Με οδηγούς από το Ναυτικό και με πούλμαν ιδιωτών γίνεται προσώρας η μεταφορά ΑΜΕΑ μαθητών στα ειδικά σχολεία της Αθήνας. Πολλοί μαθητές δεν καλύπτονται και δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο. Μεγάλες οι ευθύνες της Περιφέρειας Αττικής.
ει στα τέλη του Σεπτέμβρη και πολλά παιδιά από τα ειδικά σχολεία της Αθήνας δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο τους γιατί δεν υπάρχουν δρομολόγια στα ειδικά διαμορφωμένα σχολικά λεωφορεία λόγω εκτεταμένων ελλείψεων στο προσωπικό.
Το θέμα είναι εξόχως σοβαρό. Η Περιφέρεια Αττικής, δύο εβδομάδες πριν από τις εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης και δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της σχολικής σεζόν, δεν έχει ακόμα διεξάγει το απαραίτητο διαγωνισμό για την πρόσληψη οδηγών και συνοδών στα λεωφορεία των ειδικών σχολείων.
Ετσι, προσώρας, οι μεταφορές γίνονται με τη βοήθεια υπαξιωματικών οδηγών των ενόπλων δυνάμεων (κυρίως από το Ναυτικό) και από ιδιώτη μεταφορέα ο οποίος όμως δεν καλύπτει όλα τα δρομολόγια, ιδιαίτερα τα μακρινά.
Αποτέλεσμα; Πολλά παιδιά παραμένουν στο σπίτι αφού δεν υπάρχει ο τρόπος για να πάνε στο σχολείο. Xαρακτηριστικό παράδειγμα το ειδικό γυμνάσιο-λύκειο της Ηλιούπολης στο οποίο φοιτούν παιδιά με σοβαρά προβλήματα (κίνησης και όχι μόνο).
Σύμφωνα με πληροφορίες, 30 περίπου παιδιά από τα 67 τα οποία φοιτούν στο εν λόγω σχολείο δεν καλύπτονται από τα δρομολόγια και προς το παρόν παραμένουν στο σπίτι τους γεγονός που δημιουργεί τεράστιο ψυχολογικό βάρος στα ίδια και μεγάλα προβλήματα διαχείρισης της καθημερινότητας στους γονείς τους.
Ερωτήματα-φωτιά για την Περιφέρεια και όχι μόνο
Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πάρα πολλά:
- Γιατί ο διαγωνισμός καθυστέρησε τόσο πολύ; Εκπαιδευτικές πηγές που μίλησαν στο NEWS 24/7 τόνισαν ότι τέτοια καθυστέρηση παρατηρείται για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια.
- Ποιος είναι ακριβώς ο στόχος; Να παραδοθεί το έργο εξ’ ολοκλήρου σε ιδιώτες ο οποίος μάλιστα αντιμετωπίζει τη μεταφορά με όρους επιχειρηματικότητας; Από τα μισθωμένα λεωφορεία του ιδιώτη στο σχολείο της Ηλιούπολης δύο είναι προς το παρόν παροπλισμένα γιατί δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες προσλήψεις. Τι περιμένουν αλήθεια;
- Μπορούν υπαξιωματικοί οδηγοί των ενόπλων δυνάμεων (κυρίως του ναυτικού αλλά και άλλων σωμάτων) να διεκπεραιώσουν μία εργασία με τόσο ιδιαίτερες απαιτήσεις; Το κάνουν βέβαια κάθε χρόνο για να καλύπτουν τα κενά, είναι όμως σαφές ότι η μεταφορά ΑΜΕΑ μαθητών απαιτεί ειδικά προσόντα τα οποία οι στρατιωτικοί δεν διαθέτουν (δεν είναι αυτη η δουλειά τους άλλωστε). Αφήστε που οι στρατιωτικοί είναι εκπαιδευμένοι στους αναλογικούς ταχογράφους (συσκευές που δείχνουν και καταγράφουν αυτόματα πάνω σε χάρτινους και διαγραμματικούς δίσκους ή ταινίες στοιχεία όπως η ταχύτητα και η διανυόμενη απόσταση) ενώ τα σχολικά των ειδικών διαθέτουν ψηφιακούς (διότι αλλιώς δεν ισχύει η άδειά τους).
- Το προσωπικό που προσλαμβάνεται από τον ιδιώτη πάροχο έχει επίσης τα προσόντα για μία τόσο απαιτητική εργασία; Ουδείς το γνωρίζει.
Ακόμα και για τις προσλήψεις που γίνονται από την Περιφέρεια (με συμβάσεις συνήθως των 8 και 9 μηνών) το παραπάνω ερώτημα εξακολουθεί να ισχύει.
Ελλείψεις και επιστημονικό προσωπικό
Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν στις μεταφορές. Στο ειδικό της Ηλιούπολης για παράδειγμα οι ελλείψεις εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού είναι περισσότερες από κάθε άλλη φορά. Συγκεκριμένα λείπουν τρεις ψυχολόγοι, δύο λογοθεραπευτές, δύο κοινωνικοί λειτουργοί, δύο φυσιοθεραπευτές και δύο άτομα ειδικού προσωπικού.
Χωρίς αυτούς το σχολείο πρακτικά δεν μπορεί να λειτουργήσει ικανοποιητικά και να παράξει εκπαιδευτικά αποτελέσματα για τους μαθητές, να παίξει δηλαδή το ρόλο για τον οποίο είναι προορισμένο.
Πρώτα, το δίχως άλλο, θα πρέπει να λυθεί το πρόβλημα της μεταφοράς και εν συνεχεία να καλυφθούν τα κενά στο ειδικό επιστημονικό προσωπικό. Παιδιά θλίβονται γιατί δεν μπορούν να κοινωνικοποιηθούν και γονείς ταλαιπωρούνται αφάνταστα βλέποντας τα παιδιά τους άπραγα μέσα στο σπίτι.
news247.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις