Τα κοινοβούλια των τριών χωρών πρέπει να επικυρώσουν τη συμφωνία, η οποία έχει στόχο να πραγματοποιηθεί πτήση του νέου μαχητικού μέχρι το 2035
Η συμφωνία έρχεται ένα χρόνο αφότου οι τρεις χώρες προχώρησαν στην πρώτη μείζονα συνεργασία στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας συγχωνεύοντας τις χωριστές προσπάθειες του Λονδίνου και του Τόκιο για το μαχητικό της επόμενης γενιάς.
Τα κοινοβούλια των τριών χωρών πρέπει να επικυρώσουν τη συμφωνία, η οποία έχει στόχο να πραγματοποιηθεί πτήση του νέου μαχητικού μέχρι το 2035. Η φάση της κοινής ανάπτυξης του προγράμματος θα αρχίσει το 2025.
Τόσο το επιτελείο διαχείρισης του Global Compat Air Programme (GCAP) όσο και το βιομηχανικό επιτελείο του προγράμματος θα εγκατασταθούν στη Βρετανία. Ο πρώτος διευθύνων σύμβουλος διαχείρισης του προγράμματος θα είναι Ιάπωνας, ενώ ο πρώτος επικεφαλής του επιχειρηματικού οργανισμού θα είναι Ιταλός, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
«Καθώς αντιμετωπίζουμε το πιο περίπλοκο περιβάλλον ασφαλείας μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο … η εξασφάλιση αεροπορικής υπεροχής συνεχίζει να αποτελεί κρίσιμη πρόκληση, την οποία πρέπει να επιτύχουμε», πρόσθεσε από το Τόκιο ο ιάπωνας υπουργός Άμυνας Μινόρου Κιχάρα, έχοντας δίπλα του τον Σαπς και τον ιταλό υπουργό Άμυνας Γκίντο Κροζέτο.
Το υπερηχητικό αεριωθούμενο θα έχει τεχνολογία που το καθιστά αόρατο για τα ραντάρ (stealth), καθώς και ένα ραντάρ που μπορεί να παρέχει 10.000 περισσότερα δεδομένα από τα σημερινά συστήματα, έχει ανακοινώσει η βρετανική κυβέρνηση.
Η βρετανική BAE Systems, η ιταλική Leonardo, ο ευρωπαίος κατασκευαστής πυραύλων MBDA και ο κατασκευαστής κινητήρων Rolls-Royce συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Το Ρόιτερς έχει αναφέρει πως μετέχουν επίσης η ιαπωνική Mitsubishi Heavy Industries, η ιαπωνική Mitsubishi Electric Corp και οι κατασκευαστές κινητήρων IHI Corp και Avio Aero.
ΑΠΕ-ΜΠΕ-protothema.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις