Από αργία σε αργία πηγαίνει πλέον η κυβέρνηση, καθώς η κακοκαιρία Ελπίδα φέρνει πολιτικό κόστος, ενώ ταυτόχρονα αναζητεί “ενόχους”. Μήνυμα Μητσοτάκη μέσω υπουργικού, όπως… διάγγελμα.
Απολογισμός, αυτοκριτική, αλλά κυρίως αναζήτηση αποδιοπομπαίων τράγων: Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συγκαλεί σήμερα εκτάκτως το υπουργικό συμβούλιο προκειμένου να απευθυνθεί στους πολίτες για τη διαχείριση της κακοκαιρίας Ελπίδα, με την κυβέρνηση να βρίσκεται σε ιδιαίτερα λεπτή θέση.
Και καθώς όποιος καεί στο χυλό, φυσάει και το γιαούρτι, αλλά κυρίως διότι οι προβλέψεις των μετεωρολόγων για σήμερα δείχνουν πιθανό παγετό στην Αττική, που ενδέχεται να καταστήσει ακόμη πιο επικίνδυνους τους δρόμους της πρωτεύουσας μετατρέποντας το χιόνι σε πάγο, η κυβέρνηση αποφάσισε να επεκτείνει τη γενική αργία καταρχάς για μία ημέρα και βλέπουμε.
Στο Μαξίμου προφανώς αντιλαμβάνονται το πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση και καταρχάς θέλουν να αποφύγουν νέες περιπέτειες.
Η κυβερνητική “γραμμή” αφορά στην έκφραση συγνώμης προς τους πολίτες και έτσι την αναγνώριση σφαλμάτων στην αντιμετώπιση της κακοκαιρίας. Ενώ ταυτόχρονα η κυβέρνηση ζήτησε την αποζημίωση όσων εγκλωβίστηκαν σε ΙΧ στην Αττική Οδό ή σε τραίνα, από τις ιδιωτικές εταιρείες (2.000 ευρώ ανά ΙΧ από την Αττική Οδό και 1.000 ευρώ ανά επιβάτη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντίστοιχα).
Κυβερνητικές πηγές διαβεβαίωναν πάντως ότι δεν θα ζητηθεί από τους πολίτες που θα λάβουν τις αποζημιώσεις αυτές να παραιτηθούν από κάθε άλλη διεκδίκηση έναντι των εταιρειών.
Σημειωτέον δε ότι συγκροτήθηκε επιτροπή διερεύνησης για την ανεπίτρεπτη κατάσταση στην Αττική Οδό, με βάση νόμο του 2020 που προβλέπει ότι αν διακοπεί η κυκλοφορία σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον ενέργεια ή παράλειψή τους συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας.
Εξαρχής η κυβέρνηση είχε βάλει στο στόχαστρο άλλωστε την Αττική Οδό και μάλιστα χθες ο υπουργός Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης συνέκρινε τις ενέργειες της εν λόγω εταιρείας με τη διαχείριση της Νέας Οδού στην εθνική Οδό Αθηνών- Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικής Οδού Βασίλης Χαλκιάς υπέβαλλε την παραίτηση του.
Εκτός όμως από την Αττική Οδό, στη Νέα Δημοκρατία αναζητούν και άλλους “ενόχους”. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου υποστήριξε ότι η ενημέρωση που είχε η κυβέρνηση ήταν ότι η κακοκαιρία θα ερχόταν αργότερα από την ώρα που τελικά χτύπησε την Αττική. Σαφή απάντηση όμως σε αυτή την απόπειρα μετάθεσης ευθυνών έδωσε ο διευθυντής της ΕΜΥ Θοδωρής Κολυδάς, υπενθυμίζοντας την έγκαιρη προειδοποίηση των μετεωρολόγων.
Η περίφημη “Ομάδα Αλήθειας”, που ανεπισήμως πρόσκειται στη ΝΔ εν τω μεταξύ, έβαλε στο στόχαστρο τον περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη, καθώς φυσικά το πρόβλημα δεν περιορίστηκε στην Αττική Οδό, αλλά οδηγοί εγκλωβίστηκαν στην Κατεχάκη, τη Μεσογείων και άλλες βασικές οδικές αρτηρίες. Και αυτό ενώ η περιφέρεια διαβεβαίωνε ότι διέθετε εκχιονιστικά μηχανήματα και “αλατιέρες”, όπως και οι δήμοι.
Αυτό το πινγκ πονγκ ευθυνών όμως δεν απαντά σε ορισμένα ερωτήματα:
Γιατί δεν είχε κηρυχθεί γενική αργία από τη Δευτέρα;
Γιατί δεν απαγορεύθηκε από την τροχαία η είσοδος φορτηγών στην Αττική Οδό εφόσον η εταιρεία δεν έπραξε από μόνη της τα δέοντα, δεδομένου ότι ως ιδιώτης ενδιαφέρεται πρωτίστως για την είσπραξη διοδίων;
Γιατί δεν κινητοποιήθηκε νωρίτερα ο στρατός και γιατί δεν υπήρξε έγκαιρος σχεδιασμός απεγκλωβισμού;
Ο κ. Πατούλης από την πλευρά του πέταξε το μπαλάκι των ευθυνών στους δήμους, την Αττική Οδό και τους… πολίτες που μετακινήθηκαν χωρίς αλυσίδες.
Τη λογική της “ατομικής ευθύνης” και στην κακοκαιρία έφτασε στα άκρα όμως,η βουλευτής Τρικάλων της ΝΔ Κατερίνα Παπακώστα, που δήλωσε ευθαρσώς ότι θα έπρεπε να επιβληθούν πρόστιμα στους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν επειδή δεν διέθεταν αντιολισθητικές αλυσίδες. Μετά τη θύελλα αντιδράσεων και αφού προφανώς της “τράβηξαν το αυτί” από το κυβερνών κόμμα, η κ.Παπακώστα υποστήριξε ότι οι δηλώσεις της διαστρεβλώθηκαν και ότι δεν αναφέρθηκε στους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν τη Δευτέρα αλλά στη δυνατότητα επιβολής προστίμου στο μέλλον και αφού προηγηθεί η κατάλληλη εκπαίδευση, στις περιπτώσεις, όπου οδηγοί κινούνται με τα αυτοκίνητα τους χωρίς τη χρήση αλυσίδων, παρά τις σχετικές ενημερώσεις και ειδοποιήσεις της Πολιτείας.
Εν μέσω λοιπόν γενικευμένης οργής, ο κ. Μητσοτάκης αναγκάζεται να “βγει μπροστά” ο ίδιος και στο πλαίσιο αυτό αφού ανακοινώθηκε χθες η αποζημίωση των 2.000 ευρώ ανά ΙΧ που εγκλωβίστηκε στην Αττική Οδό, συγκάλεσε σήμερα το υπουργικό συμβούλιο προκειμένου να απευθυνθεί εν είδει… διαγγέλματος στους πολίτες. Το ερώτημα εάν θα πέσουν και κυβερνητικά κεφάλια πάντως φαίνεται να απαντάται και μόνο από το γεγονός της σύγκλησης του υπουργικού συμβουλίου με την παρούσα σύνθεση του. Ο κ.Στυλιανίδης ήταν άλλωστε μία κεντρική πολιτική επιλογή του Μαξίμου, το οποίο επίσης είχε ποντάρει πολλά στη σύσταση του υπουργείου Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας.
news247.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις