Σημειώνουν ότι το πρόγραμμα «δεν έχει πάρει τον σωστό δρόμο για την βέλτιστη επιλογή, τόσο για την κατάλληλη νέα φρεγάτα, ενδιάμεση λύση, αλλά και την εμπλοκή των ναυπηγείων της χώρας μας για την ναυπήγηση των πλοίων»

Την «τεράστια ανησυχία και τον προβληματισμό» του, εκφράζει το ΚΙΝΑΛ για το «Πρόγραμμα πρόσκτησης νέων Φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό».

Σε ερώτηση που κατέθεσε βουλευτές του κόμματος στο Κοινοβούλιο, κατόπιν προτάσεων του Τομέα Άμυνας του ΚΙΝΑΛ, προς τους υπουργούς Άμυνας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας, και Ναυτιλίας, παρατηρούν ότι, από τις έως τώρα εξελίξεις, προκύπτει πως το πρόγραμμα «δεν έχει πάρει τον σωστό δρόμο για την βέλτιστη επιλογή, τόσο για την κατάλληλη νέα φρεγάτα, ενδιάμεση λύση, αλλά και την εμπλοκή των ναυπηγείων της χώρας μας για την ναυπήγηση των πλοίων».

Πολύ περισσότερο, με αφορμή το πολύ σημαντικό εξοπλιστικό πρόγραμμα, όπως το χαρακτηρίζουν, πρόγραμμα για την πρόσκτηση τεσσάρων νέων Φρεγατών πολλαπλού ρόλου, τονίζουν ότι «πληθαίνουν οι φωνές σχετικά με την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην τελική επιλογή με πολιτικά κριτήρια που θα υπερκεράσουν τελικά την αξιολόγηση με βάση τα επιθυμητά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά των υποψηφίων πλοίων».

Κατά το ΚΙΝΑΛ, «ο τρόπος που η κυβέρνηση ασκεί την εξοπλιστική διπλωματία στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν πείθει ότι το αποτέλεσμα της τελικής επιλογής θα είναι τελικά και το προσδοκώμενο, ώστε το ΠΝ να καλύψει αποτελεσματικά τις επιχειρησιακές του ανάγκες».

Να σημειωθεί, υπογραμμίζουν οι βουλευτές, ότι στο πρόγραμμα, «εκτός από τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών, ΜΕΚΟ, υπάρχει και η αναζήτηση προσφοράς για μεταχειρισμένα πλοία «ενδιάμεσης λύσης» που όμως δεν είναι εύκολα διαθέσιμα, ενώ είναι ελάχιστα αυτά που ενδιαφέρουν από πλευράς χαρακτηριστικών το ΠΝ».

Οι ίδιοι καταλογίζουν «δυστοκία στη λήψη σχετικών αποφάσεων», με αποτέλεσμα «να επιτείνεται ο προβληματισμός για την ορθότητα των κυβερνητικών ενεργειών», ενώ εστιάζουν στο γεγονός ότι καθημερινώς βομβαρδίζεται η κοινή γνώμη με δημοσιεύσεις για καταθέσεις προτάσεων από διάφορες χώρες, αλλά και συναντήσεις με αντιπροσωπείες πρεσβειών».

Κι’ αυτό, «παρά την επιβεβλημένη απαίτηση για σταδιακή αντικατάσταση ενός μεγάλου αριθμού ναυτικών μονάδων επιφάνειας του στόλου στην επόμενη 10ετία, λόγω γήρατος και παρωχημένων δυνατοτήτων».

Ωστόσο, «μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποιο εγκεκριμένο Ναυτικό Εξοπλιστικό Πρόγραμμα για ναυπήγηση – πρόσκτηση νέων σύγχρονων πλοίων που θα αντικαταστήσουν τις εννέα (9) Φ/Γ τύπου S και τις εννέα (9) Πυραυλακάτους Compattante III που έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν σύντομα τα 40 έτη σε ενέργεια και λόγω ηλικίας των συστημάτων τους, βαίνουν σε επιχειρησιακή υποβάθμιση».

Αναλυτικότερα οι βουλευτές θέτουν τις εξής ερωτήσεις:

-Βάση ποιων διαδικασιών και με ποιο νομικό πλαίσιο πραγματοποιείται η όλη διαδικασία επιλογής των νέων Φρεγατών του Στόλου;

-Έχουν τηρηθεί οι διαδικασίες και όσα προβλέπει το ισχύον νομικό πλαίσιο για ανάλογες συμβάσεις αμυντικού υλικού ή θα εισηγηθείτε ειδική νομοθετική ρύθμιση;

-Δεδομένου ότι, την παρούσα περίοδο είναι ελάχιστα τα αξιόλογα μεταχειρισμένα πλοία που ενδιαφέρουν το ΠΝ, για να ενσωματωθούν στον Στόλο ως «πλοία ενδιάμεσης λύσης», εξετάζεται το ενδεχόμενο να διαχωριστεί η απόκτηση μεταχειρισμένων πολεμικών πλοίων με ανάλογες δυνατότητες από τη διαδικασία επιλογής νέας Φ/Γ;

-Γιατί το πρόγραμμα της αναβάθμισης των Φ/Γ ΜΕΚΟ έχει ενταχθεί στο συνολικό σχέδιο προμήθειας των νέων Φ/Γ, ενώ θα μπορούσε να είχε προχωρήσει ανεξάρτητα για να κερδίσουμε πολύτιμο χρόνο, αν ληφθεί υπόψη ότι η αναγκαιότητά του εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια;

-Θα υπάρχει πρόβλεψη στην πρόσκτηση νέων Φ/Γ για ένταξη της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας στην υλοποίηση του προγράμματος και με την εμπλοκή των κρατικών βιομηχανικών δομών;

-Θα ληφθούν υπόψη στο πρόγραμμα πρόσκτησης οι αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ του 2017 για την ΕΑΒΣ;

-Με δεδομένο ότι η πρόσκτηση των 4 φρεγατών ακόμα κι αν γινόταν άμεσα δεν πρόκειται να αλλάξει την απαίτηση για σταδιακή απόσυρση ενός αρκετά μεγάλου αριθμού Ναυτικών μονάδων επιφάνειας λόγω γήρατος, γιατί δεν έχει εκπονηθεί μέχρι σήμερα ένα Ναυτικό εξοπλιστικό πρόγραμμα πρόσκτησης νέων ναυτικών μονάδων επιφάνειας σε βάθος χρόνου υλοποίησης 20 ετών;

Κι’ αυτό προκειμένου να υπάρξει μεθοδευμένη και με σχέδιο αντικατάσταση των αντίστοιχων υπέργηρων πλοίων επιφανείας του Στόλου, ώστε να διατηρείται και παράλληλα να ενισχύεται σταδιακά η ναυτική αποτρεπτική ικανότητα της χώρας στο απαιτούμενο επίπεδο.

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις