Η Τουρκία ρίχνει καράβια στο νερό σε φρενήρεις ρυθμούς, προσπαθώντας αφενός να χτίσει ένα μεγάλο πολεμικό ναυτικό, από την άλλη να περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερες σύγχρονες μονάδες επιφανείας δικής της σχεδίασης και με εγχώριας ανάπτυξης και παραγωγής οπλικά συστήματα.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Στα σχέδια της Τουρκίας είναι η κατασκευή ενός αεροπλανοφόρου, εκτοπίσματος 40.000 έως 60.000 τόνων, που θα αποτελέσει και τη ναυαρχίδα του Στόλου της.

Η Άγκυρα θέλει να γίνει ναυτική υπερδύναμη και δεν το κρύβει. Απεναντίας προχωρά με φρενήρεις ρυθμούς στις ναυπηγήσεις πλοίων και υποβρυχίων, τα οποία εξοπλίζει με εγχώριας ανάπτυξης και παραγωγής οπλικά συστήματα.

Και μπορεί να μην έχουν δοκιμαστεί επί του πεδίου και η αξιοπιστία τους να τίθεται εν αμφιβόλω, σε κάθε περίπτωση όμως δεν μπορούν να θεωρηθούν αμελητέα ποσότητα, που μπορεί να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στην Ελλάδα, που το ναυτικό της δείχνει να έχει εγκλωβιστεί σε αδιέξοδες επιλογές.

Στο πλαίσιο του έργου «Εθνικό Πλοίο» (MİLGEM), η Τουρκία έχει θέσει εδώ και χρόνια ως προϋπόθεση να παράγει πολεμικά πλοία με εθνικούς και μέγιστους εγχώριους πόρους. Στο πλαίσιο αυτό, το έργο «ADA Class Corvette», που περιλαμβάνει τα πρώτα τέσσερα πλοία, τέθηκε σε ισχύ από τις αρχές της προηγούμενη δεκαετίας.

Το πρώτο πλοίο του προγράμματος, TCG HEYBELİADA (F-511), παραδόθηκε στη Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων το 2011, το δεύτερο πλοίο, TCG BÜYÜKADA (F-512) το 2013, το τρίτο πλοίο, TCG BURGAZADA (F-513) το 2018, και έχει κατασκευαστεί το τελευταίο πλοίο, TCG KINALIADA (F-514), το 2019.

Αποφασίστηκε ότι το 5ο, 6ο, 7ο και 8ο από τα πλοία του έργου θα παραχθούν ως φρεγάτες. Δηλαδή, οι κορβέτες αποφασίστηκε να επιμηκυνθούν και να μετατραπούν σε φρεγάτες εκτοπίσματος περίπου 3.000 τόνων, δηλαδή περίπου όσο είναι οι δικές μας 50χρονες φρεγάτες “S”. Η Διοίκηση των Ναυτικών Δυνάμεων και η STM ολοκλήρωσαν τις σχεδιαστικές δραστηριότητες των πλοίων που ονομάζονται «İSTİF Class Frigate» σε 2 χρόνια, με βάση το σχέδιο Ada Class Corvette. Κατόπιν αυτού, η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου ξεκίνησε το 2017 με κύριο ανάδοχο την STM.

Το πρώτο πλοίο, TCG İstanbul (F-515), καθελκύστηκε το 2023, το δεύτερο πλοίο, TCG İzmir (F-516), καθελκύστηκε το 2024, το τρίτο πλοίο, TCG İzmit (F-517) δρομολογήθηκε το 2025 και το τέταρτο πλοίο, TCG İçel (F-518 ) σχεδιάζεται να συμπεριληφθεί στην απογραφή το 2026. Ωστόσο, οι διαγωνισμοί για το 6ο, 7ο και 8ο πλοία έγιναν τον Ιανουάριο του 2023 μετά από καθυστέρηση.

Το MİLGEM 6-7-8, του οποίου οι κατασκευαστικές δραστηριότητες θα ξεκινήσουν ταυτόχρονα, προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία εντός 36 μηνών. Σε αντίθεση με τα πρώτα 5 πλοία, το MİLGEM 6-7-8 θα ναυπηγηθεί σε ναυπηγεία του ιδιωτικού τομέα. Έτσι, η Τουρκία θα υλοποιήσει το σχέδιό της να διανείμει τη στρατιωτική της ναυπηγική ικανότητα σε ιδιωτικά ναυπηγεία.

Παράλληλα, η Τουρκία εξάγει και πολεμικά πλοία, με την Ουκρανία ήδη να έχει παραλάβει δύο κορβέτες εγχώριας σχεδίασης και να προγραμματίζει την παραγγελία επιπλέον δύο.

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις