυχίες της τελευταίας στιγμής. Ωστόσο, αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η ΕΕ είχε ήδη κάνει παραχωρήσεις στις τρεις χώρες και έχει αποδυναμώσει τις κυρώσεις σε άλλα ρωσικά προϊόντα, όπως λιπάσματα, τσιμέντο και άλλα προϊόντα, για να αμβλύνει το πλήγμα για τις ναυτιλιακές τους βιομηχανίες.
Οι 27 χώρες της ΕΕ πρέπει να υπογράψουν τη συμφωνία πριν ξεκινήσει το εμπάργκο της ΕΕ στο ρωσικό πετρέλαιο στις 5 Δεκεμβρίου. Θεωρητικά, αυτό το πράσινο φως θα μπορούσε να έρθει γρήγορα, ίσως ακόμη και σε μια συνάντηση των πρεσβευτών της ΕΕ την Τετάρτη. Εξάλλου, η ΕΕ έχει ήδη συμφωνήσει σε μια νομική βάση για το ανώτατο όριο της τιμής του πετρελαίου στο τελευταίο πακέτο κυρώσεων.
Εκείνη την εποχή, η Μάλτα, η Ελλάδα και η Κύπρος, των οποίων οι στόλοι δεξαμενόπλοιων μεταφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού πετρελαίου, ανησυχούσαν για τον αντίκτυπο του ανώτατου ορίου στις τιμές του πετρελαίου στις ναυτιλιακές τους βιομηχανίες. Αυτό οδήγησε σε ορισμένες παραχωρήσεις προς αυτές τις χώρες, όπως ένα σύστημα παρακολούθησης από την Επιτροπή για την αξιολόγηση μέτρων καταστρατήγησης, όπως η επανασήμανση σκαφών.
newsbreak.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις