Καταγγελία από την αντιπολίτευση για την κρεμαστή γέφυρα που θα έχει μήκος 3,3 χιλιόμετρα – Το κόστος της αγγίζει τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ για την αποπεράτωσή της θα χρειαστούν 15 χρόνια

Στο μικροσκόπιο των Ιταλών εισαγγελέων βρίσκεται το σχέδιο της κυβέρνησης της γείτονας για την κατασκευή μιας γέφυρας, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε πολλά δισεκατομμύρια ευρώ και η οποία θα συνδέει τη Σικελία με την ηπειρωτική χώρα.

Η απόφαση για την έναρξη έρευνας, όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα «Guardian», έρχεται μετά την καταγγελία βουλευτών της αντιπολίτευσης που εκπροσωπούν αριστερά κόμματα ότι πρόκειται για ένα πανάκριβο και ταυτόχρονα επικίνδυνο έργο.

Η Εισαγγελία της Ρώμης διενεργεί έρευνα για τις «δραστηριότητες σχεδιασμού και εκτέλεσης» της γέφυρας υπογραμμίζοντας την «έλλειψη διαφάνειας» κατά τον σχεδιασμό της μεγαλύτερης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο.

Το έργο ξεκίνησε από τον Ματέο Σαλβίνι, τον ηγέτη του ακροδεξιού κόμματος «Λέγκα», λίγες ημέρες αφότου διορίστηκε υπουργός Υποδομών το 2022.

Το έργο – όνειρο πολλών ιστορικών ηγετών, συμπεριλαμβανομένου του Μπενίτο Μουσολίνι – έχει επανειλημμένως απορριφθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις λόγω του υψηλού κόστους, της μη πρακτικότητας σε ότι αφορά την μηχανική, των ανησυχιών για τη διείσδυση της μαφίας στις κατασκευαστικές εργασίες, όπως και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Η περιοχή στην οποία αναμένεται να κατασκευαστεί η γέφυρα μήκους 3,3 χιλιομέτρων, βρίσκεται σε ένα από τις πιο επικίνδυνα σεισμικά σημεία στην Ευρώπη.

Ο Σαλβίνι, ο οποίος εκτιμά ότι το κόστος της γέφυρας θα αγγίξει τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ για την αποπεράτωσή της θα χρειαστούν 15 χρόνια, επέκρινε τους βουλευτές της αντιπολίτευσης για την καταγγελία. Σε μία προσπάθεια να υπεραμυνθεί του φιλόδοξου έργου του, τόνισε ότι θα δημιουργήσει περίπου 100.000 θέσεις εργασίας.

sicily-l

«Μόνο στην Ιταλία είναι δυνατό να διεξαχθεί μια πολιτική μάχη για μια γέφυρα», υποστήριξε ο Ματέο Σαλβίνι. «Η γέφυρα πάνω από το στενό της Μεσσήνης χρειάζεται για να ενώσει εκατομμύρια Σικελούς με την υπόλοιπη Ιταλία, να μολύνει λιγότερο το περιβάλλον και να κάνει πιο γρήγορα τα ταξίδια. Το Δημοκρατικό Κόμμα έκανε καταγγελία στην Εισαγγελία γιατί θέλουμε να χτίσουμε μια γέφυρα, την οποία εκατομμύρια Ιταλοί έχουν δικαίωμα να αποκτήσουν», πρόσθεσε ο Ιταλός υπουργός.

Από την αρχαιότητα, πάντως, υπήρξε η φιλοδοξία να χτιστεί μια τέτοια γέφυρα με τους Ρωμαίους να εμφανίζονται ως οι μόνοι που θα μπορούσαν να την κατασκευάσουν.

Στη διάρκεια της ιστορίας, διάφοροι ηγέτες, συμπεριλαμβανομένου του Μουσολίνι όπως και του πρώην πρωθυπουργού Σίλβιο Μπερλουσκόνι, έβλεπαν με «καλό μάτι» την ιδέα της σύνδεσης της Σικελίας με την ηπειρωτική χώρα.

Ωστόσο, σε μια μελέτη του 2021, οι επιστήμονες εντόπισαν ένα ρήγμα στον βυθό του Στενού της Μεσσήνης, που πιστεύεται ότι προκάλεσε τον σεισμό, ο οποίος σκότωσε περισσότερους από 80.000 ανθρώπους το 1908, σε μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές που προκάλεσε ο Εγκέλαδος στην Ευρώπη του 20ού αιώνα.

Ο Σαλβίνι, πάντως, παραμένει αποφασισμένος να συνεχίσει το σχέδιο. Όταν ρωτήθηκε σήμερα σχετικά με την πιθανότητα να κατασκευαστεί η γέφυρα, σε κλίμακα από το μηδέν έως το 100, ο ίδιος εξέφρασε την αισιοδοξία του δηλώνοντας: «100».

protothema.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις