«Ο σιδηρόδρομος έχει καταρρεύσει με ευθύνη των κυρίων Μητσοτάκη και Καραμανλή». Οι διαχρονικές παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Πλειάδα κοινοβουλευτικών, και όχι μόνο, παρεμβάσεων, από τον Αύγουστο του 2020, έχει πραγματοποιήσει η αξιωματική αντιπολίτευση για την κατάσταση και την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μπροστά στις ηχηρές παρεμβάσεις του ΣΥΡΙΖΑ που εξέπεμπε δραματικό SOS επέλεξε να «σφυράει» αδιάφορη για την πραγματική κατάσταση.

Ο τραγικός επίλογος, όπως γράφτηκε στην εθνική τραγωδία των Τεμπών, στιγματίζει την κυβέρνηση Μητσοτάκη. «Μία υπεύθυνη πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών» σημείωνε, μεταξύ άλλων, ο, μέχρι πριν λίγες ώρες, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση, στις 20 Φεβρουαρίου, του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου για το τρένο του Πηλίου, τον γνωστό «Μουτζούρη».

«Σήμα κινδύνου» από ΣΥΡΙΖΑ

Πολύ πρόσφατα, την 1η Αυγούστου 2022, με αφορμή τον εκτροχιασμό τρένου στη Φθιώτιδα ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Παππά, ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης και ο αναπληρωτής τομεάρχης Έρευνας και Τεχνολογίας Γιάννης Σαρακιώτης μιλούσαν για νέο εκτροχιασμό τρένου, 200 ακόμα επιβάτες βίωσαν την κατάρρευση του σιδηροδρόμου με ευθύνη των Μητσοτάκη-Καραμανλή.

«Ο νέος εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας, έξω από την Τιθορέα αυτή τη φορά, επιβεβαιώνει αυτό που όλοι γνωρίζουμε. Ότι ο σιδηρόδρομος έχει καταρρεύσει με ευθύνη των κυρίων Μητσοτάκη και Καραμανλή. 200 επιβάτες, που ευτυχώς είναι καλά στην υγεία τους, έγιναν σήμερα μάρτυρες αλλά και θύματα της τριετούς πολιτικής αποδιοργάνωσης και καταστροφής. Δεν είναι οι πρώτοι. Δυστυχώς, δεν θα είναι και οι τελευταίοι. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο ΟΣΕ, εκτός από μια συγγνώμη, οφείλουν και εξηγήσεις για τη νέα αστοχία στα «κλειδιά» και για το αν λειτούργησε η τηλεδιοίκηση» ανέφεραν χαρακτηριστικά στη δήλωση τους.

«Σήμα κίνδυνου», ωστόσο, για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης Μητσοτάκη εξέπεμπε ο ΣΥΡΙΖΑ από το καλοκαίρι του 2020.

-Στις 31 Αυγούστου 2020 τα σοβαρά ζητήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου που ενέχουν κίνδυνο ατυχήματος λόγω απραξίας της κυβέρνησης στην ανάταξη και συντήρηση της υποδομής, έθιξαν 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση τους, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία της Αναπληρώτριας Τομεάρχη Μεταφορών και βουλευτή Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτης Πέρκα. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τόνιζαν τότε πως η κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής στο σύνολο του δικτύου είναι σε οριακό επίπεδο, με αποτέλεσμα, πέρα από το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρει ο σιδηρόδρομος στους επιβάτες, να τίθενται και ζητήματα ασφαλείας και αξιοπιστίας του δικτύου, τα οποία είναι υψίστης σημασίας.

-Στις 19 Νοεμβρίου του 2021 ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς και η τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου πραγματοποίησαν συνάντηση με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Κατά τη συνάντηση, οι εργαζόμενοι τόνισαν ότι ο σιδηρόδρομος έχει φτάσει σε οριακό σημείο επισημαίνοντας ζητήματα προσωπικού και υποστελέχωσης, ελλιπούς συντήρησης του δικτύου και ζητημάτων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβατικό κοινό, εγκατάλειψης πολλών σταθμών και αποκλεισμού αρκετών περιοχών της χώρας από δρομολόγια.

-Στις 30 Μαίου 2022 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτηση τους στη Βουλή καταγγέλουν την απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών από την κατάργηση των μεσημεριανών δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου Λάρισας-Θεσσαλονίκης από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Κάνοντας λόγο για «εντελώς αιφνιδιαστική απόφαση» οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνουν πως «αυτή η απαράδεκτη κατάσταση έρχεται μόλις ένα χρόνο μετά την ανακήρυξη από την ΕΕ του 2021 ως “Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων” με σκοπό την προώθηση της χρήσης των τρένων ως ασφαλών και βιώσιμων μεταφορών».

-Την 1η Ιουνίου 2022 ο Χρήστος Γιαννούλης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών στο 5ο Συνέδριο Μεταφορών και Υποδομών τονίζει πως είναι ανύπαρκτος ο σχεδιασμός για τον τομέα των μεταφορών. «Σε αντίθεση με την ΕΕ που προωθεί τη χρήση των σιδηροδρόμων ως ασφαλών και βιώσιμων μεταφορών, στη χώρα μας ο σιδηρόδρομος τα τελευταία χρόνια “γερνάει” με υποδομές που χρήζουν άμεσης συντήρησης» επισημαίνει χαρακτηριστικά το στέλεχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

-Στις 5 Ιουλίου 2022 ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς σημειώνει σε δήλωση του πως «η σύμβαση δημοσίου-ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρατείνει το καθεστώς των ακυρώσεων και των καθυστερήσεων των δρομολογίων» επισημαίνοντας πως «τρία χρόνια τώρα, ο σιδηρόδρομος πληρώνει την αχρηστία της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Το σιδηροδρομικό δίκτυο μένει ασυντήρητο, κρίσιμα έργα παραμένουν “παγωμένα”, το απαραίτητο προσωπικό όλο και λιγοστεύει».

-Στις 20 Ιουλίου 2022 ο Αναπληρωτής Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης μιλώντας στη Βουλή στην συζήτηση επί της έκθεσης πεπραγμένων της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων επισημαίνει πως «ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα βιώνει την τελευταία τριετία πλήρη εγκατάλειψη, χωρίς νέα έργα, χωρίς καν συντήρηση».

ieidiseis.gr

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις