Έχει λάβει τελικά η κυβέρνηση το μήνυμα που της έστειλαν οι πολίτες στις ευρωεκλογές ή επιδίδεται σε μία διαρκή επικοινωνιακή διαχείριση της εκλογικής αποτυχίας της ΝΔ με πρόθεση όχι να αλλάξει, αλλά στην πραγματικότητα να συνεχίσει και τις πολιτικές που αποδοκιμάστηκαν στις κάλπες;

Το ερώτημα αυτό προκύπτει αβίαστα μετά τις πρώτες μετεκλογικές κινήσεις και δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη όπως αυτές αποτυπώνονται στον κατώτερο των προσδοκιών ανασχηματισμό, στις κατευθυντήριες γραμμές που δίνει για την επόμενη ημέρα, αλλά και στα ειδικότερα μηνύματα που εξέπεμψε κατά την χθεσινή επίσκεψη στο Υπουργείο Ανάπτυξης σχετικά με την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Όλοι αντιλαμβάνονται τον ισχυρό συμβολισμό της επίσκεψης στο κατεξοχήν αρμόδιο υπουργείο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ελάχιστοι όμως προσπερνούν το γεγονός ότι η μόνη κυβερνητική αντίδραση στο μήνυμα των πολιτών- που κατά παραδοχή και του ίδιου του κ. Μητσοτάκη είχε στο επίκεντρο την δυσαρέσκεια για το υψηλό κόστος ζωής- αφορά στην ανακοίνωση παράτασης για ένα εξάμηνο των έκτακτων μέτρων που έχουν ήδη ληφθεί και εφαρμόζονται.

Πρόκειται φυσικά για τις ίδιες παρεμβάσεις που οι πολίτες έκριναν με την ψήφο τους ανεπαρκείς. Ο κ. Μητσοτάκης υποστήριξε ωστόσο μετά την χθεσινή σύσκεψη ότι «έχουν αρχίσει να φέρνουν τα πρώτα αποτελέσματα». Και δεν έκρυψε μάλιστα ότι πιστεύει πως «η συνέχιση αυτής της πολιτικής θα μπορεί σύντομα να μας οδηγήσει σε ακόμα πιο ουσιαστικά, μετρήσιμα αποτελέσματα».

Ο πρωθυπουργός ζήτησε και την συνεργασία της υγιούς επιχειρηματικότητας, «είτε μιλάμε για τους μεγάλους Έλληνες παραγωγούς, είτε μιλάμε για τις εταιρείες σούπερ μάρκετ», όπως είπε. Με μία ουσιαστική λεπτομέρεια όμως: Ο επιχειρηματικός κόσμος έχει ήδη προτείνει, δια του προέδρου των βιομηχανιών τροφίμων, αλλά και των σούπερ μάρκετ, να υπάρξει μείωση του ΦΠΑ σε βασικά αγαθά, εγγυούμενος μάλιστα πως αυτή θα φτάσει στον καταναλωτή.

Η απάντηση του κ. Μητσοτάκη λίγες ημέρες πριν τις εκλογές ήταν ότι “όποιος εισηγείται την μείωση του ΦΠΑ, είτε είναι αντιπολίτευση, είτε είναι βιομήχανοι, είτε είναι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ να κοιτάξουν τι μπορούν οι ίδιοι να κάνουν στα δικά τους περιθώρια κέρδους και όταν θέλουν να δώσουν συμβουλή στην κυβέρνηση για τα δημόσια οικονομικά, να μας υποδείξουν ποιους φόρους πρέπει να αυξήσουμε”.

Σε αυτήν προφανώς εμμένει αφού και μετεκλογικά έχει καταστήσει σαφές ότι η οικονομία δεν αντέχει μείωση του ΦΠΑ, διαμηνύοντας μάλιστα στην πρώτη μετεκλογική συνέντευξη στον Alpha ότι «αν πιστεύουν κάποιοι ότι αυτή η κυβέρνηση θα κάνει κινήσεις πανικού, ότι θα μειώσει τον ΦΠΑ όταν πιστεύω ακράδαντα ότι δεν το αντέχει η ελληνική οικονομία , μόνο και μόνο για να διαχειριστώ ένα αποτέλεσμα που μπορεί να μην ήταν το προσδοκώμενο, κάνουν λάθος».

Η ρητορική του κ. Μητσοτάκη μετά τις κάλπες της 9ης Ιουνίου οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το μήνυμα που ο ίδιος έχει λάβει από τις εκλογές δεν είναι ότι πρέπει να αλλάξει κάποιες από τις πολιτικές της κυβέρνησης, αλλά ότι πρέπει είτε να τις επιταχύνει θεωρώντας ότι έτσι θα παράξουν περισσότερα αποτελέσματα, είτε να προχωρήσει σε επιμέρους, μόνο, παρεμβάσεις που δεν θα αλλάζουν την ουσία τους.

Αυτό ισχύει άλλωστε και για την φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών που το Μέγαρο Μαξίμου ξεκαθαρίζει και μετά τις εκλογές ότι δεν θα κάνει πίσω και δεν πρόκειται να αλλάξει τον πυρήνα του νόμου, σε σχέση με τον οποίο ο κ. Μητσοτάκης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μόνο για κάποιες «σημειακές διορθώσεις».

Στην πραγματικότητα ακόμη και ο ίδιος ο ανασχηματισμός που προβλήθηκε ως πρωτοβουλία “δυναμικής επανεκκίνησης” της κυβέρνησης, πέρα από την συμβολική αλλαγή στην ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, δεν έχει αφήσει κανένα αποτύπωμα που να καταδεικνύει πρόθεση για ουσιαστικές αλλαγές σε πτυχές της ασκούμενης κυβερνητικής πολιτικής.

dikaiologitika.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις