«Σε κοινοβουλευτικό έθιμο, μετατρέπεται η κατάθεση σωρείας τροπολογιών, άσχετων μεταξύ τους κατά το τελευταίο για το έτος νομοσχέδιο της Κυβέρνησης» σχολίασε με καυστικό τρόπο ο Δημήτρης Μάντζος στη Βουλή ενώ αναφερόμενος στον σιδηρόδρομο τόνισε ότι εδώ έχει χάσει το τρένο της ανάπτυξης. Τι είπε για τις τροπολογίες που κατέθεσε σχετικά το ΠΑΣΟΚ.
Η Ελλάδα δεν ευθυγραμμίζεται πάντως με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων σύμφωνα με όσα αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία και κάλεσε με νεότερη επιστολή την χώρα μας να συμμορφωθεί με την νομοθεσία της ΕΕ. Η Κομισιόν έδωσε μάλιστα προθεσμία δύο μηνών στην κυβέρνηση για να πράξει ό,τι απαιτείται.
Οι τροπολογίες του ΠΑΣΟΚ για τον σιδηρόδρομο και τις τράπεζες
Μιλώντας για το νομοσχέδιο για την «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» στην Ολομέλεια, ο κ. Μάντζος σχετικά με τις διατάξεις της τροπολογίας για τις τράπεζες είπε ότι «ανάμεσα στα “μπινελίκια” του κ. Σταϊκούρα και την αγχωμένη αντίδραση του κ. Χατζηδάκη μεσολαβούν δύο χρόνια και αυτή ήρθε μετά την πίεση των δύο τροπολογιών που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ».
Επισήμανε ότι η κυβερνητική παρέμβαση έχει κόστος για τις τράπεζες 150 εκατ. ευρώ, όταν το 2023 έχουν 1,8 δισ. ευρώ καθαρά έσοδα από προμήθειες και το 2024 αναμένεται ότι θα ξεπεράσουν τα 2 δισ. ευρώ.
Στις ρυθμίσεις της κυβέρνησης, είπε «δεν συμπεριλαμβάνουν τα νομικά πρόσωπα, ούτε καν τις μικρές ομόρρυθμες εταιρείες». Το ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ πρόσθεσε στην πρότασή του έχει την κατάργηση 10 τραπεζικών χρεώσεων, πολλές εκ των οποίες έχουν κριθεί από τα δικαστήρια ως καταχρηστικές και παράνομες. Εξ αυτών των δέκα προτάσεων μόνο μια συμπεριλαμβάνεται σε αυτές της κυβέρνησης. Για τα τραπεζικά επιτόκια είπε ότι η πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι σύμφωνη με την υιοθέτηση των αποφάσεων του ΣτΕ και της κοινοτικής Οδηγίας ειδικά τα καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια.
Για την διάταξη που αφορά την δωρεάν φαρμακευτική παροχή σε χαμηλοσυνταξιούχους, ο κ. Μάντζος είπε ότι σαφώς είναι αναγκαίο το μέτρο, αλλά δεν είναι η μόνη κοινωνική ανάγκη που έχουν. Ζήτησε όλοι οι χαμηλοσυνταξιούχοι (παλαιοί και νέοι) δικαιούχοι του ΕΚΑΣ ανεξαρτήτων ηλικίας να απαλλάσσονται πλήρως από συμμετοχή σε φάρμακα καθώς και να συμπεριληφθούν και οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ στην περίπτωση που δεν καλύπτονται από την διάταξη της τροπολογίας.
Θα ψηφίσει την τροπολογία για τους γιατρούς στην περιφέρεια και ζήτησε απαλλαγή ΕΝΦΙΑ για πυρόπληκτους
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ είπε ότι θα ψηφίσει το κόμμα του την διάταξη της τροπολογίας για την παράταση εργασίας σε ιατρούς προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στα περιφερειακά νοσοκομεία όπως και για το επίδομα επικινδυνότητας στα στελέχη των ΕΔ και των ΣΑ. Επιλέον, ζήτησε επέκταση της απαλλαγής του ΕΝΦΙΑ για όλες τις πυρόπληκτες περιοχές και όχι μόνο της Αττικής γιατί αυτό θα ήταν το δίκαιο. Επίσης, μεταξύ άλλων, ο κ. Μάντζος εξέφρασε ανησυχία για την μεταφορά αρμοδιοτήτων των τουριστικών λιμένων από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Ναυτιλίας λέγοντας ότι αυξάνεται ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίησή τους.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ σχολίασε δηκτικά ότι η κυβέρνηση όταν θέλει να κάνει παροχές βρίσκει δημοσιονομικό χώρο αλλά για του ΠΑΣΟΚ λέει πάντα ότι αυτός… δεν υπάρχει τονίζοντας ότι χρειάζεται μεγαλύτερη ειλικρίνεια.
Η τροπολογία για τους εποχικούς πυροσβέστες
Ο κ. Μάντζος, αναφέρθηκε και στην τροπολογία που έχει καταθέσει το ΠΑΣΟΚ για την επέκταση από έξι σε δέκα μήνες την περίοδο απασχόλησης των εποχικών πυροσβεστών και την επαναπρόσληψη όλων για δέκα χρόνια καλώντας την Κυβέρνηση να την μελετήσει «γιατί δίνει μια εφικτή λύση στο πρόβλημά τους αλλά και στις υπαρκτές ανάγκες της χώρας».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ σχετικά με το νομοσχέδιο είπε ότι ένας εταιρικός μετασχηματισμός δεν μπορεί να βαφτίζεται αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα. Δεν είναι σαφές το σχέδιο δράσης και ο στρατηγικός σχεδιασμός της χώρας. Δεν είναι σαφής η λογοδοσία για τα προηγούμενα και των μέχρι σήμερα ισχυόντων. Δεν είναι σαφές τα θέματα διασφάλισης και ισονομίας των εργαζόμενων των δύο εταιρειών. Εξέφρασε την αμφιβολία κατά πόσο η Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ μπορεί να κάνει με ανεξάρτητο τρόπο τις διερευνήσεις των ατυχημάτων.
Ο κ. Μάντζος κατέληξε λέγοντας ότι «την ώρα που ο σιδηρόδρομος αναγνωρίζεται σε όλη την Ευρώπη ως το πιο ασφαλές και πράσινο μέσο μεταφοράς, ο ελληνικός σιδηρόδρομος δείχνει να χάνει το τρένο της ανάπτυξης, του εκσυγχρονισμού και της ανταγωνιστικότητας και αυτή είναι μια ιστορική χαμένη ευκαιρία που κοστίζει στο σήμερα και το αύριο».
topontiki.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις