«Τσουνάμι» συνταξιοδότησης των πιλότων αναμένεται να πλήξει την αεροπορική βιομηχανία των ΗΠΑ, σύμφωνα με το CNN που επικαλείται Αμερικανούς εμπειρογνώμονες.

Το γεγονός αυτό θα ενισχύσει την έλλειψη πιλότων στη χώρα, περιορίζοντας τη διαθεσιμότητα επιβατικών πτήσεων αλλά και ασκώντας πίεση για την αύξηση στις τιμές των ναύλων, δήλωσε χθες ομάδα βιομηχάνων στο αμερικανικό Κογκρέσο.

«Η έλλειψη πιλότων μπορεί να οδηγήσει σε κατάρρευση των αεροπορικών υπηρεσιών», υποστήριξε η Φέι Μαλάρκι Μπλακ, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Περιφερειακής Ένωσης Αεροπορικών Εταιρειών (RAA), μιλώντας σε ακρόαση της υποεπιτροπής Μεταφορών και Υποδομών στη Βουλή των Αντιπροσώπων.

Κι αυτό γιατί περισσότεροι από τους μισούς πιλότους που εργάζονται σήμερα, συμπληρώνουν την υποχρεωτική ηλικία συνταξιοδότησής τους, που είναι τα 65α έτη για τα επόμενα 15 χρόνια. Ωστόσο, οι νεότεροι πιλότοι δεν αντικαθιστούν αυτούς που αποχωρούν.

«Παρατηρείται σοβαρή και συνεχιζόμενη έλλειψη πιλότων» σε εθνικό επίπεδο, επισημαίνει η Μπλακ λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Σαράντα δύο αμερικανικές πολιτείες έχουν λιγότερες αεροπορικές υπηρεσίες απ’ ότι πριν την πανδημία της νόσου Covid- 19, 136 αεροδρόμια έχουν χάσει τουλάχιστον το ένα τέταρτο τoυ προσωπικού τους. Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν διακόψει εντελώς τις πτήσεις σε 11 αεροδρόμια σε μικρότερές πόλεις που συνδέονται με μεγαλύτερους προορισμούς. Περισσότερα από 500 αεροπλάνα που ανήκουν σε περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος αφού δεν διαθέτουν αρκετούς πιλότους αλλά και τα αεροσκάφη που πραγματοποιούν τις πτήσεις τους χρησιμοποιούνται έως και 40% λιγότερο από ό,τι στο παρελθόν».

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν ακόμη αποκαταστήσει πλήρως τις περικοπές των υπηρεσιών τους στη διάρκεια της πανδημίας της νόσου Covid, ακόμη κι αν καταγράφεται ρεκόρ σε κρατήσεις θέσεων ορισμένων αερομεταφορέων.

Αυτός ο συνδυασμός περιορισμένης χωρητικότητας και ισχυρής ζήτησης οδηγεί σε ναύλα που είναι πολύ πιο ακριβά από τα επίπεδα προ πανδημίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών (RAA) της Φαίη Μαλάρκι Μπλακ αντιπροσωπεύει τους περιφερειακούς αερομεταφορείς που παρέχουν υπηρεσίες τροφοδοσίας για τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες όπως είναι οι American, United (UAL) και Delta (DAL).

Κλείσιμο

Αυτές οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης ελλείψεις σε πιλότους, αν και έχουν προσλάβει προσωπικό το οποίο όμως δεν καλύπτει τις ανάγκες των περιφερειακών αερομεταφορέων.

Σύμφωνα με την Μπλακ, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες προσέλαβαν περισσότερους από 13.000 πιλότους το 2022, σχεδόν όλοι από τους μικρότερους αερομεταφορείς που αντιπροσωπεύει η Περιφερειακή Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών. Στο μεταξύ, οι περισσότεροι πιλότοι έλαβαν πέρυσι τις περισσότερες ημέρες αδειών από ποτέ άλλοτε.

Η πρόεδρος της ένωσης «RAA» τόνισε ότι το κόστος εκπαίδευσης ενός νέου πιλότου ανέρχεται σε 80.000 δολάρια. Το συνολικό κόστος φθάνει τα 200.000 δολάρια όταν συνδυάζεται με την απόκτηση πτυχίου.

Η Μπλακ υπογράμμισε επίσης ότι η ομοσπονδιακή οικονομική βοήθεια είναι ανεπαρκής για όσους ενδιαφέρονται να γίνουν πιλότοι αλλά δεν προέρχονται από ευκατάστατες οικογένειες.

«Η ζήτηση για πιλότους θα συνεχίσει να αυξάνεται», όπως η ίδια προβλέπει.

Λιγότερο από το 8% του εργατικού δυναμικού των πιλότων είναι κάτω των 30 ετών και πολλοί μπαίνουν στο πιλοτήριο ενώ παλαιότερα είχαν κάνει άλλη δουλειά .

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν πιστοποιήσει σχεδόν 64.000 πιλότους στις αερομεταφορές τους από τον Ιούλιο του 2013, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε προσλήψεις για να καλύψουν περίπου 40.000 θέσεις», αναφέρει το CNN.

«Η υπάρχουσα αγορά εργασίας γίνεται περίπλοκη από τους πιλότους που μετακινούνται μεταξύ των αερομεταφορέων καθώς εγκαταλείπουν τις αεροπορικές εταιρείες που προσφέρουν λιγότερο ελκυστικά «πακέτα» για όσες προσφέρουν καλύτερες αμοιβές και ποιότητα ζωής».

 

protothema.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις